19~Psikolojik Gerçekler~8

63 8 0
                                    

1)Kendinizi iyi bir uyku çektiğinize ikna ederseniz, beyniniz hakikaten yeterince uyuduğunuzu sanacaktır: Hemen herkes istediği kadar uyuyamıyor. Sanırım modern yaşamın bir parçası bu. Ama nispeten az uyuduğunuz bir sabaha uyandığınızda, kendinize iyi uyuduğunuz konusunda telkinlerde bulunursanız, beyniniz de bir süre sonra size ayak uyduruyor. Bu sayede günlük performansınız da artıyor.

2)-Bazı dini ibadetler stresi azaltır: Herşeyden büyük bir güce teslimiyetin de insan rahatlar.

3)-Müzik, dünyayı algılayış biçiminizi değiştirir: Keyifli bir parça dinlediğimizde mutlu oluruz. Aksine hüzünlü bir parça ise modumuzu düşürebilir. Ancak sadece bunları hissetmekle kalmayıp, dinlediğimiz müziğe göre dünyaya da pembe veya kara gözlüklerle bakma konusunda etkilidir.

4)-Para ile saadet olur, ama bir yere kadar: Evet, para ile istediğimiz eşyaları ve tecrübeleri elde edebiliriz. Ancak bir noktadan sonra kazandığımız ek paranın bizim günlük mutluluk seviyemize etkisi pek yokmuş gibi gözüküyor.

5)Tabi ki daha fazla kazananlar hayatlarından daha memnun olduklarını ifade etseler de, "gül gibi geçinecek" paraya sahip olmanın ötesinde, mali kazançların mutluluğu arttırmadığı ifade edilmiş. Bir yerden sonra, daha çok kazanmak yerine insanın kendisini daha fazla geliştirmek için çalışması mantıklıdır.

6)-Mutlu insanlarla vakit geçirmek sizi daha mutlu eder: Bununla birlikte; karamsar insanların çoğunlukta olduğu ortamlardan sürekli olarak bulunulduğunda etkileşimden dolayı şahsi hiçbir neden olmadığı halde bir durgunluk yaşanacaktır.

İnsan Psikolojisi~Kitap Olucak!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin