De Valentijnskaart

19 2 0
                                    

A/N Disclaimer: onderwerpen beschreven in deze fanfic berusten niet op de waarheid. De uitspraken en gedachten van de karakters zijn niet van de echte Ruben en Tijl. Zij hebben niks hiermee te maken, en dat hou ik graag zo.

Let op, delen van deze fanfic zijn in het Engels. 

De inspiratie voor dit oneshot lijkt me duidelijk. Enjoy!

___________________________________________________________

Tijl trok de post uit de brievenbus van zijn bedrijfje en fronste. Bovenop lag een rode envelop, waar zijn naam met gouden letters sierlijk op geschreven stond. Er was zelfs een gouden hartje in de hoek getekend. Wat had dit te betekenen?
Hij legde de stapel post op zijn bureau. En keek wantrouwend naar de envelop. Zijn nieuwsgierigheid overwon het toch en hij opende het.

In de envelop zat een kaart. Op de voorkant stonden twee knuffelende beertjes met hartjes boven hun hoofd. Gatverdamme, wat klef.
Aan de binnenkant stond een getypte tekst, in het Engels.

To my dear best friend, dear Tijl,

It has been some time since I reached out to you, so I wanted to do something weird and fun, to bring a smile to your face. Hence, this Valentines card, from me to you.

I hope you know I appreciate your friendship and love. I like the way you see the world and the way you will talk with me about the serious and the fun stuff. With you, I can just be myself and that is so nice for a change.

Remember the last time we were together? You took my hand and said "Tom, you know I will love you 'till the end of days, even when this turns out to be the last time we see each other." It meant a lot. I don't want that to be the last time though. We should meet when I'm filming my next movie in the UK. I'll send you a planeticket as soon as I know the exact dates.

And I wanted to tell you, I love you, man. I feel lonely at times, but I don't want to get into a relationship with someone if it is not right. I'm not the type of person to do that. But with you, it feels right.

Love always,
Tom Cruise

Tijl staarde naar de kaart, stomverbaasd.

Tom? Tom Cruise? Nee, dat kon niet. Die man wist niet eens van Tijls bestaan af. Dat was gewoon een grapje tussen hem en de Rubens. Maar van wie was de valentijnskaart dan? Was het fanmail of was het van iemand die hij kende?

Hij herlas de kaart nog een paar keer. Er moest een hint in zitten, toch? Die laatste zin, dat was een bekende quote van Tom. Iemand had die gebruikt om het meer te laten klinken als Tom. Dat kon het niet zijn. Maar wat dan...

Uiteindelijk viel Tijls oog op de zin "Herinner je je de laatste keer dat we samen waren nog? Je pakte mijn hand vast en zei "Je weet dat ik van jou zal houden tot het einde van de tijd, zelfs als dit de laatste keer is dat we elkaar zien?"

Het klonk wat dramatisch, maar een deel van deze woorden had Tijl daadwerkelijk tegen iemand gezegd laatst. Tijl grijnsde triomfantelijk. Hij had het mysterie ontrafeld. Hij wist van wie de kaart kwam. Het was Ruben Nicolai.

---

Ruben Nicolai trok een verbaasde denkrimpel in zijn voorhoofd toen hij zijn post openmaakte en er een gouden envelop met daarin een roze kaart met hartjes zat. De meeste fanmail kwam binnen via zijn agent en niet op zijn huisadres, dus wat had dit dan te betekenen?

Hij opende de kaart en de stomme verbazing op zijn gezicht veranderde in een brede grijns toen hij doorkreeg wat er gebeurd was. Tijl had zijn kleine grapje ontcijferd.
In de kaart stond een tekst in het Engels, gericht aan Tom Cruise. Er stond:

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 04 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Random Tuby OneshotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu