Vivien szemszöge
– Ismerkedjetek, én megyek lezuhanyzok. - indult el sietősen Rebeka a fürdőszoba felé
Ezt nem hiszem el, képes ilyen kényelmetlen helyzetben hagyni egyedül. Nagyot nyeltem, és lassan megfordultam. Egy szál sötét elnyúlt pólóban állt előttem a korábban látott szőke hajú lány. Haja ezúttal már elég kócosnak bizonyult, de még mindig olyannyira makulátlan volt mintha most lépett volna elő egy címlap fotózásról.
– Figyelj én nem úgy értettem, ez inkább Rebekának szólt, és nem... - mentegetőztem
– Jól van, megbocsájtok. - veregette meg a vállam, majd elsétált mellettem
Egy darabig csak ott álltam szótlanul, és mozdulatlan, mígnem Adél hangja kizökkentett.
– Mit lehet itt vacsorázni?
Megfordultam, és a lány után siettem.
– Rendeltem gyrost, és véletlen két adag lett, szóval ha gondolod megeheted az egyiket.
– Tényleg? - nézett rám vidáman
– Persze. - kúszott egy apró mosoly az arcomra
– Annyira rendes vagy.
***
Hosszú percekkel később már az étkezőasztalnál ültünk. Adél tömte magába az általam felkínált gyrost, én pedig egy teát kortyolgattam, de leginkább csak azt néztem ahogyan a lány vacsoráját fogyasztja.
– És honnan ismered Rebekát? - szólaltam meg hosszas hallgatást követően
– Oh, hát... A bárból ahol dolgozom.
– Oh... - micsoda meglepetés, gondoltam
– Ez alapján tényleg elkönyvelhetsz egy ribancnak. - nevetett
– Ja nem, én nem úgy gondoltam. - mentegetőztem
– Tudom, semmi baj. - mosolygott
– És milyen ott a munka? - néztem amint újból elkezdett enni
– Hát... Fárasztó, és sok a faszfej. De annyiból jó, hogy egyik nap sem egyforma. Mármint mindig jönnek újabb, és újabb arcok.
– Oh, jól hangzik.
– Az is. Intézzek neked melót?
– Nem... Nem, én...
Rebeka szemszöge
Belépve a fürdőbe egyből megszabadultam a köntösömtől, és a földre hajítottam. Beálltam a zuhany alá, és megnyitottam a forró vizet. Miközben az végig áramlott bőröm minden egyes pontján lehunytam a szemeimet. Hátra hajtottam a fejemet, így arcomat is beborítottam a víz. Karjaimat felemeltem, és két tenyeremet végig vezettem a hajamon, egészen a homlokomtól lefelé. Nem kellett volna abba a bárba mennem, nem értem mi ütött belém. Tudhattam volna, hogy még nem állok készen. Hiszen a szemeim előtt láttam amint sürög-forog a bárpult mögött, és jókedvűen kiszolgál mindenkit. Mindenki annyira szerette őt, köztük én is. Ő volt az oka annak, hogy reggelente felkeltem. De már nincs többé, és én ezt képtelen vagyok elfogadni. Lassan kinyitottam a szemeimet, és egy kövér könnycsepp vált eggyé a forró vízzel.
YOU ARE READING
Hibátlan
RomanceAdott egy mindenre elszánt akaratos lány, és egy céltudatos, fegyelmezett lakótárs. A két fiatal erőteljesen megveti azt ahogyan a másik éli mindennapjait, és távolról sem kezdenek barátságos viszonyt ápolni egymással. Egy mámoros éjszakát követően...