Park jeongwoo pov
Bunyi jeritan dengan memanggil nama aku dapat aku dengar drpd muka pintu rumah eunna. Lah..jodoh dia rupanya yg menjerit tu hshshshs.
"Hyeeee lama tak jumpa!" Kata aera seraya memeluk erat jeongwoo.
"HAHAHAHHAH rindu ke? Ha tulah..lain kali dengar duku apa orang nak cakap..merajuk apa dapat?" Kata aku sambil membalas pelukan dia. Dah lama aku rindu dengan pelukan ni..
"Erm yelah..mmg tak dapat apa..but thank you sbb still tunggu saya.." Kata aera lagi. Haih comel je lah dia ni.
"Yelah sayang..dah masuk kereta cepat! Dah lama tak date ni..rindu nak spend time ngan awk."
"Ok jom!"
-
-
"Woo nak bawak aera gi mana?" Tanya aera sambil memeluk tangan aku. Biarlah sebelah tangan aku yg pegang staring..asalkan bakal isteri dia ni dapat peluk puas ii tangan nya."Gi kahwin" Jawab aku. Hehehehe comel je muka dia confused.
"Hah? Mmg awk gelojoh sangat ek?" Kata aera.
HAHAHAHHAHA geli hati aku dengan ayat skema dia. Alahai comel betul lah jodoh dia ni..
"Awk tak penat ke?" Tanya aku. Saya is nak mencuba pickup line yg doyoung ajar.
"Hah penat nape?" Tanya aera pula.
"Sbb awk asyik berlari dalam pikiran saya lah.."
KRIK KRIK KRIK KRIK
"Kau kenapa ni nyah?" Kata aera sambil mengerutkan dahi nya. Nampak nya apa yg diajar doyoung taj menjadi HAHAHAHHA.
"Erh- tak sweet ek? Ek hem!" Ok aku malu skang..WARGHH KIM DOYOUNG SIAP KAUUUU!!!
"Sape ajar hah? Apa? Namchin min tu ek?" Tanya aera lagi.
"Hehehehehe..k takpelah..saya nak fokus bawak kereta ye sayang?"
-
-
{Namsan tour,Seoul Korea}"Woahhhhhh" terlopong luas mulut aera melihat persekitarannya yg indah sekali. Lampu ii dan permandangan yg menampakkan keseluruhan bandar itu.
"Suka?"
"Eo! Suka ii thank you!" Kata aera sambil memeluk jeongwoo sekali lagi. Lain macam clingy yeochin dia harini hehehehehe.
"Awk nak buat apa dulu hm?" Tanya aku sambil tak henti ii memandang senyuman comel nya. Haih..penat lah jatuh cinta dengan orang sama je hari ii
"Erm..nak..ha! Awk tau tak..kat sini ade cam mangga promise tu..jom buat!" Kata aera sambil menunjuk kan arah sebuah kaunter yg menjual mangga yg dimaksudkan nya tu.
"Ouh..boleh ii ^^ jom" Lepas je aku setuju dengan cadangan dia..terus ditarik nya tangan aku. HAHHAHAHAH taj sabar naw nak buat promise dia.
"Annyeonghasayo, boleh kami nak mangga yg warna biru tu?" Kata aera sambil menghulurkan duit kepada tuan kedai itu.
"Erm- ah encik ni yg buat tempahan-" Kata ii ahjussi itu terus berhenti apabila jeongwoo memberi isyarat untuk dia mendiam kan diri.
Hehehehe mestilah dia ade buat persiapan istimewa untuk bakal isterinya..dah nak habis sekolah kot..kena lah cop awl ii hehehehhehe.
"Herm apa dia?" Tanya aera keliru.
"Tak- Takde apa ii cik..sekejap saya ambil kan mangga tu ye?"
"Ha..ni dia mangga nya cik..have fun^^" kata tuan kedai sambil melempar kan senyuman mesra kepada pasangan itu.
"Terima kasih ye.."
Selepas mendapat sahaja mangga tersebut,terus dia menarik tangan aera bersama nya untuk mencari tempat untuk mereka menyangkut mangga tu. Sbb dia ade tempat yg dia dah sediakan awl ii hehehehe.
"Eish..saya nak pilih tempat kita..ah-woah.." terkelu aera saat melihat kawasan yg cantik dan indah itu..di situ terdapat sebuah tulisan..
"WILL YOU BE MINE FOREVER?"
Tulisan yg ditulis dengan bunga ii itu membuatkan aera hampir ingin menitiskan air matanya kerana terlalu terharu.
"Jeongwoo ya..apa ni?" Tanya aera sambil tersenyum manis.
"This is for you^^" Jawab jeongwoo sambil mengusap lembut kepala aera.
Lalu dia terus melutut dan menghulurkan tangan nya sambil berkata..
"Will you be mine..choi aera?"
Tangisan terharu pun terus gugur drpd kelopak mata dan deras turun lalu memeluk si permata hati. (Drama nya ayat author ni..)
"POM POM POMMMM!!"
Bunyi letupan mercun dibunyikan lalu keluar lah semua kawan ii nya yg sedari tadi menyorok di belakang takbir.
"Happy ke tu awk? Hehehehe" Kata dayeong sambil memeluk aera.
"Happy lahhhh" Jawab aera sambil mengeratkan lagi pelukan bersama sahabat ii nya itu.
Eunna dan soorin cuma tergelak sahaja dengan gelagat aera.
Tiba-tiba jeongwoo menarik tangan aera dan membawanya pergi ke sebuah tempat untuk mereka menyangkut mangga tersebut.
"Nah,awk tulis promise kita" Kata jeongwoo sambil menghulur kan mangga tersebut.
"Erm..ok ni dia..."
'We were meant for each other,my love
Pjw♡Cae'"Ha dah siap!" Kata aera sambil menunjukkan nya ke arah jeongwoo.
Jeongwoo hanya mengangguk sambil mengukir senyuman manis. Lalu dia membenarkan aera untuk menyangkut mangga tersebut.
Tiba-tiba muncul seorang budak kecik menarik baju jeongwoo..
"Ahjussi,kenapa ahjussi main sweet ii kan sini hm?" Tanya budak itu.
Tergelak besar aera selepas mendengar panggilan yg digunakan oleh budak tu.
"Eyy,abang baru 19 tahun tau!" Jawab jeongwoo sambil muka nya makin memerah apabila aera menggelakkan nya.
"Dahla jom balikkkk" Kata jeongwoo lalu menarik tangan aera.
"Eish awlnya.." rungut aera. Dia tak puas tgk permandangan lagi nih!
"Halah..jom kahwin lah" Kata jeongwoo sambil tergelak kecil.
"Eyyy gatal!!" Kata aera sambil memukul lembut lengan jeongwoo.
"Ooo..berani ek pukul..ha meh sini kau pendek HAHAHHAHAH" kata jeongwoo sambil mula mendukung aera.
Jangan jadi the ariffin sudahla..hehehhehe
" hey!! HAHAHAHHAHAHAH"
-
-
~END~
YOU ARE READING
Ⓒ︎Ⓡ︎Ⓤ︎Ⓢ︎Ⓗ︎•✓||𝑃𝑎𝑟𝑘 𝐽𝑒𝑜𝑛𝑔𝑤𝑜𝑜 [COMPLETE]
Фанфик"park jeongwoo..aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku hiks><" - choi aera choi aera telah tekad untuk mencuri hati si lelaki populor kegilaan ramai. park jeongwoo. adakah dia akan berjaya? ataupun semuanya hanya boleh ditunaikan oleh mimpi semat...