Bab 4

3.1K 207 5
                                    

Ep 4

Love Bites.

SooYoung mengeleng kepala lagi.Seperti budak budak anak orang ni.

------

SooYoung dan Yoona akhirnya tiba dirumah.Yoona segera pergi ke ruang tamu apabila menghidu haruman masakan ibunya.SooYoung meletakkan beg sekolahnya di sofa kemudian pergi ke ruang tamu.Dia duduk disebelah Yoona.

Sandara:Macam mana sekolah SooYoung?

SooYoung:Erm.. Best Aunty! *senyum*

Yoona:Soo Young sama kelas dengan Yoona.*sambil makan*

Sandara:*memandang Yoona* Oh ya ke? That good! *angguk kepala*

Perbualan berhenti di situ kerana masing masing makan dengan selera.Masakan Ibu Yoona amat enak sekali.Masakan setiap perempuan yang bergelar ibu memang sedap.Selesai makan,Soo Young meminta diri ke bilik.Dia mengambil beg nya lalu menaiki tangga dan ke bilik.

------

SooYoung melihat dirinya dicermin.Mata dia tertangkap sesuatu di lehernya.Rantai! Oh my god! Dia hampir lupa akan rantai ini.Rantai yang buahnya bentuk love dan dalamnya merah campur hitam.Ibu angkatnya sentiasa mengingatinya jangan sesekali tanggalkan rantai itu dari lehernya.Dia teringat peristiwa dia melanggar seorang perempuan dan perempuan itu memandang ke arah lehernya.Pasti perempuan itu melihat rantainya kot? Kemudian,dia membuat kerja rumah yang diberi oleh cikgu.

Yoona:SooYoung~

SooYoung:Nak apa? *sambil buat kerja rumah*

Yoona:*duduk diatas katil SooYoung* Saje,bosan bah.. Kita shopping nak?

SooYoung:Shopping? *memandang Yoona* Alright then. *senyum*

Yoona keluar dari biliknya.SooYoung termenung seketika.Suho.Luhan.Tiba tiba dia teringatkan Suho and Luhan.Mereka dua ada didalam mimpinya? Adakah mimpi itu ada membawa maksud? Petanda?

------

Keesokkan paginya,SooYoung bersiap untuk pergi ke sekolah bersama Yoona.Sebelum itu,dia makan sarapan pagi bersama keluarga Yoona.Dalam perjalanan ke sekolah,hanya sunyi menemani mereka.Soo Young cuba memecahkan kesunyian itu.

SooYoung:Yoona~

Yoona:*memandang SooYoung* Erm?

SooYoung:Saya..Saya.. *tak dapat nak teruskan*

Yoona:Apa dia?

SooYoung:Jangan marah ok?

Yoona:*mengangguk kepala* Yee...

SooYoung:Saya ter uninstall game Clash of clan awak semalam.Saya tak sengaja. *satu nafas*

Yoona:What?! *terkejut* Saya akan bunuh awak! *mengeluarkan iphone 6 dia dan check sesuatu*

SooYoung memandang muka Yoona yang serius.Yoona memang gila dengan game COC itu seperti dia juga.Kalau tertekan COC tu pun,dia akan menjerit tak tentu arah.Semalan dia memang tak sengaja tertekan uninstall COC tu.Mati lah dia nanti.

Yoona:Nasib saya ada login guna facebook. Semuanya kembali asal.Thanks God! *mencium telefonnya*

SooYoung:Sorry ya Yoona.

Yoona:Jangan lagi sentuh phone saya! *marah*

SooYoung:Ermmmm.. *tunduk kepala*

Yoona:*peluk SooYoung* Lah..Jangan terasa apa yang saya kata.

SooYoung mengangguk kepala.Dia tidak terasa dengan kata kata Yoona kerana Yoona tidak brrmakna nak buat begitu.

------

SooYoung dan Yoona bertembung dengan Suho yang baru ingin masuk kelas.Suho ingin menyapa SooYoung tetapi apabila melihat Yoona disebelah SooYoung membatalkan niatnya.Suho terus berlalu pergi masuk ke kelasnya.

SooYoung:Kenapa dengan dia oh?

Yoona:*jeling Suho* Tak tahu.

Mereka terus masuk kelas yang berada disebelah kelas Suho.

SooYoung:Yoona shi~ Jom jalan jalan sekeliling sekolah.Boleh?

Yoona:Boleh Je,my beloved friend.

Kemudian,Yoona pun membawa SooYoung jalan jalan mengelilingi sekolah.Sekolah ini sunyi kerana pelajar belum lagi datang sekolah.Sekarang baru pukul 5 pagi.SooYoung dan Yoona memang awal punya datang sekolah.

Yoona tersentak apabila menyedari sesuatu.Dia memandang SooYoung yang leka memandang pemandangan sekolah.

Yoona:SooYoung ah~ Wait a sec.Saya nak pergi ke sesuatu tempat.Awak tunggu sini eh?

SooYoung:Ok,bro!

Yoona lalu meninggalkan tempat itu.Dia tiba disesuatu tempat.Lorong yang gelap.Dia mendengar jeritan dari lorong itu.Dia masuk ke lorong itu dan....

Bersambung.Apa yang berlaku? Nantikan episode seterusnya...Vote and Comment babe.

Love Bites (SELESAI)Where stories live. Discover now