Fellélegez

191 10 8
                                    


Alig két nappal a Capulet szülők zajos be-illetve kivonulását követően Madonna Bella Montague is befutott - őt a fia már előzőleg, üzenetben felvilágosította a helyzetet illetően, és most azzal a konkrét céllal érkezett, hogy szemtől szemben beszélje át a két babaarcú fiatallal, mégis, mik a szándékaik a jövőt illetően. Csak egymaga jött: a férj, Monsieur Montague ritkán mutatkozott nyilvánosan, a legtöbb ügyet pedig temperamentumos felesége intézte - ha nem lett volna alkalma megbizonyosodni ennek ellenkezőjéről, Tybaltnak meggyőződése lett volna, hogy a szívtiprónak nincs is apja: vérmes anyja saját magát ejtette teherbe, esetleg, a midikloriánok nemzették, mint Anakin Skywalkert.

A megbeszélés részleteit a sötét hajú fiú utóbb ismerte meg, az unokahúgától, miután összeültek... Mind a négyen: Benvolio, Mercutio, jómaga, és persze, a lány - Rómeó továbbra is távol tartotta magát Tybalttól. Nem mintha attól tartott volna, hogy ki lesz herélve (így utólag már totál felesleges lett volna), de azért jobb szeretett biztosra menni.

Ez volt a másik változás, ami lassanként kezdett kibontakozni: avagy Tybalt ráébredt arra, hogy a vörös hajúval karöltve megkapta a lüke haverjait is... Vagy legalábbis, a minimálisnál több időt kellett eltölteni velük, mint addig bármikor.

Mint kiderült, ez a tanácskozás, az anyával, már jóval kulturáltabb keretek közt zajlott, mint amit a Capuletek lerendeztek. Persze, Montague-né, felvezetés gyanánt, alaposan megmosta a felelőtlen fiacskája fejét, de ezt követően, biztosította egy szem gyermekét, és annak kedvesét, hogy mindenben támogatja őket, ha már egyszer úgy határoztak, megtartják a babát. Majd, ha kissé hűvös tónusban is, de megígérte a megszeppent majdnem menyének is, hogy segíteni fogja, és, amennyiben azt szeretné, a kezdeti időszakot leszámítva, szívesen otthon marad ő a kicsivel, hogy a lány visszamehessen az egyetemre, a levelezőre váltás helyett.

Júlia ezt udvariasan megköszönte, és azt felelte, majd meglátják, ha már ott tartanak.

- Először szeretném megpróbálni, tudom-e a kettőt egyszerre csinálni. Mindenesetre, a legfontosabb most nekem csak az, hogy minden rendben legyen a picivel - ecsetelte nagy komolyan; a donna arca ekkor jóval barátságosabb kifejezést öltött, és, a találkozó további részében, már sokkal kedvesebben beszélt a lányhoz.

- Egy életre lekenyerezted - jegyezte meg Tybalt, ahogy az unokatestvére a beszámolója végére ért.

- Ez az igazság: nem akartam senkit sem elbűvölni - jelentette ki sziklaszilárd hangon Júlia.

- Attól még szépen megoldottad, Julcsi - Benvolio elismerően biccentett felé. - A donnát (vagy, ahogy néhány merész nevezi a háta mögött: a csöcsös démont), nehéz megpuhítani, de neked sikerült. - A megjegyzést halk nevetés fogadta, illetve, Mercutio pluszba lepacsizott vele, az asztal alatt.

- A legfontosabb most akkor is az, hogy a kisfiam egészséges legyen. - A lány nem tágított. Mercutio erre egy nagyon tipikus "aww!" hangot hallatott, olvadozása kifejezése gyanánt, míg Tybalt felvonta a szemöldökét.

- Honnan veszed, hogy fiú?

- Sehonnan, nem tudom. De valahogy mindig is fiúnak képzeltem el - vont vállat Júlia; az unokatestvére komor pillantása viszont hamar elbizonytalanította.

- Jobb, ha inkább nem képzeled el sehogy: akkor nem fogsz csalódni - mormogta maga elé a fiú, meglehetősen keserű tónusban, mielőtt gyorsan másra terelte a szót; Mercutio kérdő, és egyben kissé gyanakvó pillantását viszont még ezután is sokáig magán érezte.

...

Alig egy nappal később, amikorra már azt hitte, nagyjából lecsillapodtak a kedélyek, sikerült Mercutióval talán először igazán, úgy istenesen, összeveszniük.

Légzőgyakorlat (RJ Tybalt X Mercutio ff.)Where stories live. Discover now