Bab 8
Love Bites
*..* -tengah buat sesuatu or aksi.
(...) -cakap dalam hati or fikiran.
Semua ahli exo yang SooYoung belum kenal memperkenalkan dirinya.Mereka semua berbual bual.SooYoung hanya ketawa kecil mendegar cerita mereka semua.Dia berasa serasi pulak dengan mereka ni.Telefon Jess bergetar tandanya ada mesej masuk.Dia buka telefonnya dan nampak mesej dari Yoona.
Woi SooYoung.Awak kat mana? - Yoona.
Saya kat kantin ni. - SooYoung
Ok.Saya on the way ke sana.Dah sampai pun.Awak duduk mana? -Yoona.
SooYoung memandang sekeliling mencari Yoona.Tapi kelibatan Yoona tak ada.Dahinya berkerut.
Suho:Kenapa ni? Muka semacam je? *memandang SooYoung*
Semua orang memandang SooYoung serentak.SooYoung memandang mereka juga.
SooYoung:Tak ada apa apa.Korang sambunglah apa korang bualkn. *kemudian menaip sesuatu di telefon*
Yoona ahh~ Awak kat mana? Kata dah sampai pun tapi tak nampak batang hidung awak. -SooYoung
Haha.Tipu je lah tadi.Tapi sekarang betul betul dah sampai. -Yoona.
SooYoung memandang sekeliling lagi.Dia melihat Yoona pintu masuk kantin.Dia melambai lambai tangan ke arah Yoona.Yoona datang dengan senyuman apabila melihat SooYoung.Tapi,senyuman dia terhenti apabila dia melihat Exo.
------
*Exo and Jihyo Pov*
Tao(:Dia datang.Tao dapat rasakan dia tengah datang.Kris hyung tolong Tao.Tao takutlah..)
Kris:(Tolong is not my style) *jeling Tao*
Jihyo:(Bertenanglah..Tak gentle lah kau ni Tao.Kan puak kita dan dia dah berjanji takkan kacau satu sama lain.So,dia takkan kacau kota punya..)
Suho:(Betul kata Jihyo tu... Jangan biar SooYoung tahu identiti kita.Semalam hampir terkantoi SooYoung tahu identiti kita.Nasib Si Eyeliner pengsan kan dia..)
Jihyo:(Pengsankan? Apa cerita? Kenapa ssya tak tahu???)
Baekhyun:(Semalam Suho panggil semua orang berkumpul di tempat biasa.Saya lambatlah ke sana.And then,saya tengok SooYoung tapok tapok curi dengar perbualan mereka Suho semalam.So,aku pengsankan dia dan pukau dia supaya tak ingat apa yang berlaku.)
Jihyo:(Seriously? Ok,dia dah sampai..)
*End P.o.v*
------
SooYoung mendengar banyak bisikan.Tapi tak tahu dari mana bisikan itu.Dia melihat senyuman Yoona berhenti apabila melihat geng Exo dan Jihyo.Entah kenapa.
SooYoung:Yoona..
Jihyo:Hai Yoona. *senyum sinis sambil mengulurkan tangan*
SooYoung:Eh? Korang dah kenal?
Yoona:Hai too Ji hyo.*tajam memandang Jihyo* Dah..Kenal sangat sangat. *sambut huluran Jihyo dan memicit tangan Jihyo dengan kuat sambil senyum terpaksa*
Jihyo:*menahan sakit sedikit* Ya dah kenal sangat sangat. *ketawa pura pura*
Yoona:*lepaskan tangan* Oklah.Jom SooYoung,kelas dah nak bermula.
SooYoung:Ok guys! Saya pergi dulu ya? Bye bye.Jumpa lagi. *mengambil beg dan berlalu pergi*
Exo memandang kelibatan SooYoung dan Yoona yang dah menghilang.Kemudian mereka memandang Jihyo serentak.
Kai:Sakit kah? *risau*
Jihyo:Bolehlah sakit.Dia dah bertambah kuat dari dulu.
Chanyeol:Siapa sebenarnya SooYoung kan,sehingga keluarga Yoona menjaga SooYoung? Pasti ada udang disebalik batu.
Baekhyun:Betul tu.Peliklah saya tngok Si SooYoung tu.Macam lain pulak.
Lay:Ya tul tu.Eh? Apa saya cakap ni? Saya kat mana? Awak siapa? Saya siapa? Argghh! Apa saya buat kat sini?
Chen:Hahah.. Kau adalah anak aku yang aku dapat di tong sampah.
Lay:Huh? Betul ke? *nangis*
Chanyeol:Hahahahahaha.. *ketawa*
Sehun:Apa hal dengan kau ni?
Chanyeol:*ketawa*
Baekhyun:Malas aku nak layan korang.Aku nak layan eyeliner aku. *mengeluarka eyeliner dari beg.*
Sehun:Ceh.. *memandang Suho* Suho,boleh bagi aku duit tak? Nak beli bubble tea. *buat muka cute*
Suho:Yalah... *bagi kad kredit* Nah,ini untuk kau.Jangan minta lagi.
Kai:Kris,jom makan Kfc nak?
Kris:Kfc not my style,hitam. (Sorry pada pemina Kai)
Kai:Omma,Kris hyung cakap Kai hitam. *peluk D.o)
D.o:Jangan nangis Kai.Balik nanti D.o masak makanan kegemaran untuk awak.
Kai:Yeahhh!!
Tao:Kris Hyung!Jom beli gucci.
Kris:Waktu sekolah ni.. -_-
Seorang lelaki menghampiri mereka.Dia melihat Luhan dan Luhan melihat dia. Lelaki itu wink kat Luhan dan memberi senyuman mengoda.
??:Hai si cantik.Boleh minta nombor? *memberi pandangan mengoda*
Luhan:Aku lelaki lahh!!! *jerit*
Lelaki tu jatuh ke lantai.Xiumin tunduk kepalanya memandnag lelaki itu yang terkejut beruk.Dia mengeluarkan sesuatu dari beg dia dan menghulurkan pada lelaki itu.
??:Huh? *pelik masih terkejut*
Xiumin:Baozi.Nak tak?
??:Huh?
Xiumin:*bengang lalu pukul kepala lelaki itu dngan baozi.*
Lelaki itu kemudian lari dengan sepntas kikat.Xiumin kembali pada tempat duduknya.Dia makan baozi dia dngan selera. -_- --" Inilah perasaan Jihyo.Pelik dengan mereka semua ni.Kenapalah dia ada kawan sepelik seperti mereka? Mungkin nasib dia kot? Loceng berbunyi tanda masuk kelas.Mereka semua berdiri dan pergi ke kelas bersama sama.
------
Kelas sooYoung dan Yoona.
Yoona:Bila pulak awak rapat dengan jihyo?
SooYoung:*memandang Yoona* Dia tegur saya pagi tadi.And then,kami berkawanlah.
Yoona:Ermm okkk.. (Haraplah mereka tak tahu siapa SooYoung)
YOU ARE READING
Love Bites (SELESAI)
RandomChoi soo young, anak yatim piatu yang kehilangan ibubapanya. Kematian ibubapanya dibunuh dengan kejam di depan matanya telah menghantui mimpi soo young. Dalam kesunyian itu, dia mempunyai seorang sahabat yang sentiasa di sisinya sehingga mengangkat...