Bab 6

2.8K 205 4
                                    

Bab 6

Love Bites

SooYoung membiarkan Yoona memeluk dia.Entah kenapa dia berasa berlainan seperti ada orang memerhati mereka dari jauh.

------

Kelas.

SooYoung dan Yoona berbual bual di dalam kelas kerana waktu itu cikgu tengah bermesyuarat.So,cikgu tak masuk kelaslah. Tiba-tiba,pintu kelas diketuk.

??:Anneonghaseyo! *bow* Saya nak cari Yoona untuk Taekwando.

Yoona:Saya pergi dulu,SooYoung.

Yoona berdiri lalu senyum pada SooYoung sebelum berlalu pergi meninggalkan kelas.Apa yang SooYoung nak buat oh waktu ini? Keluar kelas? Ah! Itu idea yang bagus.Sekolah ini membenarkan murid murid keluar dari kelas waktu cikgu tak ada tapi jgn keluar dari sekolah.Itu kiranya ponteng.SooYoung segera bangun dan keluar dari kelas.Kemudian dia bertembung dengan Suho.

Suho:Hey SooYoung.

SooYoung:Hey too Suho.

Suho:Apa awak buat kat sini?

SooYoung:Jalan jalan je.Tak ada cikgu.

Suho hanya mengangguk.Kemudian,datang seorang lelaki mendekatinya dan berbisik di telinga Suho.Muka Suho tukar serious dan kemudian mengangguk kepala.Dia memandang SooYoung dengan senyuman.

Suho:Erm SooYoung.Saya harus pergi dulu sebab ada hal.Sorry ya?

SooYoung mengangguk kepala.Kemudian Suho berlalu pergi dengan lelaki itu dengan wajah yang serius.Apa yang berlaku sehingga muka dia macam tu? SooYoung membiarkan hatinya bertanya-tanya dan berlalu pergi meninggalkan tempat itu.Sambil berjalan jalan sekolah itu,dia terdengar jeritan.Dia menghampiri jeritan itu dan terjumpa satu lorong yang gelap.Dia melihat samar samar orang yang berjalan dalam gelap itu.Dia hanya menyembunyikan diri dan mendengar apa yang dibualkan mereka.

Luhan:Apa yang berlaku pada awak Tao sehingga habis berlembam badan awak? Beegaduh ke?

Tao:Itu perempuan gila seriagala tu kacau sarapan saya tadi.Dahlah darah dia,umm.Enal sekali.Baru nak gigit,terus datang perempuan gila tu.

Suho:Yoona? Wow! Baru pagi tadi saya jumpa dia.Pergghh..

Tao:Dahlah saya haus ni.Kris hyung,Tao hauslah.Tolong Tao eh?.*mengoncang badan Kris*

Kris:Tolong is not my style. *jeling Tao*

Kai:Saya tadi spy Yoona dan seorang perempuan mgkin budak baru.Mereka macam rapat and saya rasa ada sedikit kelainan pada perempun tu.Perempuan itu kelas sebelah kot.

Suho:Yup.Her name is SooYoung.Budak baru kelas sebelah.

Kai:And,rantai dia macam pernah saya tengok.

Suho:Maksud awak?

Kris:Stop stop! I think someone is watching us.

Alamak! SooYoung dah terkantoi.Apa yang dia harus buat? Dia segera keluar dari situ tapi ada pukul dia dari belakang membuatkan dia pengsan.

??:Have a nice dream,lady.

------

SooYoung bangun.Dia menggosok matanya dan mendapati dirinya di bilik tidurnya.Eh? Kan dia kat sekolah and..... apa yang terjadi? Pintu bilik terbuka dan Yoona terus memeluknya.

Yoona:Omma kata awak pengsan di luar rumah.What's

wrong? *risau*

SooYoung:I dont know.I..i.. *memegang kepalanya*

Yoona melihat anak mata SooYoung yang berubah ke merah.Kemudian ke hitam.Dn kemudian ke warna asal. 'Something bad happen'

Yoona:*senyum* Awak rehat saja.Nanti kita sambung ok?

SooYoung:*angguk kepala dan senyum* Ok..

Apa yg berlaku? Siapa pukul SooYoung? And kenapa SooYoung lupa?
apa yg terjadi? Kenapa mata SooYoung berubah? Something bad happen? Apa maksud Yoona?

Love Bites (SELESAI)Where stories live. Discover now