İş-Kahve-Remus

227 17 6
                                    

Sevgili Sirius,
Bugün ilk iş günüm. Erken kalkıp Regulus Dayımın mezarına gittim ve zambak ektim. Eve geldiğimde annem kahvaltıyı hazırlıyordu. Babam ise bahçede uğraşıyordu. Gelecek Postasını alıp anneme yardıma gittim. Kahvaltıdan sonra Patiayak'ı hazırladım ve babam ile büyükannemlerin evine cisimlendik. Patiayak onları çok özlemiş olmalı, hemen üstlerine atladı. Başını okşadım, büyükannemlere sarıldım. Babam işe gitti, büyükbabam ise beni kafeye götürdü. Sabahın erken saatlerinde sanki o yol cennetti. İşe yetişmek için koşturan insanlar, serin rüzgar, yeni uyanan güneş...

Patronum Mr Darcy eğlenceli bir kişiliğe sahip. Bana mor bir önlük verdi. Şişman ve kısa boylu bir adam ama tarzı mükemmel. Babamın çıkış saatinden bir saat önce çıkacağım. Öğle yemeği için bir saat sürem var. Maaş ise günlük 50 dolar.
Diğer tezgahtar benden iki üç yaş büyük muggle bir kız. Adı Sarah. Sarah Winehouse. Kızıl saçları ve ela gözleri var. Benimle aynı boyda. Bana çok yardımı dokundu. İyi arkadaş olduk, sanırsam.

Öğle yemeğini yan taraftaki büfede yedik. Hotdog yemeyi tercih ettik. Sarah orada çalışanlar ile de beni tanıştırdı. Jack, Khan ve Amy. Amy ve Khan mutfakta çalışıyor, Jack ise tezgahtaydı. Hepsi cana yakın insanlardı. Bir de büyücüler der ki mugglelar soğuk insanlar diye. Yalanın hipogrif versiyonu.
Öğle yemeğinden sonra kafeye bir adam geldi. 25 yaşlarında olmalıydı. Yüzü bir tanıdık geldi. Kumral saçları, kahverengi gözleri ve yüzünün bazı yerlerinde minik çizikler vardı ama çok hafifti. Baya incelemek gerekiyordu göze batması için. Yanlış anlaşılmasın o kadar incelemedim adamı.
Boyu benden uzundu. Kitaplarını tezgaha koydu. Bana baktı, sonra filtre kahve istediğini söyledi. Hemen yapıp getirdim.
İsminiz, diye sordum bardağa yazmak için.
Remus, dedi. Tekrar adama baktım. Tabi ya senin arkadaşındı bu. Beş altı yaşıma kadar tanıdığım. (Belki de daha fazla hatırlamıyorum, sen ne zaman gitmiştin dayı? Kaç yıl oldu harbiden? 7? 8?)
Remus Lupin?, dedim adamın gözlerine bakarak. Parasını çıkartırken durdu ve bana baktı.
Evet?, dedi. Gülümsemem yüzümde büyüdü. Tanıdım birisini görmek hoşuma gitmişti.
Dora ben. Dora Tonks. Siri-,
Sirius'un kuzeni, dedi hemen. Gülümsedi.
Ne kadar büyümüşsün, dedi inanamayarak.
Kaç yıl oldu seni görmeyeli! Bitirdin mi okulu?,
Yok. Bir yılım daha var, dedim.
Ne olmak istediğini karar verdin mi, diye sordu.
Sence benden ne olur, dedim gülerek. Güldü.
Eğer onca yıl değişmediysen kesinlikle seherbaz, dedi. Gülerek kafa salladım.
Hala aynı inatçı Dora'yım,

Gözleri bir süreliğine kahveye daldı.
Sirius Azkaban'a girmeden önce ne çok getirirdi seni yanıma, dedi donuk donuk.
Gülümsemem soldu. Senin için Harry'yi sordum ona.
Teyzesinin burada öyle biri yaşamadığını söyleyip kapıyı suratına vurduğunu söyledi.
Büyü yapsaydın, dedim bende. Bir an kaldı ve yüzündeki çizgiler olan yeri kaşıdı.
Aklıma gelmedi, iyi fikir, dedi. Sonra tekrar kahve gözlerini gözlerime dikti. Gülümsedim, gülümsedi.
Artık buralardaysan daha çok görüşürüz o halde inatçı keçi, dedi.
Okul açılana kadar kurtuluş yok benden, dedim. Kurtulmak isteyen kim, dedi gülerek. Güldüm. Kahvesini alıp dükkandan çıktı.

Çıkış saatime yakın büyükbabam geldi. Tontiş. Sarah'a iyi günler dileyip büyükbabamın koluna girdim. Eve giderken Taco aldık. Annem gelmiş. İlk iş günümü kutladık babam da gelince. Tacolarımızı yerken onlara detaylı detaylı herşeyi anlattım. Daha nice iyi iş günlerine.
Çaylarımızı içerken Patiayak büyükannemin dizinde yatıyordu. Bende büyükbabamın dizinde yatıyordum. Televizyonda ise Gentlemen Prefer Blondes açıktı. Ve sonra elektirikler gitti, karanlıkta kaldık...

~Sevgilerimle, Dora

•••

Selamlar bebitolar

Remusun neden büyü yapmadığını ve o an çizik yerleri kaşıdığı yerine gelirsek (şimdi remusfobikler çıkmasın) benim düşünceme göre Remus Harry'yi o manyak teyzesinden kurt adam olduğu için almadı. Her dolunay Harry için daha büyük bir tehlike yaratacaktı. Belki de görmeye gitti ama o deli manyak Petunia göstermesi Harry'nin 11 yaşından öncesini bilmiyoruz sonuçta veya Dumbledore izin vermedi çünkü ne demişti Dumbledore, Harry'yi büyüden uzak tutuyordu ki Voldi falan işte onun yardakçıları onu bulmasın vs vs diye. Hanicim bilinmiyo yanicim ve bende eğer yer verirsen bu hikayede kurt adam olduğu için harryye yakınlaştırmayacağım. Öptüm aşkokuşkolar

Küçük Dora ve PatiayakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin