One, Two, Three

283 20 0
                                    

( 14 april Lovely's pers )
Nu satt vi väntetids rummet i gen och Skye hade sina armar om mig och min mage hade vuxit en hel del bara på den här lilla tiden
- Lovely Moon, jag hörde min röst och var lika nervös som förra gången vi var här. Vi följde kvinnan till samma rum som förra gången och där satt hon.
- Hej hur har det gått?, frågade hon.
- Det har väl gott bra antar jag, sa jag och kollade mot Skye som nickade mot mig som ett svar.
- Så det har inte vart några konstigheter.
- Nja det vanliga lite illamående och ätit mer än vänligt annars inget konstigt.
- Ok men då tar vi och kollar på dom små tre nu då.
- Ok, sa jag och lade mig ner på sängen och Skye tog en stol och satte sig bredvid mig. Jag drog upp tröjan och visade min stora mage.
- Då ska vi kolla här nu då, sa hon och började smörja in apparaten med någon smörja i gen. Och tog den på min mage och började kolla på kärmen och såg lika fundersam ut som förra gången. Och vände sig sedan mot oss och kollade lite konstigt på oss.
- Barnen har växt mycket fortare än vad dom i egentligen ska göra, men vi får avakta så får vi se hur det går men du kanske får föda lite tidigare än egentligen vad man ska göra men vi får se.
- Ok men det är inget som kommer på värka barnen eller? frågade Skye och jag blev lite förvånad att just han skulle ställa den frågan.
- Nej det tror jag inte men det behöver inte ni tänka på just nu.
- Men då är det bara att vi går hem och fortsätter som vanligt? frågar jag henne.
- Japp det är det men jag ringer er när jag tror att det är dags att ni kommer tillbaka.
- Japp
- Kan jag få ditt numer?
- Javisst, 070-237 51 41
- Ok men då ringer jag er när det dags för nästa gång ni kan komma hit.
- Ok men vi ses då.
- Japp hej då
- Hej då. sa Skye och vi gick ut och ut ur byggnaden och gick till bilen. När vi hade kört en liten stund så kom jag på en grej.
- Skye
- Ja
- Vi har inte berättat för flocken att det kommer komma följeslagare efter oss två.
- Nej och?
- jag tror att det är bra att dom får reda på det nu.
- Varför det?
- För dom har väl lika stor rätt till det som vi två.
- Ok jag fixar ett flock möte så berättar vi det då. jag böjde mig över till hans sida och kysste honom på kinden och han log som svar.
( 26 min senare )
Vi var framme vid vårt territorium nu och nu när alla stugor är färdig byggda så är allt i lite ordning i alla fall men allt tar sin tid och vi tar den tid som behövs. Skye kallade på möte men först så ville jag berätta för Kelly själv så jag gick till hennes stuga ( Hon bor med några kompisar som har en stuga tillsammans ). Jag öppnade dörren och ropade på henne.
- KELLY!!
- HÄR UPPE!!. Jag gick upp för trappan och in på hennes rum och hon satt dör och och spelade kort med sina kompisar.
- Kan jag och Kelly få prata i en rum?
- Javisst, sa alla i kör och gick ut ur rummet.
- Jo Kelly det är så att, jag tvekade att berätta för henne.
- Vad då? Frågade hon mig kollade på mig undrade blick på mig.
- Jo det är så att du ska bli moster, sa jag och lite tveksamt och kollade på henne och hon kollade på mig med glädje i hela ansiktet.
- VAD KUL, skrek hon och klappade händerna och kramade om mig.
- Hur länge har du varit gravid? frågade hon med glädje i rösten
- Ca 3 och en halv månad. sa jag och hon bara kollade med glädje i hela kroppen och fortsatte att krama om mig och jag bara skrattade.
- Men du bör veta en sak, sa jag kollade ner på henne.
- Vadå för nåt? sa hon kollade på mig med undrande blick.
- Jo det är så att jag och Skye ska inte få ett barn utan tre stycken, sa jag lite tveksamt och kollade ner på henne.
- Vad bra, då blir det ännu mer kul.
Sa hon och kramade om mig ännu hårdare så att jag knappast kunde andas. Jag klappade på hennes axel som att få henne att veta att hon kramar lite för hårt och hon släppte taget om mig.
