"Godmorgon" Jag mumlar något tillbaka och slår långsamt upp ögonen för att kisa mot Noel i mörkret. För en gångs skull glömde vi inte dra för gardinerna igår kväll. "Du vet vilken dag det är idag va?"
Nej. Vad fan har jag glömt bort nu. Jag börjar gå igenom alternativa dagar det skulle kunna vara idag. Inte hans födelsedag på åtminstone ett par månader. Ingen annan av de fyller år. Trettondag jul har redan varit som om det skulle vara speciellt. Jag tror Hjalmar pratade om att nutellans dag är i februari men tror knappast att han skulle ha frågat om den dagen på det sättet.Jag skakar på huvudet, fortfarande sömndrucken, som att jag inte riktigt orkar tänka efter och att det är anledningen till att jag inte vet.
"Nehe, då får jag vänta tills du kommer på det" fortsätter han med ett leende och tar bort en arm så han bara har en kring min midja. Han sträcker sig efter sin telefon och öppnar upp instagram där han börjar skrolla igenom nya inlägg.
"Jag vet knappt vilken veckodag det är! Hur ska jag veta vad du snackar om?" Jag börjar bli smått panikslagen och hans lekande skratt gör det omöjligt att fortsätta tänka.
"Du kommer få reda på det förr eller senare"
"Vafan, då går jag och äter eller något" Jag krånglar mig ur hans grepp och drar på mig ett linne och ett par shorts på väg mot dörren. Förhoppningsvis vet Valter vad det är för speciellt med idag.
"Ses" är det sista jag hör innan jag stänger dörren bakom mig och han låter fortfarande lika road av att jag inte vet om idag."Du" ropar jag när jag ser Valter stå i köket och han följer mig med blicken när jag joggar fram den sista biten. "Vad händer idag?" Dante kommer in efter mig och ställer sig bredvid honom.
"Vad menar du?" frågar Valter och ställer ner sin kaffemugg på bänken bakom honom.
"Noel sa att det var något speciellt idag men vägrar berätta vad" förklarar jag och hoppar upp på köksön och lägger ner två mackor i brödrosten.
"Du vet inte?" Något nationellt att tycka att det är roligt att jag inte vet om idag för de två killarna börjar såklart skratta.
"Berätta, snälla" De skakar på huvudet och jag lägger mina nu färdigrostade mackor på bänken innan jag beger mig mot Alma och Ludwigs rum.Jag hör inget speciellt inifrån rummet som jag och Noel pratat i några dagar tidigare och knackar löst på dörren men näven.
"Kom in" hörs väldigt tyst, troligtvis väckte jag Ludwig som svarade men det får han ta.
"Fransyskan!" utbrister han och ler när jag sträcker in huvudet i rummet. "Vad ger mig äran?" Han ligger i sängen och stödjer sig mot armbågarna med ögon nästan helt stängda.
"Hur ska du fira idag?" Både sättet min fråga är ställd och hans nyvakenhet är till min fördel i att försöka få honom att faktiskt berätta något för mig, till skillnad från precis alla andra verkar det som.
"Ligga såklart? Eller vadå, hur brukar man fira alla hjärtans dag?" JAAA. Tackar Ludwig.
"Dum jag är, såklart man firar så" Han vinkar snabbt innan han lägger sig ner helt igen och drar täcket över huvudet.
Så tyst som möjligt stänger jag dörren bakom mig och trippar tillbaka till köket."Fuck er, Ludwig berättade. Hur kan ni inte berätta att det är alla hjärtans dag?" Jag väntar inte på svar innan jag kutar upp för trappan och stannar utanför vår dörr.
Hur fan räddar jag det här misslyckandet då? Pinsammaste man kan göra i ett förhållande måste ju typ vara att glömma bort den här dagen. Om det vi har ens räknas som ett förhållande. Vi har ju inte direkt sagt att vi är tillsammans. Och vi är inte knullkompisar. Så någon form av förhållande måste det ju vara, hoppas jag."Jag hörde att du kom. Varför står du och väntar?" Med en suck öppnar jag dörren och ser att han fortfarande ligger i sängen med telefonen i handen. "Du ser ut att ha tagit reda på vilken dag det är"
"Förlåt" erkänner jag lite skamset och han ler likadant som när jag lämnat rummet.
"Jag förlåter dig" Jag drar av mig shortsen igen och börjar långsamt krypa mot honom över sägnen. "Om du går med på en grej ikväll"
"Absolut"
"Du vill inte ens veta vad du går med på?" Jag rycker på axlarna och tar hans mobil från honom och kastar den så den landar i en öppen resväska för att ha hans hela uppmärksamhet när jag sätter mig gränsle över honom. "Då blir det en överraskning till senare" Jag drar händerna från hans axlar ner över magen och han drar häftigt in när min kallare handflata möter hans varma mage.
Han för händerna längs mina lår mot min midja där han tar tag i nederkanten till mitt wifebeaterlinne för att kunna dra av mig det.
Jag böjer mig fram och börjar med att ge honom en kyss som blir till flera stycken längs hans käkben, hals och övre bröstkorg medan han med ena handen drar av mina trosor och lägger den andra precis över min rumpa som jag långsamt rör på tills jag känner att han börjar växa under mig.
YOU ARE READING
Långt bort härifrån (n.f)
Fanfiction"Gör slut med henne då. Om du måste hångla med andra tjejer bara för att så borde ni inte vara ihop" "Bara för att? Tror du jag hångla med dig bara för att?" innehåll som kan uppfattas som stötande rörande droger, alkohol mm förekommer Noel kommer i...