11. Zamykam przeszłość.

34 5 0
                                    

Proces "leczenia" - Healing process, co to jest?

Proces zbierania się po przykrych wydarzeniach na tle psychicznym jest bardzo ważny. To zaakceptowanie i pogodzenie się z przeszłymi, bolesnymi wydarzeniami, które w dużej mierze zostawiły ślady na naszym zdrowiu psychicznym.

Dlaczego proces ten jest istotny?

Dzięki niemu możesz pogodzić się z osaczającą przeszłością i wydarzeniami, które przeżyłeś. Pozwoli Ci szerzej otworzyć oczy na świat i być bardziej otwartym, a Twoje zdrowie psychiczne ulegnie poprawie. Zamykając za sobą przeszłość, otworzysz przed sobą przyszłość.

Jak przejść przez "okres regeneracji duszy"?

1. Patrz w przyszłość. 

Przyszłość jest Twoją nową nadzieją, dużo może Ci zaoferować i wnieść do Twojego życia.

2. Wyjdź ze swojej strefy komfortu.

To ona Ciebie ogranicza. Odważ się próbować nowych rzeczy czy być otwartym na nowe znajomości.

3. Zapomnij o przeszłości.

Bo często to właśnie od niej jesteś zależny. Nie da się zmienić przeszłości, dlatego nie ma sensu wciąż się nią zamartwiać. Minione, nieprzyjemne wydarzenia mogą wpływać na Twoje samopoczucie, przyczyniając się do jego pogorszenia.

4. Zakończ ograniczające, niekomfortowe znajomości.

Jesteś zależny od siebie, a nie od innych, więc jeżeli to ktoś jest przyczyną Twoich ograniczeń i podcina Ci skrzydła, dlaczego oferujesz mu miejsce u swojego boku?

5. Kluczowe jest bycie sobą.

Udawanie innej osoby nie będzie dla Ciebie komfortowe psychicznie, lecz uciążliwe. Zaakceptuj więc i pokochaj siebie jakim jesteś.

6. Wybacz.

Każdy z nas na pewno spotkał się z sytuacją, w wyniku której zrodził się konflikt między nim a drugą osobą. Gdy winę ponosi oponent, czujemy się nie tylko zranieni, czy też zdradzeni, bowiem sytuacja ta wywołuje w nas dużo negatywnych emocji.

Dlaczego więc warto jest przebaczać?

Wybaczanie to specjalna umiejętność, gdyż nie każdy jest w stanie się jej podjąć. Rana pozostawiona na naszym sercu i psychice powoduje, że nie jesteśmy w stanie ponownie obdarzyć zaufaniem osoby, która ją wywołała. 

Mimo wszystko dzięki przebaczeniu dajemy drugiej stronie szansę na poprawę - przecież każdy ma prawo popełniać błędy!

To ono sprawia, że czujemy jak kamień spada nam z serca, porzucamy emocje, które mają na nas negatywny wpływ. Przebaczenie sprawia, że czujemy się wolni od nieprzyjemnych wydarzeń i godzimy się z przeszłością. Dodatkowo ma wpływ na nasze własne poczucie wartości, siły, bezpieczeństwa czy też zdrowie.

 Dodatkowo ma wpływ na nasze własne poczucie wartości, siły, bezpieczeństwa czy też zdrowie

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Mar 17, 2022 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Poradnik BEGIN AGAINOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz