16♤maluuuu

68 10 3
                                    

Eunna pov

"Oppa! Oppa ade kat mana? Bila nak sampai??" Kata eunna dalam nada berbisik.

"Nnti jap..kejap lagi oppa sampai ye?"

TITTTTTT...

Ya tuhan..kenapa lah lambat naw si yeonjun oppa ni? Dah la dia dan dayeong dah cuak dah ni apabila puan Park asyik bertanya tentang 'hal' yg ingin dibincangkan. Adik ngan abang sama je..LEMBAB!

Beberapa minit kemudian, bunyi kereta mula kedengaran di luar pagar rumah keluarga Park.

"Ah! Puan,orang yg nak berjumpa dengan puan dah sampai." Kata eunna lalu berdiri pergi mendapatkan yeonjun.

"Woah..k-kkamu..choi yeonjun kan? Idol antarabangsa ahli kumpulan txt? Betulkan?" Tanya puan Park kagum dengan kehadiran artis terkemuka itu.

"Ye saya puan..hehehe ye betullah tuh..ha tambahan lagi,saya ni ahli paling kacak sekali dalam txt hehehe" Kata yeonjun malu ii dengan pujian drpd puan Park.

Bertepuk dahi eunna dan dayeong apabila melihat yeonjun yg sempat pula mengembang macam belon bila dipuji. Ikutkan hati eunna..nak saje dia mencubit si bakal abang ipar. Tapi dia sabar..

"Oppa! Ingat sikit sbb oppa datang sini!" Bisik dayeong kepada yeonjun.

"Aaah ye ii. Ehem! Baik puan..saya datang ni,nak bertanya tentang..perempuan yg bernama choi aera yg datang ke sini Beberapa minggu lepas.."

"Ouh..si tak sedar diri tu ke? Herm kenapa? Kenapa dengan dia? Dia menggatal dengan kamu juga ke?" Tanya puan Park dalam nada yg agak menunjuk betapa bencinya dia terhadap aera.

Panas betul telinga dua orang sahabat itu apabila mendengar kawan mereka dikutuk..huh! Kalau ikutkan hati mereka yg dah panas menggelegak tu..mati dah si puan Park yg bermulut laser! Mahu saje Dikoyak-koyakkan mulut tak bertamadun tu!

" takdelah..saya abang kepada dia..selamat berkenalan.." Jawab yeonjun seraya tunduk hormat kepada puan Park.

"HAH?!" terjerit puan Park akibat terlampau terkejut dengan penyataan yeonjun.

Terbitlah riak puas hati di wajah eunna dan dayeong apabila melihat puan Park yg tercengang seperti tidak percaya.

"Herm..dia masih perempuan tak sedar diri ke puan? Ataupun puan adelah perempuan tu?" Kata dayeong. Huh puas hati dia! Padan muka MUAHHAHAHAHAH

"erh- hahhahahaha..saya cuma bergurau je tempoh hari..tak sangka aera ambik hati..hehehhe" Kata puan Park sambil tersenyum palsu.

Ye ii je bergurau..sudah malu, tau pulak hendak berdalih!

"Jadi..mama bagi tak woo bercinta dengan aera?.." Tiba-tiba suara jeongwoo memecah kan lamunan eunna.

"Mestilah sayang..kenapa tak bagitau mama awl ii hm?" Kata puan Park sambil mengusap pipi anak kesayangan nya.

Huh! Mmg dasar mata duitan! Hanya pandang pangkat dan harta je mak cik tua ni!

Selepas selesai semua perkara, aku pon mula menyusun langkah untuk balik dengan dayeong.

Tiba-tiba bahu aku dicubit.

"Eunna! "

"Eh mak kau masak sup tulang! Eih kau ni! Terkejut aku lah!" Melatah aku dibuatnya si jeongwoo ni..haih..rosak reputasi aku sat gi..

"Hehehe maaf..bila aku boleh jumpa aera?" Tanya jeongwoo.

"Erm..kalau dah boleh nnti aku call kau ek?" Jawab aku lalu terus beredar drpd rumah dia.

-
-
{DI rumah eunna}

"KORANG DAH BALIKKKK" Suara aera yg nyaring menjadi sapaan pertama kepada dayeong dan aku di rumah ni.

"Lah..yg kau cam budak tak jumpa mak setahun tu asal?!" Kata dayeong pelik dengan kelakuan kawan nya.

"Eish..rindu pun salah.." Kata aera sambil memuncung kan bibirnya. Eleh ingat comel sangat lah tu.

Tiba-tiba soorin gi sangkut hanger kat pout acah comel tuh HAHAHAHHAH kelakar siak.

"Apa ni soorin! Halah kau ni pon!" Marah aera sambil mengalihkan hanger tu seraya membaling nya ke arah soorin.

"HAHAHHAHAHAH dah nak muncung ii naw..aku jadi kan lah penyangkut hanger! NYENYENYENYENYENYE" Jawab soorin selepas puan gelakkan aera.

Habis riuh rumah tu dengan gelak tawa mereka.

"Ouh aera,kau rindu namchin kau?" Tiba-tiba soalan itu keluar drpd mulut eunna.

"Erm..tipu lah tak nak.." Jawab aera.

"Gi bersiap. Ade orang tunggu kat luar" Kata eunna sambil tersengih.

"Hah?! Sumpah la?" Tanya aera tak percaya. Senyuman seperti joker muka terpampar di wajah aera.

"Ye..hehehehe dah gi ah cepat! Kata rindu an?" Jawab eunna sambil tergelak kecil.

"THANK YOU KORANG! I LOVE YOU GUYS FOREVER!!! MUAHHHH" habis dicium-cium nya tiga orang sahabat tu akibat terlampau gembira. HAHAHHAHA sian member.

"Eyyy jangan ah cium ii! Geli lah!!" Kata dayeong sambil cuba menolak aera yg dah tak tentu arah happy nya.

"Ya tuhan sabar woi!" Kata soorin sambil tergelak kecil.

"Kau nak bagi jeongwoo tunggu ke nyah! Cepat lah siappppp" jeritan eunna berjaya membuat kan aera stop. Fuh..nasib baiklah..kalau tak..habis lencun tiga sahabat tu dek air liur busuk!

"Hehehehe ok byeeeee"

"Good job korang! Jom ah aku bela ja makan!" Kata soorin lalu mereka juga turut bersiap untuk ke kedai makan.

-
-
.t.b.c.

Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]Where stories live. Discover now