Ash hanya menatap tubuh isterinya yang dari tadi termenung di ruang tamu...
Haih mesti isterinya itu masih memikirkan keadaan kawan karib nya itu iaitu Anna...
Ash terus mendekati Batrisyia lalu dia terus merangkul bahu isterinya itu...
Batrisyia terus terkedu lalu dia memandang anak mata Ash yang berwarna ice blue itu...
"Dah² lah tu, asyik termenung je risau aku tengok kau ni syia" kata Ash perlahan sambil melabuh kan ciuman di pipi putih mulus Batrisyia ....
"Mana tak termenung nya aku... Aku rindu Anna, aku risau kan kawan aku tu" kata Batrisyia sayu...
"Haih dari pada kau duk termenung macam ni baik kau sembahyang dulu, dah nak zuhur ni" kata Ash seraya terus menarik tangan Batrisyia untuk mengambil air wuduk...
*************
Tangan yang kecil dan pucat itu di usap lembut, sesekali dia mengucup tangan itu...
Sudah sebulan Anna koma, dan tiada tanda² Anna mahu menyedarkan diri...
"Sayang.... Bila kau nak bangun, aku rindu sentuhan lembut kau Anna, aku rindu kerenah kau.. please wake up i miss you dear..." Kata Aryan sambil mengucup tangan Anna...
Muka Aryan kini kian memcengkung, matanya sembab akibat siang malam menangis, dia seakan² seperti tidak hidup di dalam dunia ini apabila Anna tiada di sisi nya...
'ya Allah kau angkat kan lah sakit yang kau beri pada isteriku ya Allah, ku mohon pertolonganmu, tolong jangan mengambil isteriku dari ku ya Allah' doanya di dalam hati...
Tidak semena² air matanya mengalir lagi...
Aryan terus meletakkan kepala nya di atas tepi katil Anna lalu dia melelapkan matanya...
(♡ω♡ ) ~♪(♡ω♡ ) ~♪(♡ω♡ )
Anna terus mencelikkan matanya, kemudian di memandang sekeliling... Dia seperti berada di... Satu rumah, bukan lah rumah kayu tetapi dia seperti rumah cendawan...
Kelihatan kesemua lampu di dalam rumah ini ada yang warna warni dan selebihnya berwarna kuning...
"Kau dah bangun..." Kata seseorang menyebabkan Anna terus menoleh ke arah gerangan tersebut...
Anna terus memeluk kaki nya lalu muka nya di sembamkan di lutut...
Ara terus pergi ke arah Anna lalu dia mengusap bahu gadis itu...
"Kau kena sabar Anna... Setiap pemergian pasti ada hikmah di sebaliknya..." Kata Ara lembut...
"Hiks!.. tsk!... Aku masih tak boleh terima lagi Ara.. anak aku dah mati... Kenapa tuhan tak tarik nyawa aku sekali!..." Kata Anna dengan esakkan... Yelah hati ibu mans yang tak sakit apabila anak nya dalam kandungannya mati...
"Haih... Mmm apa kata aku bawa kau jalan² nak?" Kata Ara teruja...
"Tak nak lah.." kata Anna perlahan...
"Haih takde²... Ikut juga, biar hati kau tu terubat sikit" kata Ara sambil menarik tangan Anna..
"Eh²... Takkan lah kita nak jalan² dalam hutan gelap tu" kata Anna panik, kat diorang kat dalam hutan tadi...
"Siapa kata kita kat hutan tadi tu" kata Ara sambil tersenyum...
"Huh?" Kata Anna blurr...
"Jom.." kata Ara serta terus membuka pintu kayu itu...
Di saat mereka keluar, Anna terus terpempan....
Ya tuhan sungguh cantik ciptaan MU ini...
Dengan Ada kolam then itik kat dalam kolam tu sedang berenang dengan riang, waktu ini pun seperti siang dan kesemuanya cerah, ada bangau sedang menangkap ikan, ada kucing menangkap tikus, ada rama², pelangi pun ada, langit yang berwarna biru dan cantik awan yang putih, ada burung yang kecil² sedang berterbangan berdekatan dengan kawasan mereka, air kolam tu pun jernih dan macam² lagi...
YOU ARE READING
SIAPA ELAURA HIKAYLA [OG]
Storie d'amore#SiapaElauraHikayla #misteri #voteandkomen Tengku Anna Aralyn, gadis yang cantik, baik, jelita, mata berwarna biru pekat, rambut light brown, kasar sedikit, nakal, manja, suka berdikari seperti sekarang dia membuka kedai Anna cake... Tengku Aryan R...