Mély levegő

245 18 9
                                    


Tybaltban tulajdonképpen abban a percben megszólalt a vészcsengő, ahogy az unokahúga, Júlia, bejelentette, a következő szemesztertől szobát cserél valakivel, hogy a pasijával lehessen. Rómeóval – akit Tybalt már csak elvből is utált (a családjaik sem jöttek ki jól sosem: igaz, egy ideje csak szép, szolidan jelezték ezt egymás felé. Nem voltak ők barbárok, és a börtön különben sem vonzó hely), de azt még jobban, ahogy Julival állandóan egymásra voltak cuppanva. Folyamatosan. Mint a lány addigi szobatársa, jobb híján csak annyit tehetett, hogy némának, süketnek, és vaknak tettette magát, (leginkább süketnek, és leginkább éjszaka), de egyre nehezebben viselte a két gerlepár turbékolását.

Egy perc erejéig, még örült is ennek a kedvező fordulatnak – csak azokat szánta, akik a szerelmespár szomszédságában, vagy alattuk laknak...

Aztán leesett neki: ha Júlia elmegy, a helyére érkezik valaki. Hozzá. Alapvetően nem szeretett egy szobán osztozkodni senkivel, mivel a privát szféra számára szent és sérthetetlen volt, de Julit legalább gyerekkoruk óta ismerte, így megszokta. Most pedig borul mindez.

Arról nem is szólva, ki lesz az a bizonyos másik?

Titkon itt neszelte meg, bizonyára olyasvalaki, akinek még a legmerészebb álmaiban sem tudna örülni.

- Ki jön a helyedre? - tette fel a kérdést, mialatt a baljós érzések egyre inkább gyűltek benne.

Júlia beharapta a száját, és ettől a gesztustól egy percre semmivel sem tűnt idősebbnek annál a tizennégy éves lánynál, aki nem is olyan rég még ő maga volt, és aki hetente akart meghalni az épp aktuális „szerelméért".

- Nem fogsz neki örülni.

Tybalt ekkor látta beteljesedni a végzetét.

Ha valóban igaz a mondás, miszerint színház az egész világ, akkor neki jelen pillanatban épp a megszívatott pancser szerepe jutott ki.

...

- Helló, szobatárs! - A vörös hajú paprikajancsi széles vigyorral üdvözölte, olyan határtalan jókedvvel, mintha legalábbis Fekete Péntek lett volna.

Tybaltnak csak annyi ereje maradt, hogy flegmán odaintsen.

Mercutio – Rómeó barátja, az az ostoba, felfuvalkodott takonypóc, akit Tybalt, a maga részéről, eddigi élete zömében folyamatosan le akart rázni magáról, de valahogy sosem sikerült véglegesen. Miután mindkettejük családja meglehetősen magas körökben mozgott – Mercutióé még egy fokkal feljebb –, így már gyerekkoruk óta ismerték egymás: a szüleik rendszeresen összejártak, és, mialatt Tybalt felmenői egyenesen pitiztek a vörös hajú átokcsapás rokonainál, addig a fiuknak azt hagyták meg feladatul, legyen kedves a bohóchoz, és játszanak szépen.

Aha, meg ahogy azt a szülők elképzelik!

Mercutio már akkor is a sötét hajú, mogorva, visszahúzódó természetű fiú idegeire ment, szertelen, teszek-én-mindenkire modorával, ráadásul sosem volt képes befogni a száját. Amint elég idős lett hozzá, hogy kihúzza magát a kényszerű pofavizit alól, Tybalt igyekezett elkerülni a találkozást, de sajnos, minden próbálkozása meddőnek bizonyult. Érdekes mód, a vörös hajú suhanc valamiért sosem volt képes leszállni róla: folyamatosan a sarkában járt, és nem hagyott neki békét. Így ment ez végig, ahogy gyerekekből kamaszokká cseperedtek, majd lassan a gimnáziumot is maguk mögött hagyták. Tybalt akkor azt gondolta, mialatt egy jó időre maga mögött hagyta szülővárosát, a családi házzal együtt, és egyetemre ment: most talán attól az átok fiútól is megszabadul. Nem mászik többet az idegeire, nem akar kényszerrel a barátjává lenni... Bár a sötét hajú maga sem értette, a másik miért csinálja ezt: éppenséggel sosem bánt vele túlzottan kedvesen, Mercutio mégsem vett magára semmit. Csak nevetett az egészen, és továbbra is minden alkalmat megragadott arra, hogy szóba álljon vele...

Most pedig, a Sors ismét beintett egyet, és a nyakába küldte.

Más nem is hiányzott neki...

- Nem is örülsz nekem, Cica? - A becézés hallatán (mellyel a vörös ördög egy Reynard történet egyik, hasonlóan Tybalt nevezetű szereplőjére, egyben a macskák hercegére célzott), a sötét hajú fiú lehunyta a szemét, mély lélegzetet vett, magában háromig számolt angolul (majd franciául, olaszul, németül, oroszul, héberül, magyarul... Kimondottan sok nyelven beszélt), és úgy döntött, nem, nem fogja rituálisan kivégezni a másikat egy húsklopfolóval (nem mintha bármi ilyesmit őrzött volna az íróasztal fiókjának legmélyén...).

Helyette, nagy nehézségek árán, csak ennyit bökött oda:

- De, majd kicsattanok a boldogságtól!

Bár a szavait erősen átitatta az irónia – vagy legalábbis, a szándék ez volt –, Mercutio ismételten úgy nevetett fel, mintha legalábbis tálcán kínálták volna fel neki az örök életet.

Tybalt pedig zavartan érezte, amint mélyen, legbelül, elönti valamiféle melegség...

Mi a franc? Még csak két perce vagyunk szobatársak, de már érzem, hogy kezdek megőrülni.

És akkor még fogalma sem volt arról, mi minden vár még rá.

Légzőgyakorlat (RJ Tybalt X Mercutio ff.)Where stories live. Discover now