3

200 13 1
                                    

My memory is gone but my heart still loves you... - ZAFRAN

Aisar memandang wajahnya di cermin sambil memegang dagu runcingnya yang sudah ditumbuhi banyak janggut. Nampak serabut tapi pada masa yang sama tampak hensem.

Biasalah kalau muka dah melekat dekat cermin confirm auto hensem. Eheks!

Mata memandang cermin dengan lama. Tiba-tiba otak tergiang-giang dengan wajah seorang wanita yang ketawa riang sambil menepuk bahu lelaki. Seakan dirinya tetapi ingatan tidak memberi function.

Erghh...

" ya, allah  kenapa dengan kepala aku ni..." aisar mengeluh kasar sambil tangan mengetuk kepala yang sakit. Bayangan semakin menghantui mindanya semakin dia memukul tanpa rasa sakit.

Kaisarah mahu menuju ke biliknya terdengar suara jeritan kecil dari arah bilik zafran. Hati sudah berubah gusar lalu tanpa berfikir panjang kaisarah merempuh masuk dan melihat keadaan aisar.

Mata membulat besar saat melihat aisar yang sedang memukul dirinya sendiri. "awak. Apa awak buat ni!" sarah segera menghalang perbuatan aisar daripada terus menghentam dirinya.

"Erghh... Pergilah. kau nak apa dalam otak aku haah. Tak puas ke kau kacau hidup aku. Aku tak kenal pun kau siapa. PERGI! PERGI!"

Panggg...

Kaisarah menampar pipi aisar dengan kuat. Tindakan tersebut membuat aisar terdiam dan tersedar. Lantas kepala menoleh ke sisi sambil tangan menggepal penumbuk. Urat-urat hijau mulai kelihatan. Mata hazel berwarna coklat pekat memandang tajam anak mata gadis itu.

Seperti di rasuk syaitan aisar lantas mencekik leher sarah dengan kuat. Mata Sarah membulat besar sehingga nafas tersekat-sekat akibat cengkaman yang terlampau kuat.

Uhuk... Uhuk

"A-awak a-apa ni. To... Tolong hentikan. Aisar me... Mengucap, ingat allah. Uhuk! Uhuk!"

"kau memang nak cari maut dengan aku sarah. Kau dah masuk bilik aku tanpa kebenaran. Kau memang kena hukum!" dada berombak sesak. Kemarahan semakin membuak ganas.

Sarah menggeleng kepala. Dia harus melakukan sesuatu supaya aisar tidak bertindak lebih ganas terhadap dirinya. Salah satu cara yang boleh dia lakukan adalah menjerit meminta tolong mak dan ayahnya.

"Tolong mak. To... Tolong mak. Uhuk, uhuk!. Abang please jangan buat kerja dosa bang" Sarah sedaya upaya mempertahankan dirinya untuk menghalang aisar yang sedang hilang kawalan ketika ini.

Air mata tiba-tiba membasahi pipi mulus milik sarah. Dia mengharapkan mak dan ayahnya segera datang melihat perbuatan aisar. Dia berasa kesal kerana membiarkan aisar tidak mengingati apa-apa.

Tapi

Apabila ingatan aisar kembali pudar kemungkinan besar aisar tidak akan berada disini lagi dan tidak bersamanya. Dia tidak akan membiarkan perkara itu berlaku.

"kau patut mati sarah. Kau dah susahkan hidup aku. Kau patut mati. Mati. Mati"
Aisar mengetatkan lagi cengkaman dileher sarah sehingga gadis itu tidak cukup nafas untuk bersuara.

"ai...sar ple...ase ma..afkan sa..ya. Sa..ya kesal bu..at a..awak m..macam nii..." tersekat-sekat sarah berbicara. Mungkin ini peluang terakhir dia dapat melihat aisar.

UNGKU AQIEL ZAFRAN 2 (SLOW UPDATE ) Where stories live. Discover now