Zaman İllüzyon

581 17 1
                                    

Cr: lilyinvoidstate -hepsini oradan aldim-

Zaman bir illüzyon. Bunu bir çok kez duymuşsunuzdur. Peki bu ne demek? Çoğumuz zamanı sürekli ileri giden ve asla geri alınamayan bir ok gibi düşünüyoruz. Aslında zaman ileriye doğru gitmez. Geçmiş ve gelecek aynı anda yaşanır. Biz de şuan hem geçmişi hem de geleceği yaşıyoruz. Varsayım yasasına göre her an gerçeklik değiştirdiğimizi biliyoruz zaman da bu şekilde çalışıyor.

Örneğin saat 17.05de duşa girdin. Çıktığında saat 17.30du. Bu çok normal ve böyle baktığımızda zaman ileriye gitmiş gibi gözüküyor. Aslında olan şey zamanın ileri gitmesi değil. Sadece saatin 17.30 olduğu paralel gerçekliğe geçtin. İstersen varsayımlarınla saat 17.05de duşa girip ve gerçekten temizlenip yine 17.05de çıkabilirsin. Çünkü zamanın ileri gitme sebebi yani senin saati 17.30 olarak görme sebebin zamanın geçtiğini varsaymandan kaynaklı. Zamanın geçeceğini özel olarak düşünmüyorsun ama doğduğun andan itibaren zamanı ileri giden giden bir şey gibi gördüğün için fark etmeden sürekli bunu varsayıyordun. Peki duşa girdiğin ve çıktığın saat aynı olsaydı yani zamanı dondursaydın ne olurdu? Aynı gerçeklikte kalmazdın. Zaman ileri giderken yaptığın gibi yine sayısız gerçeklik değiştirirdin. Sadece bu sefer saatin git gide arttığı gerçeklikler arasında değil saatin(zamanın) aynı kaldığı gerçeklikler arasında shiftlenirdin.

Peki "geçmiş ve gelecek aynı anda yaşanır" ne demek?

Yine örnek vererek açıklamak istiyorum. Bugün tarih 11 mayıs 2022. Yarın sabah uyandığında 12 mayıs 2022 olacak. Yani aslında 12 mayısı yaşayan gerçekliğe geçeceksin. Bu durumda 12 mayısı yaşayan bir gerçeklik zaten vardı. Yani şuan bize gore gelecek tarihleri de geçmiş tarihleri de yaşayan sayısız gerçeklik var. Bu yüzden geçmiş tarihleri (örn. 10 mayıs) yaşayan gerçeklikler için biz geleceği yaşıyoruz. Tıpkı bize göre 12 mayısı yaşayanların geleceği yaşaması gibi.

Mevlana'nın Mesnevisinde der ki "Gönül kendisine sır vereni, ok, kendisini uzağa atanı görmedikçe ömür su gibi yeniden yeniye akıp gider. Fakat bedende bir daimilik gösterir. Elinde hızlı hızlı oynattığın ucu ateşli bir sopa nasıl upuzun ve tek bir ateş hattı gibi görünürse ömür de pek çabuk akıp geçtiğinden daimi bir şekilde görünür. Ateşli oku sallasan ateş gözüne upuzun görünür. Tanrının yeniden yeniye ve süratle halk etmesi, ömrü öyle uzun ve daimi gösterir." Tabi ki bu alıntı hakkında bir çok farklı fikir var. Ben de sadece kendi fikrimi söylemek istiyorum. Mevlana burada sürekli yeni bir bedene, evrene ve yeni bir zamana geçtiğimizi ama bu eskisine çok benzeyen bir evren olduğu için hep aynı evrende ve bendende kaldıyor gibi algıladığımızı söylüyor. Zaman da sürekli değişir ama arka arkaya eklediğimizde zaman uzun bir şey gibi gelir. Sanki 1 yıl bir bürünmüş gibi. Oysa sadece tek bir an var. Bu anların yani bu evrenlerin ardı ardına gelmesine zaman diyoruz. Tıpkı bir videonun aslında birbirinden ayrı olan yuzlerce fotoğraf karesinden oluşması ama bizim o videoyu tek bir bütün zannetmemiz gibi.

Einstein'a göre zaman görecelidir. Kendisine "İzafiyet teorisini kısaca nasıl anlatırsınız?" diye sorduklarında; "elinizi bir dakikalığına sıcak bir fırının içine sokun. Sanki bir saatmiş gibi gelir. güzel bir kızla bir saat kadar zaman geçirin, bir dakikaymış gibi gelir, izafiyet budur." demiştir. Bu sadece algınız ile ilgili değil. Ben zamanın gerçekten de duruma göre uzalıp kısaldığına inanıyorum, 40 dakikalık edebiyat dersi bana çok uzun gelirken fizik çok kısa gelirdi. Çünkü fiziği severdim. O zaman edebiyat dersinde daha fazla gerçeklik değiştirdiğimi, ders bitene kadar sürekli aynı zamanı yaşayan gerçeklikleri geçerek "of bu ders de bi bitmedi diye varsaydığını düşünüyorum. Fizikte ise zaman hızlı geçti çünkü sevdiğim bir ders olduğu için bitmesini istemedim ve bunu istemesem bile aslında buna odaklandım. Bu durumu hepimiz yaşıyoruz. Zamanın uzalıp kısaldığını manifestleyen bizdik. O zaman artık bunu bildiğinize göre zamanı kendi istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. Zamanı dondurabilir, geri alabilir, ileri gidebilirsiniz. Çünkü bütün bunlar sizin varsayımlarınızdan ibaret...

Shifting, ParapsikolojiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin