Tommi x Joonas

381 8 12
                                    

Tommi NK

Ajelen ympäri Turkua, Joonas autoni takapenkillä nukkuen. Lähdimme hänen kanssaan Oulusta takaisin Helsinkiin, mutta päätimme poiketa Turun kautta. Käännän vähän taustapeiliä, jotta näkisin Joonaksen paremmin. Hän on helvetin suloinen nukkuessaan.

Ravistelen Joonasta hereille jollain huoltoasemalla. Ajoimme Turusta eteenpäin, sillä emme nähneet syytä pysähtyä siellä. Oli siis aika tyhmä veto ajaa sinne, matkakin vain piteni. Mutta sain Joonaksen ylös, jotain positiivista! Hän kömpii ulos autosta, hieroen silmiään samalla.
"Oliko hyvätkin unet", kysyin tältä kun hän ei ollut enään niin tokkurassa.
"Joo olikai ne ihan hyvät", Joonas vastasi pienen poskille lehahtaneen punan kera.
Mikäs sitä noin punastutaa.
"Mitäs siinä tapahtuu ku noin punastuttaa?", Kysyn leikkimielisesti ja kävelen sisälle huoltoasemalle. Menen Joonas perässäni hakemaan kahvia tiskiltä.

"Niin siis se uni..." Joonas hieman jopa häpeissään aloittaa, kun pääsimme autolle. Jestas, onkohan se nähnyt jotain märkää unta Joelistä tai ehkä nikosta, tai molemmista? Mistäpä minun kaltainen tavan pulliainen voisi tuon miehen unista tietää. Kyllähän minä Joonaksen tunnen ja hyvin, mutta se ei poista sitä faktaa, että hän on aavistuksen omituinen joskus. Ei minua siis haittaisi vaikka se uni olisi ihan minusta ollut...

"Öö siinä unessa me oltiin porukalla Lapissa jossain söpössä pienessä mökissä. Oli tosi hyvä ilma ja sitten me alettiin grillaamaan.  Yhtäkkiä Olli päätti lähteä uimaan ilman minkäänlaista uima-asua ja sit se hukku. Me jätettiin Olli sinne pieneen tunturipuroon ja jatkettiin makkaran syömistä. Sit Niko ja Aleksi lähti metsästämään poroja. Nekin kuoli sitten lopuks ku joku poro lävisti ne" Joonas kertoi vielä suht normaalin "Joonas unen" kulkua. Hän jatkoi – "Joelki katos jonnekki mut en mä enään muista minne. Sit ku me jäätiin kahestaa nii..." Joonas lehahti punaisemmaksi mitä Joel suuttuessaan. Pörröpää käänsi katseensa auton lattiaan.

"Mitä sit tapahtu" kysyin oikeesti jopa kiinnostuneena.
"Öö tuotaa.. me mentiin sisälle siihen mökkiin ja- ja öö.." Joonas sopersi jotain posket edelleen punottaen.
"Pantiinko me?" Kysyin vitsaillen ja siemaisin kahviani.
"Mm kyllä" hän sanoi niin hiljaa etten meinannut edes kuulla. Kun tajusin mitä hän sanoi olin tukehtua kahviin. Siis minä olin se josta hän näki märkä unta? En siis valita, onhan Joonas helvetin kuuma, mutta silti paras ystäväni. Hän sanoi herättyään unen olleen hyvä. Mielenkiintoista etten sanoisi.

Joonas NK.

Kerroin Tommille vähintäänkin mielenkiintoisesta ja erittäin kuumas... MITÄ VITTUA MÄ AJATTELEN! Joonas Henrik Porko ei ei ei ja ei. Miksi kerroin unesta Tommille. Nyt se pitää mua kummiski ihan outona ja creepynä. Ei parhaista ystävistä nähdä tuollaisia unia oli ne sitten Joelin näköisiä tai Tommin kaltaisia helvetin kuumia ja pitkiä miehiä. Nyt taas ajautuu meikän ajatukset väärille linjoille. Nostan katseeni auton lattiasta ja hörppään omasta kahvistani.

Sanon heipat Tommille, kun pääsen ulos autosta kerrostalon parkkiksella. Jään katsomaan miten hän ajaa tiehensä. Toivottavasti ei tiensä päähän. Olisi ikävää jos Tommi kuolisi. Mutta kummiski on aika painua sisälle ettei varpaat jäädy. Ei jaloillani ole edes kylmä, mutta jos jään tänne vielä ne voivat jäätyä.

Makaan sängyssäni, mietin päiväuntani. Olisipa se ollut totta... I mean Tommi voisi, jos hän siis haluaisi pa... Puhelin korvani vieressä keskeyttää ajatukseni. Ehkä ihan hyvä niin.

"Mitä runkku" kuuluu Joelin ääni puhelun toisesta päästä.
"Ei kai mitään ihmeempiä, himas makaan ja mietin elämän salaisuuksia" kerron hänelle. Tommi voisi olla elämäni salaisuus.
"Ok. hienoa. asiasta kolmanteen, onko sulla ruokaa siellä?" Hän kysyy yhteen hengen vetoon.
"On mulla, kuis ni?" Vastaan tälle vähän epäillen. Kohta tuo mies kuitenkin ilmestyy oveni taakse, kun ei ole jaksanut itse käydä kaupassa.
"Hyvä, nähdään siis kohta!" Hän sanoo ja lopettaa puhelun. Vittu mikä pummi.

Joel oli tullut luokseni syömään MINUN leipiäni. Nyt istumme sohvallani ja jutustelemme vähän kaikesta. Joel kertoi miten oli kadottanut lompakkonsa ja siksi hän tuli minulle syömään iltapalaa. Päätin hetken mielijohteesta kertoa hänellekin päiväunestani. Ja nyt tuo kusiaivo nauraa vatsaansa pidellen lattialla. Tukehu sinäkin omaan nauruus, saatana.

Joelin lähdettyä soitin Tommille. Se oli Joelin ehdotus. En edes tiedä pidänkö Tommista. Kyllähän hän on kaikkea mitä voi poikaystävältä toivoa. Jaarittelimme Tommin kanssa melkein kolme varttia kunnes hän sanoi, että hänellä oli muita askareita hoidettavana. Sovimme näkevämme huomenna.

Blind Channel - One shotsOù les histoires vivent. Découvrez maintenant