20. Egy tanév vége

168 7 3
                                    

Ehhez a részhez ajánlott dal: Love is gone

Az utolsó pár hétben már csak unalmas dolgozatokat írtak. A bájitaltan órák a régebbieknél is nagyobb kínszenvedések voltak, főleg Harry számára. Mindenki az utolsó kviddicsmecset várta, de Harry nem tudta, hogy fog azon szerepelni a Nimbus 2000-se nélkül.

Draco és Rose kerülték egymást, mióta a lány pofonvágta Malfoyt. Kivéve egy szombati napot, amikoris Dracónak ebéd után első dolga volt, megkeresni a Potter lányt. Félt - sőt; rettegett -, hogy mi lesz vele a nyáriszünetben, ha apja esetleg megtudja, hogy Rose Lily Potter a barátnője. Vagyis... már nem is biztos hogy az.

-Rose! - szólította meg a vörös lányt.
-Nincs veled beszélnivalóm, Malfoy! - rázta le ridegen.
-Kérlek! Csak beszélni szeretnék veled!
-Arról, hogy megpofoztalak, vagy arról, hogy lesárvérűzted Hermionét? - nézett Rose hűvösen a fiú szemébe nézve.
-Hát... Mindkettőről? - Ez inkább hangzott kérdésnek, mint válasznak.
-Mert arra ne is számíts, hogy ezek után a barátnőd leszek! Vagy hogy akárcsak barátok lennénk!
-De ez csak egy szó.
-Neked lehet hogy az, de valakinek ennél sokkal több. És nem csak ez az egy szó miatt... úgyis halálfaló leszel és akkor majd meg kell ölnöd engem és Harryt... és... - mostmár Rose-t a sírás kerülgette, hiszen ő sem akarta, hogy Draco halálfaló legyen - attól függetlenül, amit mondott.

-Rose... megígérem hogy soha, de soha nem leszek halálfaló. - nézett komolyan a lány szemébe, ahol most megtalálható volt pár könnycsepp is.

-Szerintem ez nem rajtad múlik. - mondta csöndesen Rose.

-Ha akarom, de! Kérlek. Bocsáss meg!

-Meggondolom. - mosolyodott el Rose. Azzal faképnél hagyta a Malfoy fiút.

<><><><><>

Aznap reggelinél Harry és Hermione elmesélték Ronnak és Rose-nak, hogy mentették meg Siriust - kétszer -, Csikócsőrt és a múltbeli Harryt.

Ron és Rose ámulattal hallgatták. És még jobban meglepődtek amikor egy hosszúkás csomag esett le Harry elé.

-Mégis mi ez? - kérdezte Rose.
-Nem tudom. - felelt Harry.
-Bontsuk ki! - javasolta Ron.

A csomagban egy Tűzvillám seprű volt.

-Azta! - ámuldozott Ron.
-Ez a világ legjobb seprűje! - tette hozzá Rose.
-De ki küldhette? - gondolkozott Harry.
-Nézzétek! - mutatott fel Hermione egy szürke tollat. - Ez volt mellette. - összemosolyogtak Harryvel, aztán elmagyarázták, hogy ez Csikócsőr tolla és Sirius meg a hipogriff együtt szöktek meg.

Az utolsó héten következett a mindent eldöntő kviddics meccs. Harry remekelt az új Tűzvillámjával. Amikor elkapta a cikeszt, Rose tapsolt a leghangosabban és a Griffendél megnyerte a kviddicskupát.

Fred, George és Lee hatalmas bulit rendeztek a Griffendél klubhelységében: loptak a konyháról mindenféle nasit és még Roxmortsba is lelógtak vajsörért.

Rose, ahogy végig nézte a meccset és látta ikertestvére győzelmét, egyszerre fellobbant benne a vágy, hogy jövőre ő is jelentkezzen a kviddics csapatba.

Az utolsóelötti napon Harrynek és Rose-nak érkezett egy rövid levele:

Rose és Harry!
Gyertek az irodámba!
U.i.: citrompor
A. Dumbledore

2. Rose Potter és az azkabani fogolyWhere stories live. Discover now