1ᵛᵏᵒᵒᵏ-ᵏᵒᵒᵏᵛ

4.1K 410 20
                                    

***


نفسش رو بیرون فرستاد و با اجازه‌ی استاد به جلو اومد. تنها چیزی که به گوش می‌رسید، صدای کفش‌های آکسفورد مرد بود که با هر قدمی برمی‌داشت داخل سالن اکو میشد.


برگه‌ها و فلشی که نیاز داشت رو روی میز گذاشت و وسط سالن ایستاد.


-مبحثی که امروز قراره درباره‌ش صحبت کنیم، درمورد "گرایش به همجنس به چه معناست و اصلا یک بیماریه؟"


نگاهش رو روی افراد گردوند و قدمی به جلو برداشت و با زدن ریموت، چراق‌های سالن کنفرانس کم شدن و پرده نمایش روشن تر شد. صفحه‌ای که نیاز داشت رو باز کرد و با تنظیم میکروفونش ادامه صحبتش رو شروع کرد.


-تحقیقات زیادی درباره این که چطوری گرایش یا کشش جنسی به وجود میاد انجام شده ولی همچنان هنوز دانشمندان دقیقاً نمی‌دونن چه چیزی گرایش جنسی رو شکل می‌ده، اما حدس می‌زنن که تعامل پیچیدهٔ عوامل ژنتیکی، هورمونی و محیطی تاثیر زیادی دارن و باور دارن گرایش جنسی یک انتخاب نیست. گرچه تا الان، هیچ نظریه‌ای درباره علت گرایش جنسی، مورد تأیید همه قرار نگرفته. دانشمندان طرفدار نظریه‌های زیستی هستن چون شواهد بیشتری مبنی بر منشأ زیستیِ گرایش جنسی وجود داره تا اجتماعی، مخصوصاً در مردان. البته بیشتر از شواهد موجود، در مورد تأثیر عوامل محیطی‌ئه. طبق مطالعات فراوانی که در نیم‌قرن گذشته انجام شده‌اند، هیچ مدرک محکمی وجود نداره که نشون بده تجربیات دوران کودکی، محیط خانواده، یا تربیت والدین، بر همجنس‌گرا شدن افراد مؤثر باشه.


صفحه رو عوض کرد و با زبونش کمی لب‌هاش رو تر کرد. کمی استرس داشت چون امروز یکی از کنفرانس‌های مهم زندگیش بود، مخصوصا جلوی بهترین استاد دانشگاهشون!


-دگرجنس‌گرایی در کنار دوجنس‌گرایی و همجنس‌گرایی، یکی از سه گونه اصلی گرایش‌های جنسی به‌شمار میاد. در همه فرهنگ‌ها اکثر افراد دگرجنس‌گرا هستند و دگرجنس‌گرایی متداول‌ترین نوع فعالیت جنسی‌ئه.


قدمی به طرف میز دانشجوها برداشت و سوالش رو پرسید.


-کسی میدونه با این که ما سه دسته گرایش جنسی داریم ولی چرا بیشتر افراد وقتی دسته‌های دیگه رو می‌شنون به عنوان چندش آور و یا حیوانی صداش می‌کنن؟


سالن در هم همه کوچیکی فرو رفت و جونگ کوک نگاهش رو به استادش که با جدیت دست‌هاش رو روی سینه‌ش جمع کرده بود و درحال آنالیز تک تک حرکات و رفتارهاش بود، داد.


با بالا رفتن دست دختری در ردیف دوم، بهش اجازه صحبت داد.


-چون در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم بیشتر افرادی که همجنسگرا یا دوجنسگرا بودن، خودشون رو از بقیه مخفی می‌کردن و یا توسط خانواده‌هاشون زندانی یا به قتل می‌رسیدن... این طرز تفکر بین همه افتاده که این کارِ درستی نیست.

⌠ Sex Therapist⌡ ᵛᵏᵒᵒᵏ-ᵏᵒᵒᵏᵛWhere stories live. Discover now