"Jag svär det var visst en polishelikopter idag" argumenterar Ludwig, trots att ingen säger emot honom och de spliffarna han dragit ikväll. "De letade säkert efter mig" Han hänger över soffryggen och Ian flinar mot kameran Ludde trycker upp i hans ansikte medan han tar en klunk från sitt glas. Samma kamera jag och Noel stött på i Ludwig och Almas rum. Henrik dokumenterar som vanligt resan och knäpper några bilder med sin telefon.
"Vänta jag har världens idé" säger Ludwig med ett leende på läpparna vilket fångar allas uppmärksamhet. Han idéer kan vara ganska dåliga ofta. Han springer iväg med sina speedos, stora t-shirt och den självklara fiskehatten. "KOLLA ÖVERVAKNINGSKAMERORNA"
Alla som sitter halvdöda i soffgruppen, helt slut efter heldagen i city, släpar sig till den gamla samsung tv:n där Ludwig syns på skärmen. Cool som han är visar han båda långfingrarna mot kameran och Noel kollar snabbt på mig innan även vi tar oss ut till entrén.
Ludwig står fortfarande och poserar när vi kommer fram.
"Fransyskan," börjar han med ett glatt leende. "Flasha kameran" flinar han och drar demonstrativt upp sin egen tröja.
"Nej tac-" Jag avbryts av en SUV som tvärnitar på gatan utanför uppfarten och sen backar in över gruset som flyger under de snabba hjulens rörelser."PER FUCKING JOHAN OCH FLIKE" dånar en mansröst jag har svårt att placera men helt säkert känner igen.
Killarna bredvid mig lyser upp och Noel drar armen hårdare om mina axlarna och kramar min hand med sin.
"JONATHAN" skriker Ludwig tillbaka och slår armarna om skuggan som klivit ut bilens förarsäte. Vad jag vet känner jag ingen Jonathan så rösten är nog bara lik någon.
"Fan vad tid det tagit för dig då" klagar Noel glatt och släpper mig för att gå fram till killen jag fortfarande inte sett ansiktet på.
De gör den klassiska bro-kramen och börjar gå tillbaka mot huset. Helvete. Vad fan gör han här."Hej, Jonathan" ler den nyanlända killen och sträcker fram höger hand som jag artigt skakar.
"Mollie" svarar jag bara och går in igen, någon meter framför de tre killarna. Jonathans blonda mittbena och blåa ögon känner jag visst igen. Jävla konstgalleri-knull.
"Ni har inte träffat varandra innan då?" Jag kollar på Noel och väntar på att Jonathan ska svara på hans fråga.
"Nej, aldrig" Varför ljuger han? "Men om jag får gissa så är det framtida Mrs Flike?" Har han genuint glömt bort mig eller är han en jävla idiot?
"Man kan alltid hoppas" flinar Noel och drar mig intill sig i samma sekund som Jonathan blinkar mot mig med ena ögat. Han är alltså en jävla idiot.
"Hur känner ni varandra då?"
"Jag har producerat lite behind the scenes ganska länge, typ ett år nu eller något" Ett år?
"Ett år? Hur kommer det sig att vi aldrig träffats?"
"Jag har hört mycket om dig men tiden kom väl bara inte" svarar han och höjer 'ovetandes' axlarna.
"Så du visste att jag och Noel var tillsammans?" Noel ser förvirrad ut över mitt plötsliga förhör med personen jag aldrig träffat förut men de spelar inte riktigt någon roll.
"Alla visste väll om stockholms hetaste par. Eller ja hetaste par tills en fransman kom emellan" Han kramar om resten av alla i vardagsrummet medan han pratar och slår sig sedan ner.
"Jag lämnade inte Sverige för Alphonse!" Det kommer ut mer upprört än vad jag velat och Jonathan flinar stort åt reaktionen han lyckats skapa.
"Förlåt, måste bara ha varit jag som missförstod det hela. Du kom väll bara över honom väldigt fort" Fittbarn som bara sitter där och rycker på axlarna. Ännu mera fittigt att han ljuger om hela våran situation. "Hört att det blir så ibland när kärleken är väldigt svag" Jag bryr mig inte om att den här killen är typ två decimeter längre än mig, om jag förlorat slagsmålet så hjälper både Dante och Ludwig mig.
