Bab 7
Loves Bites.
SooYoung bangun dari tidur sambil tercunggap-cunggap.Mimpi dia tadi macam real.Mimpi dia yang terkantoi apabila dia mencuri dengar perbualan Suho dan Exo.Dia mengelap peluh.Tekak dia berasa haus.Dia bangun dari katil dan menuju ke dapur yang yang berada tingkat bawah.Kelihatan dapur masih terang tanda ada orang di dalam.Mendengar suara Yoona,ingin saja dia menegur tapi terdengar nama dia disebut.
Yoona:Omma.. Macam mana kalau SooYoung tahu siapa dia sebenarnya?
Sandara:Omma pun tak tahu.Kerna arwah ibunya dulu beritahu omma bahawa yang 'diri' dalam badan SooYoung amat membahayakan.Dia mempunyai dua 'diri' dalam badannya.Omma takut dia tak dapat tanggung.
Yoona:Yoona pun begitu.Tadi,Yoona ada tengok mata dia berubah.Mula mula merah dan kemudian hitam.
Sandara:Huh? Omma rasa dia dah sedar siapa diri dia.Mungkin dia masih keliru. Omma harap dia akan menerima kenyataan siapa dirinya dan ibubapanya.
Yoona:*mengangguk* Walaupun Yoona tak pernah jumpa ibubapa SooYoung tapi Yoona rasa mereka adalah ibubapa yang baik.
Sandara:Ya,mereka memang ibubapa yang baik kepada Jess.Kalau mereka masih hidup,pasti mereka bahagia.Walaupun,dahulu tak ada orang menerima ibu SooYoung dalam dunia kami,tapi akhirnya mereka terima kerana mereka dah melihat keikhlasan ibu Soo Young.
Yoona:Ya,harap mereka bahagia diatas.
SooYoung terkejut.Apa maksud perbualan Yoona dan Aunty Sandara? Siapa dirinya? Siapa ibubapanya? Apa maksud semuanya? Kepala dia berasa pening.Dia segera menaiki tanggan dengan senyap dan menuju ke biliknya.Dia merebahkan tubuhnya diatas katil.
------
Salji turun pada waktu itu. Salji yang dipenuhi darah kepekatan.Seornag lelaki mengeluarkan pisau perak tepat tusuk ke jantung ibunya.Manakala bapanya mati dengan kejam dengan menarik tangan dan kakinya sehingga tercabut.
Miko:Mama papa!!
------
SooYoung bangun dari tidurnya.Tercunggap cunggap mulutnya dan berpeluh peluh badannya.Mimpi yang sering menghantui tidurnya.Mimpi kedua dua ibubapanya mati dihadapan dia.Dia tak tahu apa yang berlaku pada waktu itu dan dia tak ingat semuanya.Dia hanya ingat mimpi ini.Bukan,dia hanya ingat kejadian ini.Dia tak ingat siapa dirinya.
SooYoung:*memegang rantainya* Mama papa.. *menangis*
Keesokkan paginya,SooYoung pergi bersama dengan Yoona ke sekolah.Dia ingin tanya pasal perbualan Yoona dengan ibunya tapi dia tangguhkan dulu.
Yoona:Saya ada mesyuarat sekarang.So,awak balik kelas sendiri ya? Bye! *meninggalkan SooYoung*
SooYoung hanya melihat Yoona pergi dengan ekor mata.Dia terus meneruskan perjalanannya ke kelas.Tiba-tiba,namanya dipanggil dari belakang.
??:Choi SooYoung?
SooYoung:*menoleh ke belakang,melihat seorang perempuang berdiri belakangnya* Ya,saya?
??:Saya Song Jihyo. *menghulurkan tangan*
SooYoung:Awak ke perempuan yang saya langgar tempoh hari?
Jihyo:Ya.. *senyum*
SooYoung:Ohh..Miahnae..
Jihyo:Tak pa..Boleh kita jadi kawan?
SooYoung:Of course boleh.
Selepas itu,mereka pergi ke kantin memandangkan perut mereka berbunyi minta makan dari tadi.SooYoung walaupun dah makab,tapi perut dia lapar pulak.
Jihyo:Awak baru pindah sini kan?
SooYoung:Yaa.. *sambil makan rotinya*
Jihyo:Ohh ok.. So,awak tinggal bersama dengan Yoona kan?
SooYoung:Ya.. Saya anak yatim piatu.Ibubapa saya meninggal dan saya diambil oleh keluarga Yoona.Lagipun,Yoona kawan saya sejak kecil.
Jihyo:Sorry.
SooYoung:Tak apa..
Tiba-tiba,datang geng Suho menghampiri mereka.Seorang lelaki memberi senyuman pada SooYoung.Soo Young hanya membalas denga senyuman awkward.
Suho:Wey Jihyo! Tak ajak orang makan.
Jihyo:Lah,kenapa pulak? Kenapa saya nak ajak korang yang berlagak ni?
??:Cewah ayat awak.Kami bukan berlagak,kami ni hensem.
Jihyo:Hensem lah sangat kau ni Kai. Nak saya beri penampar sebelum korang pergi?
Kai:Tak nak.Saya nak join korang berdua boleh? SooYoung boleh kan? *memandang SooYoung*
Semua orang memandang SooYoung.Jihyo memberi isyarat, 'Jangan' pada dia tapi dia tak tengok.SooYoung menggaru kepala.
SooYoung:Apa salahnya korang join kan? Bukannya tempat ni saya punya.
Kai:Yeahhh! *menjelir lidah pada Jihyo*
Jihyo menjeling tajam pada Kai sambil berpeluk tubuh.SooYoung hanya ketawa melihat gelagat mereka semua.
Xiumin:So,nama saya Xiumin,paling muda dalam grup Exo.
SooYoung:Saya SooYoung.Exo? Apa itu Exo?
??:Exo itu ayam paling terkenal kat korea ini.Tak pernah dengr ke?
SooYoung:Exo ialah ayam? Tak faham.
Semua orang ketawa melihat SooYoung.SooYoung berasa hairan.Dia tersalah cakap ke? Exo ialah ayam paling terkenal di korea? Tak pernah dengar pun.
Jihyo:Jangan percaya cakap dia.Dia tu suka troll orang tak kira tempat dan masa.Chen,jangan buat orang macam tu lagi.
Chen:Ok boss.
Suho:Exo adalah nama kumpulan geng kami.Xiumin itu adalah ahli paling tua dalam grup ini.Dia tu tipu je.
SooYoung:Wow! Dia nampak macam muda antara korang semua.
??:Btw,saya Sehun.Saya baru lah paling muda dalam grup Exo. *menjeling Xiumin*
Semua ahli exo yang SooYoung belum kenal memperkenalkan dirinya.
Sorry bab ni tak best.Tak ada idea langsung.Hehe.Btw,keep reading,vote and comment.Thank You.Love You.
YOU ARE READING
Love Bites (SELESAI)
RandomChoi soo young, anak yatim piatu yang kehilangan ibubapanya. Kematian ibubapanya dibunuh dengan kejam di depan matanya telah menghantui mimpi soo young. Dalam kesunyian itu, dia mempunyai seorang sahabat yang sentiasa di sisinya sehingga mengangkat...