Bab 12
Mereka bertiga berjalan keluar dari kelas.Makin kecohlah apabila Jessica keluar dari kelas. Terhimpit-himpit badan SooYoung dan Yoona akibat jalan itu sesak dengan para lelaki.Telinga mereka dua ingin pecah mendengar jeritan dari pelajar lelaki.Cermin mata SooYoung jatuh dan WOW! Cermin matanya dipijak sehingga rosak.Kemarahan SooYoung dah tak boleh tahan.
SooYoung:Woi!!! Korang boleh senyap tak hah?! Boleh jangan sesakkan jalan ini?! Nak jalan pun tak boleh. Dah tahu jalan ni kecil,masih lagi nak berkumpul beramai disini?! Korang ingat jalan ni bapak korang punya?! Hah! *jerit+marah*
Semua terdiam terpaku dan terkejut dengan jeeitan SooYoung.Yoona pula hampir sakit jantung apabila mendengar jeritan SooYoung.Exo dan Jihyo yang kebetulan disitu juga terkejut.Suho merenung SooYoung yang tak bercermin mata tu.Cantik sekali.
SooYoung:Jom pergi. *menarik tangan Yoona dan Jessica*
Semua orang bersurai setelah kelibatan SooYoung,Yoona dan Jessica hilang.Suho menuju le tempat 'kejadian' melihat cermin mata yang rosak di atas lantai.
Suho:(Pasti cermin mata SooYoung ni.) *mengambil cermin mata itu dan masukkannya ke dalam poket*
------
Yoona menenangkan SooYoung.Nafas SooYoung turun naik.SooYoung hanya memberi senyuman apabila kemarahan dia dah reda.
SooYoung:Thanks Yoona.
Yoona:Welcome je.
Jessica:Sorry ya SooYoung.
SooYoung:*mengelng kepala* Awak tak salah.Kenapa nak minta maaf? Bukannya awak ada buat salah pun.
Jessica:Tapi..
SooYoung:*senyum* Awak tak payah nak minta maaf dengan saya.Bukannya salah awak pun.Mereka tu dari tadi asyik memekakkan telingga je.Sampai cermin mata saya dipijak sehingga rosak.
Yoona:Lagipun,awak masih cantik kalau tak pakai cermin mata lah babe. *merenung tepat pada anak mata Jess dan anak mata Jessica* Woi! Anak mata korang berdua samalah..
SooYoung:Seriously? *memandang Jess* Betul lah..
Jessica:Eh? Samalah..
Yoona:Dan,muka korang berdua hampir samalah.Korang berdua ni adik beradik yang berpisah ke ni? *gurau tapi memamg betul muka mereka dua hampir sama*
Mereka semua ketawa.Jessica berasa lain apabial bersama SooYoung.Terasa dirinya ada berkaitan dengan SooYoung.Terasa ada satu ikatan diantara mereka berdua.
------
Di Red Blood Kingdom.
Rap Mon:Cik Muda dah makan?
Rap Mon tegur Cik Mudanya apabila melihat Cik Mudanya meletakkan beg sekolah diatas sofa.Cik Mudanya rebahkan badannya diatas sofa.
Cik Muda:Bagi saya darah.Haus.
Rap Mon mengangguk kepala dan pergi ke dapur.Kemudian,dia kembali semula dengan segelas darah lalu dihulurkan pada Cik Mudanya.
CikMuda:*sambut dan menghirup darah itu* Ahh..Lega aku..
Jimin:Eh? Cik Muda bila sampai?
RapMon:Baru tadi. *jawab bagi pihak Cik Muda*
Cik Muda:Mana papa?
Jhope:*entah dari mana* Tuan pergi jumpa dengan kawannya.
Jhope duduk sebelah Cik Muda.Sejak mereka Bts berkhidmat untuk Cik Muda mereka,mereka dilayan dengan baik.Mereka tak sperti orang bawahan dan majikan.Mereka seperti kawan or kata lain,adik beradik.Itu oleh kerana,Cik Muda mereka yang mengarahkan mereka sebegitu. Tapi,mereka Bts tetap menghormati Cik Muda sebagai majikan mereka.
Anak mata SooYoung dan Jessica sama? Apa 'udang disebalik batu' diantara SooYoung dan Jessica? Kenapa Suho care sangat pasal SooYoung? Dan,siapakah Cik Muda BTS? YoonA? Jessica? Atau SooYoung?
YOU ARE READING
Love Bites (SELESAI)
RandomChoi soo young, anak yatim piatu yang kehilangan ibubapanya. Kematian ibubapanya dibunuh dengan kejam di depan matanya telah menghantui mimpi soo young. Dalam kesunyian itu, dia mempunyai seorang sahabat yang sentiasa di sisinya sehingga mengangkat...