Chapter 47

34 6 0
                                    

'ARA?!!' jerit hati Anna

Dan terdapat satu video yang ada di kemera itu lalu dia memainkan video tersebut....

Puan Wardah mengejar seorang kanak perempuan, kiranya main kejar² lah....

"Anna!... Dah² lah tu mama penat ni.." kata puan Wardah dengan nafas yang tercungap²... Aktif betul anaknya itu...

"Alah ma... Anna belum puas lagi ni kejar lah Anna lagi.." kata kanak perempuan yang bernama Anna itu sambil mencebikkan bibir...

"Mama penat lah... Ya Allah aih... Kamu tu aktif sangat, mama dah tua.. kamu tu budak lagi." Kata puan Wardah...

"Alah... Mama belum tua lagi lah... Mama muda lagi..." Kata Anna lalu dia terus berlari, sehingga tidak sedar ada batu di depan kaki nya dan...

BUK!

"Au... Huwarghh!! Mama sakit!" Kata Anna sambil menangis teresak²...

Puan Wardah terus meluru ke arah anaknya sambil menggeleng...

"Tu lah mama dah cakap.. kamu tu aktif sangat, tengok! Kan dah cedera tu .. dah tahu kawasan rumah ni ada banyak  batu yang kamu pi lari buat apa?!" Bebel puan Wardah...

"Ok ma Hiks!" Puan Wardah terus mendukung anak kecil itu...

"Eh abang!... Apa abang buat dengan kemera tu?..." Soal puan Wardah...

"Rakam lah..  boleh buat kenangan" kata Tengku Zakwan...

Anna terus mematikan kemera itu... Itu bukan ke masa dia main kejar² dengan ibunya?...

'Tapi kenapa muka budak tu macam Ara?!.. kalau betul itu rupa masa aku kecik dulu!' kata Anna di dalam hati...

Tiba² hatinya terasa lirih... Memang betulkah dirinya di tipu?...

Kemudian matanya tertancap pada sampuk surat pula...

Dia perlahan² membuka surat 8tu dengan terketar²...

Dan dia mengeluar kan isi dalam sampul surat tersebut....

Ianya seperti satu kad gambar... Tetapi itu baru dilihat dari belakang... Dan belakang gambar itu tertulis "Anna Aralyn"...

Anna terus memalingkan kad gambar ity untuk melihat dari latar depannya ....

Pup!

Diri nya terkedu...

'kenapa banyak gambar Ara ni?... Tak ada pun gambar aku...' desis hati Anna...

'jap²... Gambar ni gambar Ara... Belakang gambar ni tulis nama aku.. then jangan cakap....' katanya berjeda...

Dia terus menggelngkan kepalanya...

'tak mungkin lah aku Ara!... No! Aku Anna! Bukan Ara!' kata hati Anna...

Berjurai terus airmatanya ....

Anna terus membawa kotak dan sampul surat tu keluar... Kemera tu pun dia bawak sekali...

Dia meletakkan barang² itu di meja ruang tamu, dia duduk di sofa itu sambil menekup mukanya dengan kedua belah telapak tangannya ...

Tiba² puan Wardah lalu di situ...

Dia terkedu tatkala melihat barang² yang ada di meja itu... Mana Anna dapat barang² tu...

"A.. Anna... M.. ma.. mana Anna dapat benda ni?" Soal puan Wardah terketar²....

"Explain this... Ma.."kata Anna lalu dia bangun dari duduk ....

"Kenapa wajah Anna.. sama macam Ara..." Kata Anna...

SIAPA ELAURA HIKAYLA [OG] Where stories live. Discover now