🤵Wedding Planner👰 Part 2

459 46 121
                                    

"Alright, Thorn sekarang ni penuhkan dewan dengan rumput."

"Okay! Saksikanlah kuasa ajaib pari² Thorn! RUMPUT HIJAU, RUMPUT SEGAR, MUNCULLAH ENGKAU WAHAI RUMPUT!"

Mantra itu dilafazkan dengan lantang dan kuat sehingga dewan itu bergema. Tangannya menghayun sebatang tongkat ajaib di udara beberapa kali sebelum dibawa ke lantai. Cahaya kecil berwarna hijau muncul di hujung tongkat dan dalam sekelip mata, rumput yang segar dan menghijau memenuhi dewan.

"Lah, jadi Harry Potter." -Solar

"Eee, bukanlah Solar! Thorn bukan ahli sihir tapi Thorn pari² majlis kahwin."

"Cie, macam winx club aku tengok lama²"

Hairan juga Gempa dibuatnya apabila melihat Thorn menunjuk tongkat saktinya ke arah elemental lain. Dia curi ke tongkat tu? Sejak bila kuasa elemental ada tongkat sakti?

"Aku belikan tongkat tu semalam kat kedai RM 3 sebab tengok dia excited nak jadi pari² macam tu." -Hali

"Untuk aku tak belikan ke?" -Taufan

"Aik, kau pun nak jugak?" -Gempa

Jam menunjukkan pukul 10, tepat barang hiasan sampai ke dewan. Mereka mula melakukan tugas masing² yang dipertanggungjawabkan dengan teliti. Buat masa ni, masih belum ada masalah yang berlaku.

"Patutnya guna karpet merah. Baru nampak gempak."

"Jangan banyak cakap, Blaze. Susun papan kayu ni."

Ice memujuk Blaze sambil menyusun pentas kayu tersebut. Dia perlu memastikan papan kayu tersebut disusun rapi tanpa jarak. Nanti takut ada yang terjatuh dari pentas kayu, hah dah dapat dosa sebab percakapan dia sebentar tadi.

"Langsir ni boleh tahan berat jugak, kan?"

Taufan menggantung langsir yang berwarna putih lutsinar pada tingkap setiap dewan dengan menaiki hoverboardnya. Gempa dan Hali pula memegang langsir itu di bawah agar memudahkan tugasan Taufan.

"Biar berat angkat langsir ni, nanti berat pahala kita di akhirat." -Gempa

"Betul tu, Ustaz Gempa. Alhamdulillah." -Hali

"Kenapa korang berdua ni macam masuk air sejak akhir² ni?" -Taufan

Sementara itu, Solar memasang sistem perairan mini di dalam dewan itu bagi menaikkan ciri² mini garden tersebut. Dia juga ditugaskan memantau Thorn yang menghayunkan tongkat saktinya itu ke sana dan ke sini.

"Pokok apa lagi nak letak ek?"

"Letak je apa². Semua pokok Thorn yang buat, semua cantik!"

Silap Solar memberikan kata semangat tersebut, Thorn sudah muncul idea yang agak luar biasa.

"Okay! Thorn nak letak pokok raksasa yang kita jumpa dekat planet lain waktu kita jalankan misi tu."

"Hah boleh- Eh, JANGAN THORN, POKOK TU BERACUN!!"

..........................┌(・。・)┘♪...........................

"Benda basic dah siap. Jom rehat jap."

Bakul makanan yang disediakan oleh Gempa dan Taufan dikeluarkan isinya. Taufan mengagihkan sekeping sandwich ke setiap orang dan segelas susu coklat.

"Sempat pula kau buat sandwich waktu pagi ni."

"Mestilah sempat! Taufan bangun awal sendiri tau untuk sediakan sandwich ni!"

"Bukan aku ke yang kejutkan pastu kau hempuk muka aku dengan kau punya sejadah?"

"Senyaplah Hali. Aku bangun subuh sendiri lah. Cuma tertidur balik je."

Mereka berbual sambil menikmati juadah kecil mereka itu. Blaze berkongsi sandwichnya dengan Ice apabila dia perasan Ice asyik memerhatikan sandwich ditangannya.

Boboiboy Elemental Journal {FINISH}Where stories live. Discover now