deel 8

285 18 2
                                    

Wolfs p.o.v. Eva, Roos en ik liggen met z'n allen op de bank de film 'Frozen' te kijken. Roos wilde hem graag zien. Eva ligt tegen mijn schouder aan en ik heb mijn arm om haar heen geslagen. Eva had voor Roos de film gekocht als troost voor de laatste dagen die waren natuurlijk ook niet leuk voor Roos! Ik heb van haar een tegoed bon voor een fles wiskey gekregen. Roos ligt naast mij en Eva heeft Jefry net uit de box gepakt die nu midden in de kamer staat. Ik kijk naar Eva en Jefry, ze lijken niet op elkaar. Alleen de mooie ogen van Eva heeft Jefry ook. Eva zegt dat hij meer op mij lijkt en volgensmij heeft ze gelijk. Ze staat daar zo lief met Jefry in haar handen! Dit is precies wat ik mistte toen Eva weg was, de warmte en de leegte die ze nu opvult. Bij het liedje 'let it go' begint Roos mee te zingen. "Let it gooooo! Let it goooo!" ik lach en sla een arm om haar heen. Jefry vind het wat minder leuk en begint te huilen. "Sst maar Jefry" sust Eva en tegen Roos zegt ze "Kan het wat zachter?" ik schiet in de lach en loop naar Eva en Jefry toe. Ik geef Eva een kus in haar nek en ze geeft Jefry aan me over. "Sst maar Jefry, papa's jongetje gaat toch niet huilen?" ik draai me naar Eva. "Ik leg hem wel in bed, oké?" ze knikt en gaat naast Roos op de bank zitten, die legt gelijk haar hoofd tegen Eva aan waarna Eva een arm om haar heen slaat. Als je ze zo ziet zitten zal je gelijk zeggen dat het moeder en dochter zijn, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo is. Voor mij voelt het ook alsof Roos mijn dochtertje is! Ik loop naar boven om Jefry in de wieg -die nu nog in inze kamer staat- te leggen. Snel verschoon ik zijn luier. Als Eva het doet ziet het er zo makkelijk uit! Maar nu ik het zelf doe lijkt het nergen op! Ik trek de luier nog een beetje beter. "Pff, zo dan maar!" als hij eenmaal in de wieg ligt geef ik hem zijn speen en een kus op zijn voor hoofd. Zachtjes loop ik de kamer uit. Beneden hoor ik Eva en Roos lachen. Ik ben zo blij dat Eva weer terug is! Roos en ik kunnen niet zonder haar! Als ik beneden de deur open doe zie ik dat Eva Roos' nagels aan de keuken tafel aan het lakken is. Ik weet dat ze er een hekel aan heeft bij haar zelf maar blijkbaar vind ze dit wel leuk. Ze hebben mij nog niet in de gaten dus loop ik zachtjes naar de keukentafel en geef Eva een kus in haar nek. "Hey Flo! Ligt de kleine te slapen?" ik knik en zet de babyphone nog even aan. "Ik wist niet dat jij nagels kon lakken?" zeg ik met een plagerige stem. "Even blazen Roos dan is het klaar!" zegt ze tegen Roos en tegen mij zegt ze "ach, voor alles een eerste keer!" ik schiet in de lach omdat ik dat eerder die avond tegen haar zei toen ik voor de eerste keer in stemde om bami te gaan eten. "En zo is het maar net!" ik zoen haar op haar lippen en gelijk begint Roos te giechelen. "Haha! Papa geeft Mama een kus! Hahaha!" ik aai haar over haar hoofd. "Weet je waarom ik Mama een kus geef? Omdat ik Mama lief vind! Heel lief!"

no life without love deel 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu