Extra Chapter

67 11 6
                                    


"Sekejap je kau teman aku. Aku janji. Lepastu kita balik. Aku nak cari hadiah satu lagi" lengan Haffsa dipegang. Memujuk.

"Tadi kau tak beli. Sekarang dah borong satu mall, baru ingat?" Haffsa mengeluh seround sebelum terus setuju. Tak nak keempunan pula Mrs. Aysh Amin ni.

Masuk saja mereka disatu kedai, kedai barang-barang hadiah. Mata Afsheen terpaku pada satu kotak sederhana panjang. Terus menarik minatnya.

"Perfect." Senyumannya terus sampai ketelinga.

"Kotak je? Hadiahnya mana?" Haffsa dibelakang hanya memerhati.

"Hadiah dah ada tunggu nak balut je." Afsheen masih menilik kotak ditangannya. Memilih warna. Baby blue tompokan hitam menjadi pilihan. Terus ke kaunter dan bayar.

"Dah? Boleh kita balik princess?" Afsheen mengangguk puas hati. Haffsa menggeleng.

 ༺♡༻

Pintu dikuakkan. Susuk tubuh si isteri dicari.

"Sheen, I'm home." mata melilau mencari si dia. Dari ruang tamu hingga ke dapur. Mengeluh. Tak jumpa. Kembali ke ruang tamu ternampak Afsheen tidur lena dengan membantalkan lengan. Nafas terhembus perlahan. Aysh duduk mencangkung melihat wajah polos si isteri.

"Bakk.." Aysh terus terjatuh dari mencangkung. Tangan naik menyentuh dada.

"Sheen.." muka diraup. Nasib tak kena heart attack.

"Hehe, sorry.. sorry.. Apa abang ni tengok bini orang lama-lama. Tak baik." Afsheen membetulkan duduknya. Aysh mengambil tempat disisi Afsheen.

"Ye ke isteri orang? Tak kan lah isteri orang. Kalau abang dapat isteri cantik macam ni dah lama kurung je dalam bilik. Tak bagi keluar." hidung Afsheen dicuit.

"Nasib abang bukan suami Sheen. Kalau tak, kena kurung je. Tak nak, senah." Afsheen melibaskan rambutnya.

"Sheen cakap apa? Abang macam kurang dengar. Ulang tayang please." mukanya dirapatkan pada wajah Afsheen. Memberi amaran.

"Mana ada cakap apa-apa. Encik suami salah dengar kot." belakang leher digaru, walau tak gatal. Aysh makin merapat.

"Abang, Sheen ada hadiah untuk abang." mata Afsheen bersinar. Teruja.

"Amboii, tukar channel nampak." Aysh kembali berdiri tegak. Tangan dihulurkan.

"Kejap." laju Afsheen menuju kearah tangga. Pintu bilik mereka dikuak. Mengambil kotak berwarna baby blue di dalam laci tepi katil. Tangga dituruni kembali.

Sofa tepi Aysh dihuni Afsheen.

"Tadaaa~" Dihulurkan pada Aysh. Dahi Aysh berkerut. Tak besar tak terlalu kecil. Cukup buat hatinya tersenyum.

"Tak perlu hadiah-hadiah lah Sheen. Membazir." tangan tetap menyambut. Namun tidak dibuka.

"Tak ada.. tak ada.. Hadiah bulan madu abang bayar. Tak ada seposen pun duit Sheen. Barang dapur abang bayar. Ni perabot almari abang juga. Takkan Sheen nak bagi hadiah sebesar ini pun tak boleh." Tangan disilang. Merajuk sikit.

"Okay.. okay.. Sayangku Sheen abang buka okay.." muka masam terus bertukar senyuman. Cepat betul ubah mood.

Diam. Afsheen menafsir air muka Aysh. Aysh pula tidak berkelip.

"Abang?" bahu Aysh disentuh. Dia tak suka? Aysh terus melepas kotak ditangan. Badan kenit Afsheen dipeluk. Air mata mengalir.

"Alhamdulillah.. Thanks sayang. Ini hadiah yang saat berharga yang pernah Sheen bagi pada abang." air mata jantannya gugur. Tak kisah dipanggil manja, cengek. Tapi ini sesuatu yang amat membahagiakan harinya. Penat lelah dia harini hilang.

Pregnant C-test disofa ditatap Afsheen sebelum menatap wajah Aysh yang sedang menangis gembira.

"Hey.. hey.. Apa ni nangis-nangis. Baby tengok baba nangis." perutnya yang masih belum kelihatan digosok.

"Okay, baba janji takkan nangis dah. Tapi baby dengan ibu kena janji terus sihat untuk baba boleh?" Aysh turut menggosok perut kempis Afsheen.

"Baby cakap.. 'okay baba.' " Afsheen membuat mimik suara budak dan membuat jari okay. Bagi pihak anaknya.

"Good girl and good boy or girl." Kepala Afsheen digosok lembut.

"Baba.. baba.. Baby kata nak makan honey star lah tapi dekat dapur dah habis. Can you buy it for us?" tangan dinaikkan diletakkan dimulut. Aysh bagai memikir. Datang dah mood mengidam dia.

"Ofcourse. Baby and sayang.. Nanti abang belikan." senyuman tak leka dibibir.

"Yeahh, baby dengar tu. Nanti baba belikan." perutnya digosok.

The end with The Unseen Guardian~~

Hii, terima sebab baca dan support cerita ni. Idk but rasa macam tak puas hati. Tapi malas adjust dah. So, layankan je lah. Cerita ni tak plan nak buat pun. Tapi ter-buat. HAHAHAHA LMAO. Jadi ini lah hasilnya. Dari si senior pada si Aysh dan berakhir dengan si abang. Gituuu.

Kalau tak best or something mohon maaf. Kalau macam kebudak-budakan sorry. Memang masih budak. Wkkwkwk. Ending Emran dan Liyana. tapi itulah at least bukan watak utama mati. Okay?

Cerita ni memang pendek gilerr.. i think baca setengah jam dh habis.. kan? tpi okylah kan.. and if ada kekurang.. jangan malu malu komen or mesej.. like what i say..  masih budak budak.. Insya Allah akan terima teguran korang dengan hati yang terbuka..  TERIMAKASIH 

So, bermula dengan 11 march 2022 berakhir 22 March 2022. Tenkiuu, Iloveyouu byeeee...

Will miss you..
Afsheen Zuhailin
Aysh Amin
Haffsa Fitiya
Nawar Hana
Maira, Nur, Lily, Rannan
Emran Aliff

Dalam kenangan..
Liyana Faeqa

Novel ke-2 by ainnurqisS

The Unseen Guardian.Where stories live. Discover now