Zomer in Zuid-Frankrijk

63 3 1
                                    

A/N: Deze staat al een tijdje te verstoffen in m'n one-shot document. Tijd om 'm te delen. Enjoy!

Omschrijving: Ruben en Tijl zijn met zijn tweeën op vakantie. Als dat niet romantisch wordt...

------

Samen op vakantie. Ze deden het zelden, te weinig eigenlijk. Maar nu Tijl Ruben zo naast het zwembad zag liggen, in zijn felgekleurde zwembroek, zonnebril op, natte haren die snel aan het opdrogen waren, een cocktail in zijn hand, nam hij zich voor om dit zeker eens per jaar met Ruben te doen. Het deed hem goed om zijn vriend zo te zien genieten.

Ze waren écht met zijn tweeën, in een huisje dat bedoeld was voor veel meer mensen, maar ze wilden gewoon wat privacy.

Tijl gooide zijn shirt uit en liep het zwembad in. "Kom je ook?", riep hij naar de kant, waar Ruben met dichte ogen lag te zonnen. "Hmmm. Zo", klonk het slaperige antwoord.

Tijl grijnsde. Ruben lag er zo mooi voor. Het was zonde om hem niet nat te spetteren. Hij waadde door het ondiepe water naar Ruben toe en druppelde eerst wat water op Rubens blote buik. Toen Ruben nauwelijks reageerde schepte hij een hele hand vol water over Ruben heen.

Dit veroorzaakte de beoogde gil. Ruben zat direct overeind en keek eerst naar zijn buik, en toen naar Tijl, die met een veel te brede gemene glimlach naar hem stond te kijken. "Gemenerd!", riep Ruben. Hij schepte ook een hand vol water en gooide dit naar Tijl, maar die was al nat dus het hinderde hem niet.

"Wat moet je dan?", daagde Tijl Ruben uit. Zijn ogen twinkelden van pret. "Kom op dan. Laat me zien wat je kunt."

Ruben grijnsde vervaarlijk, gooide zijn zonnebril opzij en dook met een indianenkreet op Tijl af, het zwembad in. Binnen twee stappen was hij bij Tijl, pakte hem in de houdgreep en probeerde hem onder water te duwen. Tijl was echter sterker en gaf niet mee.

"Grrrr", riep Ruben van de inspanning, terwijl Tijl lachte. "Kom op Ruben, je kan beter dan dit", plaagde hij. Hij stapte opzij en duwde Ruben door, die viel en onder water verdween. Proestend kwam hij boven.

"Gemeen! Valsspeler!", foeterde Ruben. Hij zond een grote golf water Tijls kant op als represaille. Tijl dook op Ruben af. Gillend en lachend en spetterend buitelden ze door het water, alsof ze twintigers waren, totdat Tijl Ruben op een gegeven moment gevangen had in de hoek van het bad. Met een brede lach liep hij dichter en dichter op Ruben toe. "Nu heb ik je", zei hij.

Ruben deed zijn handen in de lucht in overgave. "Ik geef me over. Jij hebt gewonnen."

Tijl bleef op Ruben aflopen, terwijl Ruben steeds meer tegen de rand van het bad aan kwam te staan. Hij stopte pas toen zijn borst die van Ruben raakte. "En wat krijgt de winnaar?", vroeg hij. Zijn stem klonk verleidelijk. De blik in zijn ogen veranderde en daarmee de sfeer tussen de twee mannen ook.

"Alle kusjes van de wereld", antwoordde Ruben braaf. Hij keek vol liefde in Tijls ogen. Dit was misschien wel het beste aan deze vakantie.

De opgebouwde spanning was er niet lang. Al snel drukte Tijl zijn lippen op die van Ruben en ze kusten elkaar kort. Hun ogen vonden elkaar weer, maar Tijl was nog niet klaar. Hij kuste Ruben nog eens, nu iets dieper.

Ruben reageerde volledig op Tijl en sloeg zijn armen om Tijls nek, om vervolgens zijn benen om Tijl heen te slaan. In het water kostte dit geen enkele moeite, en Tijl sloeg zijn handen onder water om Rubens middel. Hij nam een paar stappen achteruit. Na een paar seconden lieten ze elkaar los en ze grijnsden naar elkaar.

"Dat is een goede beloning voor een winnaar", lachte Tijl, waarna hij zich achterover liet vallen. Ruben gaf een gil maar kukelde onvermijdelijk voorover. Proestend kwamen ze beiden boven en lachend liepen ze het zwembad uit.

"Echt, hoe oud zijn wij", grinnikte Ruben. "Vijftien?"

"Zo voel ik me soms wel met jou", antwoordde Tijl. Hij voelde zich toch een beetje verlegen. "Als een verliefde tiener die alles nog moet uitzoeken."

Ruben glimlachte lief. "Ik ook. En ik moet zeggen Tijl: Het is een heerlijk gevoel."

Tijl knikte hevig. "Het beste gevoel dat ik ken."

De vrienden wisselden een blik van begrip. Ze kenden elkaar en hun verlangens. Maar ze kenden ook hun situatie en alles wat daarbij kwam kijken aan ingewikkeldheden.

Tijl stak zijn hand uit naar Ruben. "Kom. Gaan we koken", zei hij. Ruben knikte en greep Tijls hand vast. Samen liepen ze naar binnen.

Dit was pas het begin van hun vakantie samen. Dat beloofde veel goeds voor de rest van de dagen... 

Random Tuby OneshotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu