1.Konuşurken kafa sallamak:
Birine bir soru sorarken kafanızı hafifçe salamanız,karşınızdaki kişide doğru söylediğinize dair bir öngörü oluşturur.
2.Babaya atıfta bulunmak:
Herkesin babasıyla olan ilişkisi farklı olsada,"bunu babamdan böyle gördüm veya öğrendim" açıklaması insanlara genelde yeterli ve tatmin edici geliyor. Çünkü konuşurken babasına atıfta bulunan birinin babasıyla iyi ilişkileri olduğu,babasının sözü dinlenen bir adam olduğu düşünülüyor.3.Hareket ederken konuşmak:
Yanınızdaki kişi ağır torbalarınıza asla el atmıyorsa ve ona bunu açık açık söylemek istemiyorsanız,bir yandan muhabbete devam ederken bir yandan gayet doğal bir haraketle torbayı eline tutuşturun. Çoğu kişi bunu fark etmeyecek,fark edenlerse anlık bir kafa karışıklığından sonra konuşmaya ve torbayı taşımaya devam edecektir.
4.Brokoli hilesini uygulamak:
Birine istemediği bir şeyi yaptırmak istiyorsanız kendisine daha kötü seçecekler sunarak iyiyi seçtiğini düşündüren."Ölümü gösterip sıtmaya razı etmek" deyimiyle açıklanabilecek bu psikolojik hile, örneğin çocukta şöyle çalışıyor: Brokoli sevmeyen çocuğunuza varsa ona brokoli önermek yerine 2 parçamı yoksa 5 parçamı yiyeceğini sorun. Böylece kararı aslında siz verirken, çocuk da bir seçim yaptığını düşünerek avunabilir.
5.Biri sizi izlerken esnemek:
Birinin sizi izlediğinimi düşünüyorsunuz? Esneyin o zaman. Yalandan da olsa esnemek bulaşıcı olduğundan, sizi takip ettiğini düşündüğünüz insan da muhtemelen esneyecek ve böylece yakayı ele verecektir.
6.Sıcak ellerle tokalaşmk:
Biriyle tanışırken tokalaşmaya hazırlanıyorsanız, ellerinizin çok soğuk olmamasına dikkat edin. Ellerin ılık olması,karşıdaki insanın bilinçaltında olumlu bir etki bırakır ve iletişime daha açık biri olarak algılanmanızı sağlar.
7.Aklınıza takılan şarkıyı tamamlamak:
Aklınıza bir şarkı takıldı ve kurtulamıyor musunuz? Durumu fark edip şarkıyı kesmek yerine, kafanızda şarkının sonuna gelin ve tamamlayın. Zeigarnik etkisi olarak tanımlanan psikolojik duruma göre, beynimiz bitmeyen konuları ve yanıtlanmayan soruları düşünmeye devam ettiğinden ,şarkıyı sonlandırmak sizi ondan muhtemelen kurtaracaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İnsan Psikolojisi~Kitap Olucak!
Random1-"Psikoloji nedir?" 2-"kişilik psikolojsi" 3-"Gelişim psikolojisi" 4-"Öğrenme psikolojisi" 5-"Bilinçaltı nedir?" 6-"Psikolojik Hastalıklar" 7-"Renklerin Psiklojisi" 8-"Fobi nedir?Hangi Fobiler var?" 9-"Beden dili nedir?" 10-"Sık sık kullanılan bazı...