tjugosex

204 5 64
                                    

"Vad tycker du? Är det sexigt?"

"Assexigt, det är du alltid." svarar jag Noel och drar mascaraborsten längs ögonfransarna en sist gång innan jag granskar mitt mästerverk till smink.

"Är du säker?" frågar han så jag kollar mot Noel och ångrar genast mina ord. Det var inte vidare sexigt med samma matchställ från LA Lakers som när vi spelade basket.

"Snälla Noel jag följer inte med om du har på dig det där." Han vänder och börjar leta i sin packning igen.

"Du följer visst med! Det är sista dagen kvar ju då måste man maxa."

"Sista dagen?!" Jävlar vad tiden har gått fort. Har fan varit här i mer än en månad.

"Sen blir det Estockholmo." Som man har längtat. Efter både vädret, familjen, jobbet, livet. "Är du klar?" Jag drar händerna genom håret och kollar min outfit.

"Yes box." Noel verkar också ha fått tag i kläder och följer efter mig ut och ner för trappen.

"Är ni taggade?" Valter låter upphetsad och hoppar på Noel där han håller sig fast. "Fan jag trodde du skulle ramla." muttrar han och släpper taget.

"Alla kolla på mig och hur fly jag är!" Ludwig springer några steg och glider sedan fram de sista metrarna mot oss med en tveksam outfit.

"Jävlar bror, dunder." Dante är snabbt framme vid Ludwig och de gör en 'bro'-hug.

"Ska vi dra?" frågar Axel och sätter på sig en gubbkeps som Linn tar av honom lika fort. Alla här verkar vara modelejon, speciellt killarna.

"Jag måste bara-"

"Nej Dante vi kan inte vänta mer på dig." suckar Axel med två bilnycklar i handen.

"Asså skojar du?" Dante pratar mest som en tonårsflicka, vilken tonårsflicka hade inte slicka självaste Ludwig Kronstrand liksom?
Förutom jag då, men jag blir ju snart 20. Alma slickar nog gärna på honom, euw, äckligt.

När vi gått ut låser Linn och det blir den vanliga tävlingen till att försöka sitta fram utan att behöva köra. Omöjligt att jag låter Ludwig vinna.

"Nej asså jag kommer slå dig din manshora." flyger ur mig när jag når dörren till den gröna Jeepen och vi båda börjar slita i handtaget.

"Låt. Mig. Sitta. Fram." börjar han väsa men backar när Alma klappar honom några gånger på axeln.
Egentligen spelar det inte någon roll vart jag sitter, så länge det inte är i mitten bak. Men eftersom Ludwig gör en sån grej av det så måste jag.

Han suckar tyst när jag flinar och hoppar in i på passagerarsidan och knäpper bältet. Jag vann. "Bara du inte sätter på någon dålig musik."

"Aldrig." Det kan jag försäkra honom, så bra som min musiksmak är. Bästa rapparna någonsin är ju lätt Adaam och VC Barre. Jävlar vad Adaam är snygg förövrigt.

Noel kör ut mellan de vita grindarna och gasar rejält på den smala vägen mellan lyxvillorna. Det här livet kommer jag sakna.

"Ey, sätter du på 'Färger'?" frågar han som aldrig verkar vara helt tyst och sträcker fram huvudet. "Med Asme." Jag klickar in låtens namn i sökrutan.

"Ludwig jag hatar dig." viskar Alma, dock oklart om han hör det över allsången som pågår till senaste sommarens absoluta hit. Nästan lika bra som 'Gamora'.

Bilresan går förvånade fort och solen som gassar över den gigantiska parkeringen känns som den bränner upp huden.

"D-vitamin boost." mumlar jag med handen som skydd för ögonen på väg mot stadiumet där basketmatchen vi ska se på kommer ta plats.

"Vänta en sekund. Jag vet vad det är!" Ludwig låter ovanligt glad och ler nöjt. "D-vitamin är den vitaminen man får från solen." Han kollar spänt på Alma som nickar bekräftande och han verkar ännu nöjdare över att faktiskt ha haft rätt. Dumme fan.

En vakt vid ingången scannar alla biljetter som Dante visar på sig telefon. Verkar som att han visst glider in i Stapels då och då. Dock hälsar han inte med 'King' till den aggressiva vakten med snabba glasögon.

"Trodde ni alltid satt courtside, ni är väll ballin?" flinar jag när vi nått vad jag är beredd att kalla världens sämsta platser.

"Vi satt faktiskt courtside i Sverige!" Okej Noel, visst. De verkligen samma sak.

"Eller så tror du att jag är adlig."

"Nej, vi gjorde det." lovar Ludwig. "Jag gav det i present till honom när du drog." Oh my god snälla Ludwig. "Oj." Ah oj.

"Idiot du är." Behöver bara berätta det innan jag skrattar med alla andra åt hans dåliga tänkande.

-

vill bli klar med den här boken så jävla hårt😭

Långt bort härifrån (n.f)Where stories live. Discover now