Eva p.o.v. "Hoezo jullie hebben niks gemerkt!?" Ik zit bij de directeur van Roos' klas om te praten over het pesten op school. "Kan ze het niet verzonnen hebben? Als smoes om niet naar school te hoeven?" Nu begin ik boos te worden, dat zou Roos nooit doen! "Dat zou ze niet doen! Ze hield van school! Ze ging er graag naar toe om met haar vriendinnetjes te spelen en vooral om te tekenen. En als ze dan ineens een paar weken raar doet en niet naar school wil, weet ik dat er iets mis is!" De directeur zucht, hij weet duidelijk niet wat hij moet zeggen. "Heeft de juf uit groep 2 niks gemerkt?" hij zucht weer. "U werkt bij de recherche, niet waar? Alles tot op de bodem uit zoeken, om dingen zeker te weten." Ik kijk hem onverschillig aan. "Wel als mijn kind zich daardoor weer goed voelt!" nu geeft hij zich over en loopt naar de deur om iemand de juf te laten halen.
"Roos was inderdaad een fanatiek meisje! Ze kwam altijd heel trots haar tekeningen zien, die trouwens heel mooi zijn voor haar leeftijd!" Dit doet me wel goed, om te horen dat Roos het zo goed doet in de klas! "Maar ik heb helaas niks gemerkt, behalve dat ze stiller was. En toen ik aan haar vroeg of er iets was zei ze niks. Wat logisch is want ze is nog zo klein." Ik knik. Als ik dit zo hoor is het knap dat ze het wel tegen mij vertelde! Ik ben natuurlijk wel haar 'mama' maar ik ben niet haar echte moeder. "Ik stel voor dat ze deze week nog thuis blijft en dat wij met de jongens gaan praten, na deze week komt ze weer op school en houden wij haar extra in de gaten. Oké?" ik knik. "Dan ga ik nu weer naar mijn werk! Mijn baas was al niet zo blij dat ik vanochtend vrij had genomen."
Wolfs p.o.v. "Ik moet weg Roos, blijf jij maar op het kantoor. Ik snap ook niet waarom Rachel niet opneemt. Marion let in de tussen tijd wel op je." Roos knikt en gaat in mijn bureaustoel zitten. "Waar is Mama?" vraagt ze ongeduldig. "Ze is al op plaats delict. Hier, je weet waar mijn kluisje is dus pak maar wat lekkers. Volgensmij staat er nog chocomel voor mama maar die vind het vast niet erg als jij dat opdrinkt." Ik duw haar de sleutel in mijn hand en loop snel weg naar de auto.
Heey, hier weer een nieuw deeltje, ik heb besloten er nog een (mooi) eind voor te schrijven xxx
JE LEEST
no life without love deel 2
Randomhier gaat het verhaal van Eva,Floris en Roos verder. als het kindje van Eva en Floris geboren word blijkt het niet helemaal gezond te zijn. kunnen Eva en Floris goed voor het kindje zorgen? en red het kindje het wel? word door het zieke broertje Roo...