- Oj! Förlåt, sa hon och rådande lite. Och jag skrattade till lite.
- Det gör inget, sa jag och kramade om henne.
- Men kom nu det är dags för hela flocken att veta att det kommer komma några följeslagare till flocken, sa jag och hon nästan sprang ner för trappan och ner till hallen och jag var henne hack i häl. Vi sprang till flock huset som inte var långt i från stugan. När vi kom in i den stora salen så var alla redan där och Kelly gick till sina kompisar och jag hörde dom prata.
- Så vad var det Lovely ville. frågade Denise som var hennes allra bästa vän.
- Det får du höra nu. Sa hon lite lurigt och hon kollade lite små surt på henne och jag bara log och gick mot Skye.
( Sky's pers )
Jag såg Lovely gå mot mig och hade glädje i hela kroppen och jag små sprang lite mot henne och när jag var framme så lyfte jag upp henne och snurrade runt henne och hon skrattade sitt underbara skratt, som kunde få en hypnotiserad av kärlek och det fick hon mig varje gång hon skrattade i närheten av mig och jag älskade den känslan men sen släppte jag ner henne. Och hon slog lite lätt mig i huvudet som att undra vad det var jag tänkte med och jag bara skrattade och tog hennes hand och kysste den och ledde henne upp mot scenen och när bi var uppe på scenen så tystnade alla ( Det är en fördel med att vara alfa och luna för alla har respekt för en ) och jag harklade mig.
- Vi har något väldigt viktigt att berätta för er, sa jag och alla vände sina ansikten mot oss och kollade med stora ögon mot oss.
- Jo det är så att jag är gravid, hörde jag Lovely vid min sida säga och jag hennes hand och förde den mot min mun och kysste den och hörde hur alla jublade och visslade och pratade.
- Men. sa Lovely och alla tystnade och förde sina blickar åter en gång mot oss.
- Det är så att det kommer tre nya flockmedlemmar. sa jag och livet blev ännu högre i rummet vi gick ner från scenen och ner till flocken och många kom fram till oss och gratulerade oss och önskade oss all lycka och tur. Det värmde hela mig för hur alla brydde sig om det och att alla kom fram till oss och gratulerade. När det gott ca 1 timma så var det ganska sent så alla gick till sina stugor och vi gick till våran. När bi hade ätit och kollat lite på tv:n så valde vi att gå och lägga oss. Medans Lovely tog en dusch då passade jag på att leta efter en present till Lovely, som jag gömt så bra att jag hade glömt bort vart jag hade lagt den så jag började leta i vårt sov rum. Jag kollade lite i byråar och garderober och när jag kolade ovanpå garderoben så fall det en lapp ner och jag tog upp den och läste den och den var från dom utstötta och att dom kommer tillbaka för att slutföra det dom startade och jag blev rasande och kände att ilskan kokade inuti mig och sen såg jag att den var ovanpå Lovely's garderob, och förstod att hon visste om lappen och då kokade ilskan ännu mer och då hörde jag vattnet sluta i badrummet och ut kom Lovely och jag vände mig om mot henne och hon kollade på mig med undrande blick.
- VISTE DU OM DEN HÄR LAPPEN!!, skrek jag i ansiktet på henne och hon såg nästan rädd ut.
- Tyvärr ja. sa hon och kollade ner på golvet och kände hur min inre varg ville komma ut men jag tryckte ner den.
- VARFÖR SA DU INGET!?!. Sa jag lite lugnare men med ilskan kvar i rösten.
- För att jag inte ville att just detta skulle hända. Sa hon väldigt allvarligt men ändå lugnt.
- Ok. sa jag när jag hade lugnat ner mig.
- Men nästa gång så berättar du. sa jag och kollade in i hennes ögon.
- Ja jag lovar. Jag gick fram och kramade om henne. Vi klädde av oss och gick och la oss med mina armar om hennes kropp.
- Förlåt. Viskade jag i hennes öra.
- Det gör inget. sa hon och kysste mig på kinden och efter en liten stund så faller vi båda in i en djup djup djup djup sömn.....

Starten av något..Место, где живут истории. Откройте их для себя