18. Weird Conversation

91 1 0
                                    

Louis POV

We komen aan op school, ik ben echt bang voor Ashton en Calum. Ik denk dat ik niet eens zo bang ben voor mezelf maar vooral voor dat Harry misschien pijn krijgt of wordt uitgescholden.

Harry zegt tegen me dat ik in de aula moet blijven en dat hij heel even de andere jongens haalt. Niet veel later komt Calum naar me toe lopen. Ik wil weg maar ik kan mijn rolstoel niet goed zelf besturen.

"Wat moet je?" Zeg ik, niet wachtend op het antwoord.
Toch antwoord hij met: "Ik wil sorry zeggen van gisteren. Ik ben niet zoals Ashton, ik steun de LGBTQ+ juist."
Okay, dit had ik niet verwacht. "Waarom blijf je dan nog bij Ashton als je niemand pijn wilt doen?" Vraag ik.
"Misschien klinkt dit raar maar ik vind Ashton leuk. Snap je in echt heel leuk, en ik weet dat hij mij nooit leuk zou vinden," zegt hij.

Na wat ik net heb gehoord begrijp ik ook waarom Ashton altijd degene is die iemand fysiek of verbaal pijn doet. Calum staat er meestal maar gewoon bij met een gezicht van 'het spijt me'. 

"Misschien klinkt dit nog raarder maar Ashton is helemaal niet homofobisch, zijn vader wel en hij heeft geleerd dat hij nooit met gays moet omgaan," gaat Calum verder.
"Voor zover ik weet valt hij zelf ook op jongens maar hij heeft dat nog nooit verteld. Ook al heb ik het wel een beetje ontrafeld."

Eindelijk begrijp ik het helemaal. Misschien moet ik met Ashton hierover praten en wie weet kan ik hem helpen.
"Bedankt dat je me dit hebt verteld Calum, ik zal dit dadelijk aan Harry vertellen zodat hij het ook weet," zeg ik dankbaar tegen hem.
Calum knikt gewoon en gaat naar zijn les toe. 

Harry komt terug met Niall, Zayn en Liam. Ik vertel hun het hele verhaal wat Calum mij net heeft verteld.

---

Na de laatste les ga ik heel even naar het toilet, natuurlijk wel met mijn rolstoel die Harry duwt. Als we terug willen rijden komen we Ashton tegen. Ik geef een teken aan Harry dat hij me moet laten staan en dat hij door kan lopen. "Oh daar hebben we het homootje van de school. Hoe-" zegt hij maar ik onderbreek hem met: "Ashton, Calum heeft me alles uitgelegd over je vader. Ik weet dat jij niet zo bent."
"Prima, het klopt, mijn vader is een enorme homofoob en ik durf niet tegen hem in te gaan. En om mezelf te verdedigen ga ik ook zo doen. Het spijt me heel erg, Louis," zegt hij. Ik ben blij dat hij z'n excuses heeft aangeboden.
"Zou je dit niet tegen Calum willen vertellen, maar ik vind hem echt heel leuk."

Omg, Calum en Ashton vinden elkaar allebei leuk. Ik hoop dat ze daar alter ook achter komen.

Ik geef een seintje aan Harry dat hij me moet komen halen. Hij komt meteen naar me toe en Ashton biedt nog een keer zijn excuses aan. Harry accepteert hem en we gaan terug naar de rest. Als we daar komen zien we Liam en Zayn zoenen. Ik glimlach maar dan kom ik erachter dat Niall er helemaal niet bij is. Ik schraap mijn keel en de jongens kijken allebei verschrikt op. "Uhm guys, waar is Niall?" Vraag ik bezorgd. De jongens kijken om hun heen en zien dan pas dat Niall weg is.

Na een tijdje zien we Niall bij een meisje zitten. Liam kijkt bang naar dat meisje en dan zie ik het ook. Liam is met haar uitgegaan een jaar geleden, voor Zayn. Ze waren maanden bij elkaar en dat meisje, Danielle, wilde verder gaan in hun seksuele relatie. Liam zei dat hij er nog niet klaar voor was, maar Danielle heeft hem toen verkracht.

Liam is nog steeds bang voor haar. Ik snap hem heel goed, ik zou ook hardstikke bang zijn. Ik ben blij dat dat nooit met mij en Harry zou gebeuren.

Liam ziet dat ik naar hun toe wil dus brengt hij me naar Niall en Danielle. "What the fuck, Danielle! Niall kan je even aan de kant gaan," schreeuw ik naar haar. "Hoe kom je hier, en hoe wist je dat Liam hier nu woont?" Vraag ik nu wat rustiger. "Ik ben hier helemaal niet voor Liam, dat is al weer over. Eigenlijk kwam ik hier voor jou. Ik hoop dat jij dat ook wil. Ik heb zoveel gehoord van Eleanor over je," zegt zij met flirterige ogen. Ik moet hier toch een beetje om lachen. Dat ze nog niet weet dat ik gay ben. Volgens mij wist de hele school het. En ook al zat zij niet bij ons op school dacht ik wel dat Liam iets had gezegd.

"Sorry maar ik heb al een relatie," zeg ik zo serieus mogelijk. "Oh maar ik weet bijna zeker dat ze niet zo leuk is als dat ik ben." "Het is geen ze," zeg ik als ik het niet meer vol kan houden. Ze kijkt me raar aan. "Wat? Wie is het, ken ik hem want dit is niet hoe jij bent. Ik ken je al zo lang. Heeft hij je laten denken dat je gay bent?" ratelt ze maar door. "Nou dat heeft hij me niet laten denken want het is zo en ik wist het voor hem eigenlijk al. Eigenlijk heb ik hem een soort gay gemaakt. En je vroeg ook nog wie het is toch. Nou het is die jongen met krullen daarachter. Bij Liam," leg ik uit.

Ze kijkt me walgend aan en staat dan op en loopt naar Harry. Ik zie haar tegen hem schreeuwen dus ik rij erop af. Ik duw haar bij hem weg met mijn rolstoel en vraag meteen of het goed gaat met hem. "Ja alleen een beetje geschrokken. Serieus wie is die chick? En wat heeft ze tegen mij?" Vraagt hij. "Dat is Danielle de ex van Liam. En ze vindt mij leuk of zo. Dus toen ik vertelde over jou was ze niet bepaalt blij," zeg ik.

Hii, hoe gaat het met iedereen?

Ik heb besloten om nog kortere hoofdstukken te maken want mijn inspiratie is niet bepaalt fantastisch. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, want dan kan ik wel wat vaker publiceren.

Woorden: 1000

All the love. E

The Boy Who I Love Larry StylinsonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu