Choi yeonjun pov~
"Yeobosoyeo? Oppa..kita boleh jumpa kat mana?"
"Erm..kat kedai Baskin Robbins boleh ke?"
"Eo boleh je..jumpa nnti ye..terima kasih"
Selepas ayat itu,eunna terus meletakkan panggilan. Tak sempat aku nak berkata apa-apa. Hairan juga..Tiba-tiba dia nak berjumpa dengan aku..ade apa ii masalah ke antara dia dengan aera? Kenapa dia merasa tidak sedap hati ye? Huh harap ii nya semua nya baik ii sajelah..
-
-
<petang itu di Baskin Robbins>"Annyeong eunna-ya!" Sapa aku sambil mencuit bahu eunna.
"Eo oppa Anneyeong! Duduklah! Saya dah order kan ice cream kegemaran oppa!" Kata eunna mesra.
Eunna tak datang seorang diri..dia datang bersama seorang lagi perempuan. Comel rupa paras nya..tertanya pula aku kenapa mereka berdua nak jumpa sangat dengan dia..
"Ouh btw,ni dayeong. Dia kawan baik aera juga..kami ade hal penting nak bagitau oppa.." Kata eunna. Dia nampak agak teragak-agak untuk memberitahu aku perkara tu..
Aku jadi lagi tak sedap hati.. erh-- aera skang bawah jagaan keluarga eunna..sbb aku dan yujin noona sibuk bekerja..aku takut takde sape yg nak tengok kan dia..tapi skang aku dapat rasa sesuatu yg..lain..
"Eunna,tolong bagitau cepat! Apa jadi kat aera? Kenapa oppa rasa tak sedap hati drpd semalam?" Aku mula mendesak eunna.
"Erm..aera..ade berjumpa dengan keluarga jeongwoo..and..erm--" eunna agak teragak-agak untuk meneruskan ayatnya.
"Dia kena hina ngan eomma jeongwoo" Sambung perempuan dia sebelah nya. K aku lupa nama dia.
"HAH?! Eomma dia hina cane?!" Tanya aku dengan reaksi terkejut. Tanpa aku sedar..aku telah menggenggam bahu eunna.
"Erm-- oppa bawak bertenang boleh?" Kata eunna sambil mengalihkan tangan aku. Huh MALUUUU!! Choi yeonjun..kau dah menjatuhkan maruah kelelakian kau!!
"Dia hina yg kononnya aera tuh tak setaraf dengan dia..yelah..jeongwoo kan anak orang kaya.." Kata eunna.
"Padahal dia tak tau un yg sebenarnya aera tu adik oppa! Kalau dia tau..mesti malu sampai benam muka dalam tanah!" Tambah perempuan tadi lagi.
(Nama dia dayeong bang DAYEONG)"Hmm..jadi kami nak oppa tolong jumpa eomma dia..dan bagitau hal sebenar.." Kata eunna.
"Ouh..boleh je..bila boleh oppa jumpa dia?" Tanya aku sambil menjamah sedikit ice cream.
"Erm..tu saya akan pastikan dulu dengan eomma jeongwoo..kalau saya perlukan oppa..saya call ye?" Kata eunna. Bila dia kata cantu..aku rasa aku ni cam character tambahan je pulak..
Adakah aku ni tambahan je author-ssi?
Ye kau tambahan jek(author)
Ouh..sian hidup aku..huhuhuhu k sambung balik.
"Ok. Dah sekarang kamu berdua balik lah ye..elok ii. Banyak penjahat skang ni."
"Baik oppa. Terima kasih^^" kata eunna dan dayeong lalu beredar drpd situ.
-
-
<di rumah eunna>Aera pov~
*calling eunna kyu soulmate*
The number you have dail is not available.. pls leave the message..
TIT!
YOU ARE READING
Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]
Fanfiction"park jeongwoo..aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku hiks><" - choi aera choi aera telah tekad untuk mencuri hati si lelaki populor kegilaan ramai. park jeongwoo. adakah dia akan berjaya? ataupun semuanya hanya boleh ditunaikan oleh mimpi semat...