"Omma! Appa!"Jerit seorang budak lelaki.Dia sedang melarikan diri dari kakaknya yang sedang mengamuk."Oh my god! Apa yang berlaku ni?!"Marah SooYoung sambil memandang tajam pada kedua dua anaknya.
Bilik kongsian anaknya berterabur dan katil berlubang dan terbalik.Cermin pecah dan berterabur di atas lantai.
"Apa korang buat kat sini?!"Marah Suho pulak,terkejut.
"Itu,Hosoek.Kacau Yuri dulu.Dia tarik rambut Yuri dan buang barang Yuri.Dahlah semua barang tu mahal sangat."Ujar Yuri sambil memang menangis.Dah umur 12 tahun budak ni,congek sangat.
"Hosoek! Apa awak buat kat unnie awak? Minta maaf dengan unnie awak sekarang!"Marah Suho.
"Bukan salah Hosoek.Unnie yang mulakan dulu.Unnie tak mahu pinjamkan telefon kat Hosoek."Jawab Hosoek selamba.
Dari mana lah perangai Hoseok dapat? Memang degil sangat.Ok,Kim Yuri and Kim Hosoek anak kepada Suho and SooYoung.Dah 10 tahun lebih mereka berkahwin.Kedua dua anak mereka keturunan vampire.
"Itu tak kira.Omma nak korang dua minta maaf satu sama lain atau korang dua omma pukul."Marah SooYoung.Turun naik dadanya maraj akan anaknya.
"Alright mom."Kata mereka dua serentak.
"Hoseok.Unnie minta maaf."Ucap Yuri.
"Unnie,Hoseok pun minta maaf."Ucap Hoseok pulak.
Mereka dua berpelukan.Suho dan SooYoung hanya tersenyum melihat anak mereka dua.
"Perangai Yuri tu sebiji dengan ommanya."Usik Suho sambil memicit hidung isterinya.
"Ceh,cakap orang.Perangai Hoseok sebiji dengan appanya.Nakal!"Balas SooYoung sambil ketawa.
"Apa?!"Jerit Suho,pura pura marah.Suho terus mengejar isterinya yang dah lari meninggalkan dia.Isterinya memang laju bab lari ni.
"Omma dan appa pun perangai macam kita."Kata Hoseok sambil mengeleng kepala.Yuri mengangguk kelapa mengiakan kata adiknya.
******
Jessica and Jhope."Jagi! Mana baju oppa?!"Jerit Jhope di biliknya dengan Jessica.Dia mencari baju donald ducknya.
"Baju apa pulak?!"Jerit Jessica di dapur yang tengah menyuap bayinya makan.Pasti baju Donald Duck tu.Jessica mengeleng kepala mengenang suaminya yang amat sukakan Donald Duck tu.Akhirnya,dia juga terpengaruh dengan suaminya.
"Baju Donald Duck yang warna biru tu!"Jerit Jhope di atas.Habis berterabur semua baju akibat dia.
"Nanti ya oppa.Jagi tengah beri makan Eun Hyuk."Jerit Jessica sambil mengelap mulut anaknya yang comot.
"Eun Hyuk,mommy ke atas dulu ya.Nanti,kalau papa mengamuk nanti, mommy juga kena pujuk papa awak.Baby,tunggu sini ya?"Kata Jessica pada anaknya walaupun anaknya tak tahu satu benda apa yang dicakap Jessica.Jung Eun Hyuk berumur 1 tahun,anak Jessica dan Jhope.Perkahwinan mereka baru 3 tahun.
Jessica terus berlari ke atas tingkat dengan kuasanya dan tiba di bilik dia dan suaminya. "Oh my god,apa sal bilik ni macam baru ke rompak?"Terkejut beruk Jessica melihat biliknya.
"Mana baju oppa? Oppa cari satu bilik,tak ada oppa jumpa."Kata Jhope sambil duduk atas katil.Bahagian pinggang masih dibaluti tuala.Six pack oi. Suami sapa? Suami aku lah! Jerit hati Jessica.
"Lah oppa.Kan oppa letak kan drawer katil kita tu?"Ujar Jessica sambil menarik drawer di katilnya.Dia mengeluarkan baju Donald Duck biru dan menghulurkan pada suaminya.
"Thanks jagi.Lupa pulak oppa letak kat sana.Heheh."Sengih Jhope menayangkan gigi putihnya.
"Ok,Eun Hyuk tunggu kat bawah.Jagi,pergi dulu.Kesian Eun Hyuk tinggal sendiri kat bawah."Kata Jessica ingin pergi.
YOU ARE READING
Love Bites (SELESAI)
RandomChoi soo young, anak yatim piatu yang kehilangan ibubapanya. Kematian ibubapanya dibunuh dengan kejam di depan matanya telah menghantui mimpi soo young. Dalam kesunyian itu, dia mempunyai seorang sahabat yang sentiasa di sisinya sehingga mengangkat...