"Han skojar bara" mumlar Noel och lägger ena handen på min axel för att dra mig bakåt i soffan så jag lutar mig bakåt och kollar upp i taket för att inte behöva se Jonathan. "Han är sån"
"Vill du vara mer precis än 'sån'? Hur är han? Syftar du på den delen av honom som ligger med sina kompisars ex eller något annat?" Även det här kommer ut mer upprört än menat.
"Ey Mollie, jag bryr mig inte om att han legat med Amanda sedan vi gjorde slut" Va?
"Och för mig spelar det ingen roll att han legat med Josefin" What the fuck.Jonathan fortsätter bara flinar från sitt hörn av soffan medan jag inte har en aning om vad jag ska säga näst. Han verkar samla på hov1-ex som om det var pokémon-kort.
Ett osäkert "Okej" är vad jag får fram.
"Vi drar till studion va?" frågar Axel ganska fort för att bryta stämningen och alla musikskapande själar ger sig av."Jag kommer strax" mumlar jag och lämnar de som blivit kvar för att gå ut på terrassen. Frisk luft när huvudet snurrar på grund av en kille oklarare än Ludwig funkar lite åtminstone.
Jag går bort en liten bit, till en mindre pool där jag sätter mig på kanten med benen i vattnet men min ensamhet varar inte länge när någon dimper ner bredvid mig och börjar plaska lite med fötterna.
"Vad är din shit med honom då?" frågar Ludde och lutar sig bakåt så att de delarna av honom som inte är i vattnet ligger på stenplattorna. "För om jag ska vara helt ärlig så börjar jag tröttna fett på honom också"
"Du berättar bara för Noel om jag säger"
"Sant" Han fumlar fram en tändare och två cigarretter. "Vill du ha?" Jag tar emot den ena och lutar mig ner mot elden han tänder.
"Tack" Han nickar och tänder sig egen cigg.
"Vet du vad jag och Alma gjort här?"
"Stopp! Sluta Ludde!" Hans flin blir bara större när jag slår mot honom. "Jag kan lova dig att ingen vill höra om det"Hans skratt tonar ut till tystnad. "Hur går det mellan er?" Ännu mer tystnad.
"Du jag vet mer om den politiska och ekonomiska ställningen i världen just nu än om något sånt" svarar han efter lite betänketid. "Vi spela in porr" Ytterligare information som jag kan lova att ingen vill höra om men det känns som att jag skulle avbryta hans moment om jag sa det. "Det är mycket roligare att prata om dina problem" utbrister han och kastar iväg sin upprökta cigg så den dimper ned i poolen och lämnar oändligt med ringar efter sig.
"Jag vet inte riktigt om jag håller med" Han tänder en till cigg och sluter ögonen.
"Är det nu du drar hela talet om att 'om det någonsin är något så kan jag prata med dig'?" Jag skrattar till, i princip så, ja.
"Något i den stilen"
"Tack detsamma" Han höjer handen och jag ger bara en high five tillbaka. Hellre det än handslaget han troligtvis väntat sig."Ey LUDDE" Jag rycker till av Dante som i en av mickarna de riggat där inne skriker troligtvis allt vad han har. "KOM DU MÅSTE KÖRA DIN VERS SÅ VI BLIR KLARA NÅGON GÅNG"
"Ses" mumlar Ludwig.
"Gå in och rappa lite om henne då" Han skrattar och slänger en andra fimp i poolen.
"Det här handlar faktiskt om Alice" Va? Min reaktion måste ha avslöjat vad jag tänkte för ganska fort fyller han på med: "Skoja bara""Kan vi prata?" Men lämna mig i fred. Ludwig kollar Jonathan som ställt sig vid oss från topp till tå men avsmak.
"Nej, tack" svarar jag med en suck. Innan vi pratar måste jag snacka med Noel. Den enda som faktiskt spelar roll i den där situationen.
"Me-"
"Gå in annars slår jag ihjäl dig" avbryter Ludwig och går sedan iväg kort därefter följt av Jonathan.Ludwig växer mer och mer på mig för varje dag.
-
ehm ja, nej tack
som mollie har väntat på wannabe nolle
ESTÁS LEYENDO
Långt bort härifrån (n.f)
Fanfic"Gör slut med henne då. Om du måste hångla med andra tjejer bara för att så borde ni inte vara ihop" "Bara för att? Tror du jag hångla med dig bara för att?" innehåll som kan uppfattas som stötande rörande droger, alkohol mm förekommer Noel kommer i...