Büge'nin anlatımı...
Neyden bahsediyordu bu? Ne demek kaçış biletin? Hızla kolumu çektim.
' Sen ne saçmalıyorsun? '
' Sana en büyük hayalini vaat ediyorum. Kaçıp gitmene yardım edebilirim. '
Benim gitmek istediğimi nereden biliyor? Bu adam çok tehlikeydi.
' Benim kaçmak istediğimi nereden çıkardın? Öyle bir hayalim yok. Hem sen hangi hakla benimle böyle konuşursun? ''
Seni senden daha iyi tanıyorum küçük hanım... ''
İnmek istiyorum. '
Kapıyı açmaya çalıştım ama kilitli. '
Aç şu kapıyı! Kimsin bilmiyorum ama iyi biri olmadığın belli. Benden de uzak dur. Aç şu kapıyı diyorum sana! '
Barış daha çok yayıldı. Elini direksiyona koyup ritim tuttu. Dalga geçiyordu.
Kime diyorum! Aç şu kapıyı! Sapık mısın? Beni burada zorla tutamazsın! Polisi arayacağım. ''
Sözümü kesmeden dinlersen anlatmam gereken gerçekler var. Senin de dinlemen lazım. Sözümün kesilmesinden de nefret ederim. Cümlelerine dikkat et.
'' Babam mı tuttu seni? Oyun mu bu? '
Oyun yok. Korkma. Sadece küçük bir anlaşma yapacağız. ''
Ne anlaşması? Sen... '
Sözümün kesilmesinden nefret ederim dedim. ''
Beni senin ne dediğin ilgilendirmiyor. Aç şu kapıyı. Seni dinlemek istemiyorum. '
Telefona baktım. Polisi arayacağım. Elimden çekip aldı. '
Ne yaptığını sanıyorsun? Ver şunu pis herif! Sasha' ya her şeyi anlatacağım. Senin nasıl biri olduğunu anlatacağım. '
Sasha yı üzmek istemezsin diye düşünüyorum. Bana çok aşık. '
Telefonumu ver. '
Sabrımı zorlamayı kes dinle. Akşam akşam seninle uğraşamam. Ya dinlersin ya da dinlersin. '
Sustum. Merak ettim. Gerçekten ne anlatacaktı.
' Güzel. Kayın baban. Neydi ismi. Hah Hasan. Sana onu bitirmeyi teklif ediyorum. Böylece baban Taner ile evlenmeni istemez. Sonuçta beş kuruşu olmayacak adamı damat yapmaz. ''
Masallarını kendine sakla. '
Bana öyle bir bakış attı ki sustum. Ama saçmaydı anlattıkları.'
Sana o zaman bir başka masal anlatayım. Hasan Bey bir kadının ölümüne sebep oldu. '
' Ne! ''
Ablam onun yüzünden öldü.
'Bu gerçek olamazdı değil mi? Yok bu adam yalan söylüyordu.
' Bu gerçek olamaz. Hasan Bey böyle bir şey yapmaz. ''
Oğlunun her pisliğini örten bir baba neler yapar. Sen de en az benim kadar ikisinin de masum olmadığını biliyorsun. ''
Benden ne istiyorsun peki? '' Hasan' ı bitiricek bilgilere ihtiyacım var. Onu da ancak sen alabilirsin.
'' Ben yapamam. Ne saçmalı... ''
Sözümü kesme! Dinle. Ablam uğuşturucu kullanmış. İşin başında o adam var. O şerefsiz yüzünden öldü. Delil bulabiliriz. Ben de sana yardım edeceğim. '
' Üzüldüm ablan için. ''
Bende üzüldüm... Ama alışıyor insan. Alışırken de intikam duygun daha çok güçleniyor insanın. '
Sustuk. O da yaralıydı. Dünya da yarası olmayan, derdi olmayan var mıydı zaten? '
Sen bana yardım et. Ben de sana yardım edeyim. '
Ne söyleyeceğimi bilmiyorum. Sasha. Ona nasıl yaparım böyle bir şeyi
.' Sasha. Onla da bu intikam için mi birliktesin. ''
Evet. Ama iş bittiğin de benden nefret edecek merak etme. Onun kalbini kırmamak için elimden geleni yapacağım. ''
Elinden ailesini aldığında kıracaksın fazlasıyla. ''
Onun da ailesi benim ailemi, tek ailemi aldı. Sasha şıpsevdi biri. Hemen unutur merak etme.
'Haklı. Kendimi düşünmek zorundayım.'
Tamam. Kabul ediyorum.
'' Bu kadar mı? ''
Ne? ''
Bu kadar çabuk mu? ''
Vazgeçebilirim her an. ''
İkimiz de birbirimize mecburuz. Güzel bir anlaşma yaparız senle. '.
....
Barış' ın anlatımı...Arabayı çalıştırdım. Büge'ye telefonunu uzattım. Aldı. Ona yalan söyledim. Ablam yoktu. Ailem yoktu. Hasan kimin damarına bastı bilmiyorum. Sadece bana verilen işi yapacaktım. Önce onu rezil edecek. Sonra da öldürecektim. Büge'nin bunu bilmesine gerek yok.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RUHU ÖLENLER ( +18 / #BARBÜG )
Literatura FemininaBarış... Kimsesi olmayan, korkusuz bu adam yeni işini aldığında hayatının alt üst olacağını bilemezdi. Bu duygular ona tersti. İşini yapıp hayatına devam etmeliydi. Her şey çok geç olmadan... Büge... Tek isteği kaçıp gitmek... Her şeyi bırakıp, kaç...