Znasz to uczucie przypływu motywacji na początku Nowego Roku, by działać w kierunku niedawno postawionych celów? A później... No cóż. A to zapominasz, a to masz coś ważniejszego do zrobienia, a to tracisz chęci... I te wszystkie cele nagle gdzieś znikają.
W tym roku nie możesz do tego dopuścić! Już zbyt długo odkładałeś swoje marzenia na później, by robić to kolejne 12 miesięcy.
W dzisiejszym rozdziale zajmiemy się więc tą całą motywacją, która z jednej strony jest bardzo pomocna, a z drugiej - niezwykle krótka...
JAK POZOSTAĆ ZMOTYWOWANYM DO DZIAŁANIA?
1. Tak jak już zostało wspomniane w poprzednim rozdziale, przede wszystkim należy wyznaczyć sobie takie cele, które naprawdę chcesz osiągnąć. Zadaj sobie pytanie: po co to robisz? Napisz gdzieś swoją odpowiedź i pamiętaj, by od czasu do czasu ją przeczytać - to przypomni Ci, że na pewno dobrze robisz nie poddając się!
2. Stwórz "vision board". Słyszałeś kiedyś o czymś takim? To wizualna reprezentacja Twoich celów. Składa się z obrazów i tekstów, które reprezentują coś, co próbujesz osiągnąć. (Pojawi się rozdział, w którym opowiemy o niej więcej i o tym, jak dokładnie ją zrobić.)
3. Inspiruj się innymi. Słuchaj podcastów, oglądaj motywujące filmiki, czytaj poradniki i książki, wypisz swoje ulubione cytaty i powieś w widocznym miejscu (np. nad biurkiem).
4. Pamiętaj, że wszystko wymaga czasu i nie będziesz widział efektów po jednym dniu. Ale konsekwentna praca nigdy nie idzie na marne! W końcu zauważysz, że dążenie do celu staje się o wiele łatwiejsze, a rezultaty coraz bardziej widoczne.
5. Wyobraź sobie, co będziesz czuł po osiągnięciu celu. To bardzo ważne, bo nic nie motywuje tak jak wizja sukcesu! Jesteś blisko. Tak naprawdę wszystko co musisz robić to codziennie poświęcać kilka minut na dążenie do swoich marzeń. Bądź wytrwały, a będziesz sobie niesamowicie wdzięczny!
6. Musisz być świadomy tego, że Twoja motywacja może spadać. W takich momentach najważniejsza jest dyscyplina. Zamień dążenia do celu na nawyki. I nie próbuj oszukiwać samego siebie!
7. Pamiętaj, żeby nie przesadzać. Jeżeli Twoim celem jest schudnąć, nie przetrenowuj się ani nie odmawiaj sobie jedzenia. W ten sposób tylko sobie zaszkodzisz. Dążenie do celu to proces, codziennie stawiaj jeden mały krok i nie zapominaj o odpoczynku!
8. I najważniejsze - uwierz w siebie! Możesz osiągnąć co tylko zechcesz. Dasz radę!
A poniżej mamy dla Ciebie kilka cytatów, które może dodadzą Ci chęci i motywacji do działania!
- "I am deserving of everything I dream of." ("Zasługuję na wszystko, o czym marzę.")
- "If you are always trying to be normal, you will never know how amazing you can be." ("Jeżeli zawsze starasz się być normalny, nigdy nie będziesz wiedział jak wspaniały możesz być.")
-"Great things never came from comfort zones." ("Świetne rzeczy nigdy nie pochodziły ze stref komfortu.")
-"I light up every room I walk into." ("Rozświetlam każdy pokój, do którego wchodzę.")
-"I was born to do something no one's ever done before." ("Urodziłem się, by zrobić coś, czego nikt wcześniej nie zrobił.")
-"If they say "It's impossible", remember that it's impossible for them; not for you." ("Jeżeli mówią: "To jest niemożliwe", pamiętaj że jest to niemożliwe dla nich; nie dla Ciebie.")
-"Imagine what's possible once you stop doubting yourself." ("Wyobraź sobie co jest możliwe, gdy tylko przestaniesz w siebie wątpić.")
-"I want to see what happens if I don't give up." ("Chcę zobaczyć co się stanie, jeśli się nie poddam.")
-"Hard work will never disappoint you." ("Ciężka praca nigdy Cię nie rozczaruje.")
-"Be the hardest working person you know." ("Bądź najciężej pracującą osobą, jaką znasz.")
- "Look in the mirror... That's your competition." ("Spójrz w lustro... To Twoja konkurencja.")
- "She chose herself and the game changed." ("Ona wybrała siebie i gra się zmieniła.")
- "It's not selfish to do what's the best for you." ("Nie jest samolubne robienie tego, co jest dla ciebie najlepsze.")
- "It's time to start living the life you've imagined" ("Czas zacząć żyć życiem, które sobie wymarzyłeś."
CZYTASZ
Poradnik BEGIN AGAIN
Teen FictionSamoakceptacja. Piękno. Wyjątkowość. Zdrowie. Szczęście. Cele. Marzenia. Szanse. To tylko kilka przykładowych słów, których ogromną moc zamierzamy Wam przekazać. Zachęcimy do przekraczania własnych granic, nauczymy miłości do samego siebie, zapewni...