Votement juseyo~♡
C'E:- Fine by Taeyeon
4 years later,
Japan_....Blazer putih dipakai. Stetoskop diletakkan di leher, bersedia untuk pesakit seterusnya.
"Byeol!!" seorang jururawat masuk ke dalam bilik Byeol.
"Oi awek cik Kiah!! Ish terkejut aku!! Ye Chiyo sayangku, nak apa?!" latah Byeol membuatkan jururawat yang dikenali sebagai Chiyo tadi ketawa.
"AHAHAHAH!! Takde lah, ni ada pesakit kecemasan, wanita berusia sekitar 50-an,"
Mendengar kata kata Chiyo, Byeol terus panik. "Kau cakap takde lah?! Santai je?! Weh pesakit kecemasan tu!" dia panik lalu keluar ke ruang kecemasan.
Ye, Byeol dah berjaya jadi seorang doktor pada usia yang masih muda. Dia dibawa dan dibesarkan di Jepun setelah wabak zombi melanda di Korea 4 tahun lalu.
Sebelum masuk ke dalam ruang kecemasan, dia menjeling sekilas ke arah seorang lelaki yang terduduk, tapi mukanya ditekup dengan tangan. "Eh?"
×××
Kerjanya selesai tepat pukul 11:45 malam, Byeol bersedia untuk balik ke rumah.
Earphone diletakkan di telinga. Udara segar dihirup perlahan lalu dihembuskan, suasana di taman yang sunyi dan tenang tanpa sedikit pun bunyi bising, syukur malam ni semuanya berjalan lancar.
Byeol memandang langit yang sudah gelap dibekalkan cahaya bulan bintang.
Keluhan dilepaskan, perut asyik menyanyi dari tadi lagi, dah lah sumbang perut ni nyanyi. Dia berjalan menuju ke sebuah kafe.
Byeol memesan latte dan menunggu seketika. Seorang lelaki tiba tiba mendekatinya. Dia memandangnya dari atas hingga bawah, agak tinggi orangnya. Berbaju ungu dipadankan dengan jeans biru langit, rambut blonde, sama macam yang dia jumpa di hospital.
"B...boleh aku duduk?" soalnya.
Byeol hanya mengangguk kecil dan mempersilakan dia duduk.
"Kau yang aku jumpa kat hospital tadi kan? Apa nama kau?"
"Ni-Ki, Nishimura Riki," ujarnya perlahan, tidak lupa juga senyuman manis turut dihadiahkan.
"N... Ni-Ki?" mata Byeol membulat. "T..tapi bukan ke kau-"
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪
♪I'll left the mystery here 🌚
THE END_....
Yes, you can scroll down for author's bebelan and Niki's picture, sumpah author tak prank dah, janji!
YOU ARE READING
ZOMBIE APOCALYPSE || 니-키 [✓]
FanficSIRI HORROMANCE (iii):- _∞_ZOMBIE_∞_ Seluruh negara kecoh gara gara wabak zombi yang sedang berleluasa. Walaupun wabak itu masih baru beberapa bulan, tapi sudah berjuta orang mati kerana dijangkiti. Byeol dan Ni-Ki bekerjasama untuk mencari maklumat...