Choi aera pov~
Huh huh huh...penattttt ya tuhan beratnya lah minah ni..aku ingatkan ringan je..rupa-rupanya cam gajah dah!
"Ok aera kamu dah boleh berhenti berlari!" Kada madam Lee.
"WARGHHHH BELAKANG AKU😭😭😭eunna aku benci kau.." Kata aku sambil cepat menurunkan eunna dan terbaring diatas padang itu.
"Huhuhu maaflah..nnti aku belanja kau makan ek?" Kata eunna sambil mengurut belakang aku.
"Huk sakit dia cam angkat anak gajah yk! Kau ni! Pendek tapi berat! Kau makan apa hah?! Sakit wuwuwuㅠㅠ"
"Dah ii nnti saya belanja awk air gedegang RM2 tu ye? HAHAHHAHAA" pujuk madam Lee sambil mempelawakan tangannya untuk membantu aku bangun dan berdiri. Huh air gedegang un jadilah..
/habis kelas~waktu rehat
"Ha pat kau nak makan apa? Aku belanja..." Kata eunna.
"Erm takpe ah aku nak kau belanja ramen malam nnti..hek" Kata aku.
"Lahhh banyak hal lah minah ni..yelah pape jelah!!" -eunna
Tiba-tiba kitorang disapa oleh seseorang..
"Hye! Best kena denda?" Tanya jeongwoo sambil mengambil tempat di depan aku. Dia tak datang sorang ii..tapi siap bawak buah hati eunna sekali..hek double date..
"Ish sibuk je! Biarlah orang kena denda pon!" Balas aku sambil memeluk tubuh tanda merajuk.
"Halah..kau kena denda un comel.." Kata jeongwoo tanpa rasa bersalah.dengan muka innocent dia lagi..HUWARGHHH muka aku merah..
"Hye eun!" Sapa junkyu sambil melambai eunna. Sapaan junkyu seolah-olah menyelamatkan keadaan aku yg dah cam tomato ni ye..
"Lah..cakap kat eunna jeke?" Perli aku.
"Ouh..hi aera.." Jawab junkyu kekok. Huh mmg nampak naw nak kat eunna jek.
"Hye.." Jawab eunna lambat ii. Lah..malu ii lak dua ekor ni..
"Ey ii nak sweet ii kat tempat lain ek..lebih ii takde spe nak layan!" Kata jeongwoo.
"Ok aera aku amik jap kawan kau ni ek? Bye!" Kata junkyu lalu menarik tangan eunna pergi bersama dia. Wah..suka hati culik anak dara orang dia ni..
"Ha ok skang kita je berdua ni..awk nak cakap apa ii ke?" Tanya jeongwoo secara tiba ii.
"Takde" Jawab aku ringkas sambil sambong makan.
"Erm..nak gi dating tak balik nnti?" Tanya jeongwoo lagi.
"Ok! Kita dating kat aquarium nak tak?" Cadang aku dengan excited sekali. Yelah...dah lama aku nak gi senarnya..tapi cuma aku tak tau nak ajak sape..
"Ok! Petang ni lepas habis sek saya amik awk kat rumah ok?" Kata jeongwoo.
"Ok!" Jawab aku ringkas.
KRINGGGGGG
habis je waktu rehat..aku pon terus masuk ke kelas dengan eunna.
-
-
"Aera petang ni kau free ke?" Tanya soorin secara Tiba-tiba."Erm..tak aku ade date." Jawab aku.
"Uuuuu ade orang yg nak berdatinglah petang ni..tak ajak pon.." sampuk eunna.
"Yelah. Kau nak tengok ke kitorang bersweet? Tak nak an?" Kata aku sambil menjeling eunna.
"Heh aku boleh datinglah dengan junkyu aku!" Balas eunna sambil menjelirkan lidahnya. Huh macam budak kecik je perangai!
"Ek eleh..dia buka namchin kau pon!" Balas aku lagi.
