Bab 11

2.5K 173 25
                                    

Bab 11

Yoona ketawa kecil.Suho dan Exo meminta diri sebelum keluar.Yoona memandang ke arah SooYoung yang terlantar diatas katil itu.Apa yang berlaku pada SooYoung? Dia melihat ke arah rantai SooYoung.Buah rantai itu pecah sedikit.

Yoona:Omma!!!

Sandara mendekati anaknya.Melihat ke arah anaknya dipandang.Dia terkejut.Apa yang berlaku melanda pada SooYoung sehingga buah rantai itu pecah sedikit.'Dia' dah bangun ke? Apa yang buat 'dia' bangun?

Yoona:'Dia' dah bangun ke?

Sandara:Omma pun fikir macam tu.Harap harap tak lah.

Yoona mengangguk kepala.Dia memandang ke arah SooYoung.Berasa simpati juga pada SooYoung.

------

Jimin:Maafkan kami Cik Muda. *tunduk*

JHope:Cik Muda ada tengok kan apa yang berlaku ?

Gadis itu merenung tajam ke arah orang bawahannya.Ya,dia ada menyaksikan adegan itu dan dia ada berada di tempat pergaduhan.Tapi,takkanlah mereka tak dapat mengalahkan Evilen itu? Walaupun dia tahu Evilen itu tak dapat dikalahkan,tapi sekurang kurangnya cuba untuk mengalahkan.Tapi orang bawahannya melarikan diri.Dan,dia dapat merasakan ada aura yang memanggil dirinya.

Gadis itu:Jangan sesekali beritahu papa tentang Evilen itu.Sekarang,keluar!

Bts segera keluar dari bilik Cik muda mereka seperti diarahkan.Mereka tahu Cik Muda mereka tengah marah.Jhope sempat menjeling Cik Muda mereka sebelum keluar.Gadis itu memegang dadanya yang sakit sejak adegan tadi.Dia dapat merasakan Evilen itu ada berkaitan dengan dia.

------

Seorang gadis berlari mengelilingi rumah itu.Dia ketawa apabila abangnya tak dapat menangkap dia.Abang dia kan gemuk.Haha.

??:Miko!

Ya,gadis itu adalah Miko.Miko berhenti berlari dan menoleh ke belakang.Melihat abangnya yang tercunggap cunggap sambil memegang perut.

Miko:Onii chan.. *berlari mendapatkan abangnya.* Onii chan tak apa apa?

Abang Miko memegang bahu Miko lalu menarik ke dalam pelukan.Yes,akhirnya dia dapat tangkap adiknya.

Miko: Miroku main tipu!

Miroku ketawa apabila adiknya meronta ronta ingin melepaskan diri.Bahunya ditarik kasar membuatkan dia jatuh ke tanah.Dia merenung tepat ke wajah adik satu lagi.

Miroko:Rukia! Sakitlah!

Rukia dan Miko ketawa.Mereka dua high 5 kerana dapat balas dendam.Selepas itu,mulalah sesi kejar mengejar.

------

SooYoung tersedar dari mimpi indahnya.Kenapa Miko seperti wajahnya ketika muda? Dia ada abang dan kakak? Mungkin itu cuma mimpi permainan.(I dont know how to say)

Dia melihat sekeliling.Dia dimana? Dia bukan di bilik tidurnya ke? Dia menoleh ke tepi melihat Yoona yang tengah tidur.Dia mengerakkan Yoona dengan lemah.

SooYoung:Yoona ah~

Yoona bangun.Dia terkejut melihat SooYoung dan sedar dan senyum melihat dirinya.Dia memegang erat tangan SooYoung.

Yoona:Awak tak apa apa? Ada rasa sakit?

SooYoung:Saya tak apa apa.Dan,saya dimana sekarang?

Yoona:*mengeluh lega* Awak di hospital.Sehari awak tak sedarkan diri.

SooYoung terkejut.Sehari dia tak sedarkan diri? Perghh! Lama sangat.

Yoona:Saya pergi panggil doktor dulu ya? Awak tunggu sini.

Kelibatan Yoona hilang disebalik pintu itu.Dia cuba mengingati apa yang berlaku pada dirinya sehingga dia dihantar ke hospital.Ketika itu,dia pulang sendiri.Ya,Yoona ada meeting so dia pulang sendirilah.Dan,tiba di gate sekolah,dia bertemu dengan Exo dan Jihyo yang ingin menghantar dia pulang.Di tengah jalan,sekumpulan lelaki menghalang jalan mereka.Dan....Dia tak ingat.SooYoung mengeluh kerana tak dapat ingat apa yang berlaku seterusnya.

------

Cikgu JongKook masuk kelas dan mengambil kedatangan murid murid.Dia melihat SooYoung lalu senyum.

JongKook:Dah sihat ke SooYoung?

SooYoung:Sihat Cikgu.Kalau tak,takkan SooYoung pergi sekolah.

JongKook:Ok..Kalau macam itu,baguslah! Erm,dan selain itu.Kita ada budak baru.Sila masuk Jessica.

Seorang gadis masuk ke dalam kelas.Dia berdiei di sebelah Cikgu Jong Kook.

??:Saya Jessica.Saya baru balik dari England.Sila minta tunjuk ajar.

Semua orang memberi tepukan gemuruh. Terutama lelaki lah.Tak lama lagi,hot lah budak baru Jessica itu.Cikgu Jongkook menempatkan Jessica di meja kosong dibelakang SooYoung. Semasa Jess lalu tempat SooYoung,jantung SoooYoung berdebar debar.Dia memegang dadanya.Siapa Jessica?

------

Kelas Tingkatan 5 Velvet iaitu kelas SooYoung dipenuhi semua para para lelaki.Apabila mendengar berita bahawa ada budak baru cantik memasuki kelas itu,dengan laju mereka menuju ke kelas itu waktu rehat.Kebisingan mereka membuatkan Yoona dan SooYoung tak dapat belajar.

Yoona:Bising betul lah mereka ni.

SooYoung:Kan ? *menutup bukunya*

Yoona:Jom keluar dari kelas.Kita belajar kat taman,baru tenang dan aman. *berdiri*

SooYoung mengangguk.Mereka berdua sedia untuk melangkah pergi keluar dari kelas.Mereka berhenti apabila bahu mereka disentuh.

Jessica:Hai..

Yoona/SooYoung:Hai..

Jessica:Boleh bawa saya mengelilingi sekolah ini? Kalau tak keberatan lah..

SooYoung:*pandang Yoona* Bolehkan Yoona?

Yoona:*tersengih* Bolehlah.Apa salahnya kan?

Mereka bertiga berjalan keluar dari kelas.Makin kecohlah apabila Jessica keluar dari kelas.

Apa maksud SooYoung? Siapakah Jessica dalam hidupnya? Apa akan berlaku selepas ini?

>Imbas Sekali<
Korang dah tahu Exo dan Jihyo adalah Vampire dan Yoona werewolf? Takkan Sooyoung sama seperti Yoona? Sehingga keluarga Yoona sanggup menyara SooYoung? Siapa SooYoung sebenarnya?

Love Bites (SELESAI)Where stories live. Discover now