Bab 10
Zup! Zup! Zup!
Exo bergaduh dengan geng Jimin dan Jihyo datang lalu menyerang Jimin.Mereka menyerang satu sama lain.Masing masing tak ingin kalah.Tiba-tiba,keadaan disitu menjadi gelap.
Semua berhenti menyerang.Masing masing memandang sekeliling.
RapMon:What The Heck is going on?
Sup! Satu bayangan hitam pantas melalui mereka.Sepantas daripada mereka.Exo dan Jihyo hanya terpaku disitu.Takkan...?
Jimin:Siapa awak? *Jerit*
Satu gadis rambut berwarna putih dan hujungnya merah darah.Anak mata sebelah kanan berwarna hitam manakala disebelah warna merah.Gsdis itu memakai Kimono(baju tradisional japan) sambil memegang pedang.Gadis itu tersenyum sinis.
Jimin:Awak siapa? *terkejut melihat perbezaan gadis itu*
??:*ketawa* Tak payah tahu siapa saya.
Suho:Awak,awak ialah jenis Evilen?
Exo dan Jihyo terkejut dengan kata kata Suho.Bts juga begitu.Evilen ni sejenis monster dan jarang ada.Evilen ni sering berlaku pada orang yang mempunyai campuran jenis monster.Jadi,Evilen ni monster yang paling terkuat yang mempunyai banyak kelebihan.
Jimin:Evilen?!
??:*ketawa* Takut ke? *cabar*
JHope:Takut? Kami tak takut! *lari ke arah gadis itu dan bersedia untuk menyerangnya.Bts yang lain juga menolongnya.*
Sekekip mata ataupun kata lain,satu saat belum berlalu gadis itu menghilang.Semua hanya terkedu.Terdengar ketawa yang menakutkan.Gadis itu berdiri dihadapan Jhope sambil pisau berwarna perak di leher JHope.
??:Awak nak bunuh saya? *bisik sambil senyum sinis*
Jhope:*telan air liur* J-jangan bunuh saya... *rayu*
Gadis itu melepaskan Jhope.Ahli Bts mula melarikan diri tanpa berpaling ke belakang.Gadis itu memegang dadanya yang sakit sambil batuk.Dia jatuh melutut di lantai sambil tangannya pegang lantai menahan keseimbangan badan dia.
Suho:Awak tak apa apa? *mendekatkan diri*
Dia memandang gadis itu.Merenung tepat pada anak mata gadis itu.Tiba-tiba,mata anak gadis itu berubah ke warna hijau.Seperti anak mata SooYoung? Gadis itu menolak Suho lalu berdiri dan menghilangkan diri.
Jihyo:Awak tak apa apa? *menolong Suho berdiri*
Suho mengeleng kepala.Dalam otaknya hanya mengulangkan soalan yang sama.Siapa gadis iti sebenarnya?
------
Jihyo kembali ke tempat dia meninggalkan SooYoung.SooYoung masih berada disitu.Badan SooYoung berpeluh peluh.Dia memegang dahi SooYoung.Panas!
Jihyo:Suho! *jerit*
Suho masuk ke lorong itu bersama Exo.Jihyo memandang Suho.
Jihyo:Dahi SooYoung panas sakit.I think we better send her to hospital.
------
Yoona dan Sandara berlari dan berhenti disatu bilik.Yoona masuk bilik itu dengan membuka pintu dengan kuat lalu masuk ke dalam bilik itu dengan perasaan marah.Dia menumbuk muka tepat pada muka Suho.
Yoona:Apa kau buat kat SooYoung?! *jerit*
Sandara mengusap belakang anak perempuannya untuk menenangkan anaknya. Yoona akan bertindak diluar jangkaan jika dia sangat marah.
Tao:Apa kau buat perempuan?! *marah dan mendekatkan Suho* Hyung.. Tak apa apa ke?
Yoona:*menarik nafas* (Bertenang Yoona.Jangan terlalu marah.Ingat sini hospital.) Thank you omma.
Suho: Apa kau tetiba tumbuk aku? *marah sambil mengelap darah yang pecah dibibirnya*
Yoona:Korang buat apa kat SooYoung?!
Jihyo:Kami tak buat apa apa pada Yoona.
Yoona:Jadi kenapa dengan Soo-
Sandara:*potong* Yoona... Kawal diri tu. Mungkin mereka betul. *senyum*
Yoona:Ya omma.. *perlahan*
Yoona memandang bibir Suho.Dia berasa serba salah pulak.Walaupun puak dia dan mereka dah berbaik tapi dia berasa tak puas hati.Mungkin kerana perkara hitam yang lalu? Dia keluar dari bilik dan menghempaskan pintu dengan kuat.Sandara dan Exo tersentak.
Tao:Ceh..Lari dari kesalahan sendiri. *mulut tak ada insuran*
Suho:*menyiku lengan Tao* Mulut tuu.. *bisik* Aunty,jangan ambil hati.Dia memang macam tu.
Sandara senyum.Dia tak ambik hati pun.Lagipun,puak dia dan mereka dah berbaik pun kan? Pintu bilik dibuka.Kelihatan Yoona masuk sambil menjinjing satu plastik kecil.Dia menuju ke arah Suho dan membaling plastik itu mengenai muka Tao.
Tao:Oi! Sakit tahu tak?!
Yoona:Tu ubat untuk ubatkan bibir awak tu.Jaga kalau tak pakai.Susah susah saya beli. *peluk badan*
Tao:Kalau susah,tak payah beli lah. *sindir*
Yoona menjegilkan mata pada Tao.Tao mengerang sakit apabila merasai kepanasan yang amat luar biasa.Yoona kelip mata dia dan menoleh ke arah ibunya.
Kris:Pahal dengan awak ni,Tao?
Tao:Tak tahu.Tiba-tiba,badan saya rasa panas sangat sangat sangat.Kepanasan yang luar biasa.
Kris:Lah sangat.
Yoona ketawa kecil.Suho dan Exo meminta diri sebelum keluar.Yoona memandang ke arah SooYoung yang terlantar diatas katil itu.Apa yang berlaku pada SooYoung?
Hai hai hai! Korang dah tahu siapa sebenarnya Exo dan Jihyo kan? So,who is Yoona? Dan SooYoung? Kenapa Bts dari Red Blood Kingdom ingin attack Exo dan Jihyo? Siapalah Cik Muda mereka Bts kan? Siapa Evilen? Apa maksud Suho yang mata Evilen tu sama dengan SooYoung? Nantikan ep seterusnya..
YOU ARE READING
Love Bites (SELESAI)
RandomChoi soo young, anak yatim piatu yang kehilangan ibubapanya. Kematian ibubapanya dibunuh dengan kejam di depan matanya telah menghantui mimpi soo young. Dalam kesunyian itu, dia mempunyai seorang sahabat yang sentiasa di sisinya sehingga mengangkat...