"Eish! Biarlahhhhh" Kata eunna seraya membuat riak wajah tak puas hati. HAHAHAHAHAH member dah kalah.
"Eihhhh dahla! Takyah lah gaduh!" Potong soorin menenangkan kami berdua.
"Dah kau diam! Kau tu dahla crush minat kat orang lain!" Pintas eunna. Ya tuhan dia cari gaduh ngan soorin lak..
"Eishhh Diamlah! Dahla aku rapat ngan minha tu! Pain yk HUWAAAA" Kata soorin lagi. Huh sian lak aku ngan minah ni.
"Kau rapat ke ngan minha tu?!" Tanya aku. Agak terkejut.
"Haah.." Jawab soorin sambil menundukkan kepalanya.
"Dia bukan lesbi ke?" Tanya aku lagi.
"Eo..dia punya ex gf dayeong.." Pintas eunna secara Tiba-tiba.
"Hah?! Dayeong?! Patutlah skang dayeong straight..kau un pernah an couple ngan dia dulu eunna?" Tanya aku lagi
"Eo tapi takpe skang aku straight!" Kata eunna dengan bangganya.
"Dahla soorin..cari laki lainlah.." Kata aku.
"Hm.." Jawab soorin pendek.
(Ok chapter ni tiber sangat ii au)
-
-
"Bye aera bye eunna!" Kata soorin lalu melambai kearah kami berdua."Ok bye aera! Kau nak gi dating an? Have fun!" Kata eunna pula.
"Kau nak gi mana ni?" Tanya aku.
"Hah? Aku? Kerjalah! Kat kedai keluarga junkyu tuh."
"Ouh..ok! Kerja tau! Jangan bercinta lak!" Kata aku.
"Ha yelah ii bye!
"Bye"
-
-
"Hye! Lama tunggu?" Tanya jeongwoo sambil memberikan senyuman manisnya."Takdelah. Tak lama pon.." Jawab aku dengan nada perlian dan memberikan jeongwoo jelingan tajam bak parang pak abu kepada dia.
"Erh-- mianhe kalau awk kena tunggu lama..saya ade hal tadi.." Jawab jeongwoo sambil menundukkan kepalanya.
"Hm yelah! Cepat jom pergi ke bus stop tu!" Kata aku lalu menarik tangan jeongwoo ke arah bus stop tu.
Tapi tangan aku ditahan oleh dia. Lah..dia nk gi ke tak nak ni?
"Kita tak naik bus harini..jon ikut saya" kata jeongwoo lalu menarik tangan aku ke arah sebuah kereta.
"Woah..ni kereta awk ke?" Tanya aku dengan kagum.
"Taklah. Kereta junkyu. Saya pinjam je." Kata jeongwoo dengan selamba lalu membuka kan pintu kereta unt8uk aku.
Heh! Jujur naw jawapan dia..baru nak bangga namchin aku ade kereta! Takpelah..at least dia jujur..
"Awk reti memandu ke?" Tanya aku dengan riak wajah yg risau. Kang tetibe ade roadblock..tak ke mampos dorang?
"Ofc lah ade..awk ni..dahla jom gerak!" Kata jeongwoo lagi.
"Jom!" Sahut aku dengan teruja.
Perjalanan kami senyap je..sampai lah aku tersedar yg jeongwoo telah pun melepasi jalan sebenar yg nak menuju ke aquarium tu..dia saje ke mmg tak tau jalan?
"Aniya..wait jeongwoo! Aquarium tu kat sane lah!" Kata aku sambil menepuk ii bahu jeongwoo.
"Ani..saya nak bawak awk pergi tempat lain." Kata jeongwoo sambil senyum dengan penuh makna ke arah aku.
"Hah?!"
-
-
.tbc.
YOU ARE READING
Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]
Fanfiction"park jeongwoo..aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku hiks><" - choi aera choi aera telah tekad untuk mencuri hati si lelaki populor kegilaan ramai. park jeongwoo. adakah dia akan berjaya? ataupun semuanya hanya boleh ditunaikan oleh mimpi semat...