🦋7

177 14 0
                                    

⊱ "Be my angle. My guardian angle, today, tomorrow and forever." ⊰

✦ ─────────── ✦

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✦ ─────────── ✦

TUBUH Puan Sri Diana dirangkul dan dibawa ke sofa. Segelas air mineral diberikan buat wanita itu. Hatinya mengucap syukur dengan keadaan Puan Sri Diana. Tiada kecedaraan yang terdapat ditubuh wanita itu.

Darren hanya menenung Aerin yang sedang memeganh tangan mamanya. Mata helang itu menatap setiap inci wajah Aerin.

Cantik!

"Mama , mama ada sakit dekat mana-mana tak ?" Soal Aerin prihatin. Puan Sri Diana menggeleng lalu tersenyum manis.

Sewaktu dia ingin menuruni tangga , entah apa yang tersilap , tiba-tiba tergelincir jatuh. Namun sebelum dirinya sempat terhempas kebawah , Aerin yang kebetulan ingin naik ke tingkat atas pantas menyambutnya.

Kaki yang berasa nyilu diurut sedikit. Namun tangannya ditepis lembut dan digantikan dengan urutan tangan Aerin. Puan Sri Diana tersenyum. Terpejam matanya menikmati urutan lembut gadis itu.

"Mama..."

Senyap.

Tiada sebarang respon dari Puan Sri Diana. Dia hanya memilih untuk mendiamkan diri. Masih lagi terasa dengan sikap Darren terhadapnya. Anak lelakinya itu sudah banyak berubah.

"Mama , Darren mintak maaf." Ucap Darren perlahan. Aerin yang sedang leka mengurut kaki Puan Sri Diana dikerling sekilas sebelum kembali menatap wajah mamanya.

Puan Sri Diana mencelikkan mata.

"Kahwin dengan--"

"Okey Fine! Darren akan buat apa yang mama nak. Maafkan Darren, ya mama?"

Puan Sri Diana menyembunyikan senyuman.

"Hmm , minggu depan!"

"HAH?" Darren sudah melopong. Aerin terkejut dengan jeritan Darren segera mendongak.

"Kenapa minggu depan ? It should be 3 or 4 month, mama!" Darren sudah membuat muka tidak puas hati. Minggu depan ? Itu sangat mustahil dan tak masuk akal! Dia ada banyak kerja dan paling penting...

Marissa Aulieyana.

Bagaimana dengan gadis itu nanti ? Jika diberi peluang selama dua atau tiga bulan , mungkin dia boleh memujuk gadis itu. Ini ? One weeks!

Mrs. Darren Iztisyad [O.G]Where stories live. Discover now