07 : I'll Save You
"Kim Junkyu, kau serius?" Soal Eros.
Junkyu menganggukkan kepalanya. "Aku serius. Ni semua demi adik aku. Aku sanggup."
"Junkyu, kan aku dah ada." Kata Asahi, riak wajahnya bertukar risau. Mana tak risau, kawannya dengan rela hati nak jadi vampir.
"Tapi... Kau lain, Sahi. Tak apa. Aku lakukan."
"Sungguh?"
"Ya."
"Ok. Aku akan mulakan." Helios mengambil satu pisau yang berada di tangannya, dia cuba untuk toreh tangannya, tapi dihalang oleh Junkyu sendiri.
"Kau dah kenapa?" Tanya Helios.
Junkyu menggarukan belakang kepalanya. "Kau seriuslah nak buat?"
Helios menggelengkan kepalanya. Jantan ni bergurau ke?
"Kau ada nampak muka aku main-main ke? Kau nak ke tak nak ni?" Tanya Helios lagi.
"Uhm... Tak nak lah. Takut." Junkyu menguis tanah dengan kakinya tu.
"Junkyu, kalau aku sepak kepala kau agak-agak belok tak?" Hyunsuk menggosok belakang Jihoon.
"Sabar separuh dari iman, bestie." Pesan Yedam, perlahan je suara dia. Tapi masih dijeling Jihoon.
"Bestie kok ngamuk? Senggol doang." Yedam berkata lagi.
"Weh, lanciao. Ada yang kepala dia melayang nanti."
"Dah, dah. Jangan gaduh. Aku nak beritahu. Aku akan jumpa dengan Helios. Aku akan cari Doyoung. Junkyu, Jihoon, Eros. Kau ikut aku. Hermes, jaga mereka."
"Baik."
Helios, Eros, Junkyu dan Jihoon segera keluar dari bilik lalu mencari Doyoung yang katanya telah dibawa oleh Hades. Atas sebab apa? Korban? Mustahil.
"Hermes, boleh kau sembuhkan Junghwan?" Tanya Hyunsuk, risau dia melihat Junghwan yang menggigil.
"Dia tak sakit. Dia cuma takut. Junghwan, Hades ada kata apa-apa pada kau?"
Junghwan hanya terdiam kaku. Melihat keadaan Junghwan, yang lain jadi tak berani nak tanya. So Junghwan pasti trauma.
"Hermes. Boleh kau ceritakan apa tempat ni dan siapa Hades?" Tanya Mashiho, tiba-tiba.
YOU ARE READING
𝐂𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 𝐈𝐈 : 𝐑𝐢𝐬𝐞 𝐎𝐟 𝐀 𝐏𝐫𝐢𝐧𝐜𝐞
Vampire"Asahi the pureblood will never disappoint us. Right, Asahi?" "I will." Status : On Going Start Date : 20 March 2022 End Date : [sambungan daripada Zombie Apocalypse] !!! Ada adegan 18+, yang takut darah sila skip untuk beberapa episod - pembunuhan ...