☆엔:- 11☆

84 16 1
                                    

Votement juseyo~♡

C11:- Stay With Me by Punch and EXO Chanyeol

Day 15_....

BANG! BANG!

Mayat zombi dah terlalu banyak di jalan, tapi takde seorang pun yang berani kutip dan bakar.

"Sakit mata aku tengok mayat mayat ni! Ck!" Byeol menarik mayat tadi menggunakan sarung tangan.

Tangan zombi itu tiba tiba bergerak. "Tch, tak puas lagi ke buat dosa?" satu das tembakan mengenai otak zombi itu.

Tapi sekarang ni aku nak tanya, yang buat lebih banyak dosa siapa? Zombi tu ke Byeol?

Mayat itu diletakkan di tengah tengah jalan dan dibakar di atas timbunan mayat zombi lain. Kan tambah dosa lagi tu, haih.

"Semoga beliau dicucuri cucur adabi,"

"Aku rasa perangai dia dah berubah lah lepas tinggal kat sini," Sunoo dan yang lain hanya mampu melihat dari jauh.

Bagi diorang, kat dalam mata Byeol macam ada dendam yang dia nak balas. "Ji Byeol!! Sini sini!" panggil Sunghoon.

"Wae?" sarung tangan yang dipenuhi darah dilepaskan lalu dibuang ke dalam tong sampah khas.

"Apa maksud laser?" soal Jay sambil tersengih nakal. Dia yakin sangat yang Byeol mesti tak tau apa maksudnya. Jap nak kembang hidung.

"Light Amplification by Stimulated Emissions of Radiation," dengan mudah Byeol menjawab.

Ketujuh-tujuh namja itu ternganga. "Light Amplification....apa tadi?"

"Takde apa. Kalau kau fikir nanti jadi makin pening. Ni-Ki, ikut aku jap," tangan Ni-Ki ditarik perlahan.

Sunoo memerhatikan mereka berdua sambil memuncungkan bibirnya. "Ok takpe², aku ada sunoofficial,"

×××

"Ah! Sakitlah Maimunah!" buat kali ke 30 Ni-Ki jerit benda yang sama.

"Hadeh, sabarlah. Sikit lagi ni," Byeol membalut semula tangan Ni-Ki.

Byeol tak sedar yang dia diperhatikan. Ni-Ki menatapnya lekat, tanpa berkedip sesaat pun. "Cantik. Macam bidadari," gumamnya perlahan.

"Hm? Ye?" Byeol memandangnya dan itu membuatkan lamunan Ni-Ki terhenti. "A...ani, takde apa apa,"

Ni-Ki tiba merebahkan kepalanya di atas peha Byeol. "Boleh tak aku baring macam ni? Sekejappp je,"

Byeol mengusap usap kepala Ni-Ki. Dia jadi teringat waktu mendiang appa nya pernah buat benda yang sama. "Boleh appa tidur macam ni? Selesa bila baring atas Byeol," kata kata itu masih terngiang-ngiang di telinganya.

Ni-Ki merasakan ada cecair yang jatuh ke hidungnya. "Byeol?" dia panik saat melihat Byeol menangis.

"Weh kenapa ni? Kau ok tak?" badan Byeol segera dipeluk, semakin lama semakin erat. Ni-Ki sendiri tak tahu apa yang dia dah buat.

"Aku ada salah ke?" Byeol menggeleng. "Ok ok, jangan nangis eh,"

.·´¯'[???]´¯'·.

Menangislah, kalau itu dapat membuatkan kau tenang. Jangan terlalu memendam sehingga menjadi dendam.

- ♡

ZOMBIE APOCALYPSE || 니-키 [✓]Where stories live. Discover now