Frukstansvärd känsla men samtidigt en bra känsla

269 20 4
                                    

" Lovely's pers "
Det var ganska konstigt att se Charlie så arg.
- Vad gör han här !?!. Skrek han så högt han kunde i Skye's ansikte.
- Charlie hälsa på min mate. sa jag med skakig röst och jag såg hur hela han började att skaka av ilska och så satte han ner Skye med så mycket kraft att han tappade balansen och ramlade mot bilen. Han stirrade på mig.
- HUR KAN EN SÅDAN JÄVLA IDIOT VARA DIN MATE !?!! Skrek han ännu högre än vad jag trodde att han kunde. Jag började bli rädd, och jag såg hur Kelly skyggade bakom Skye, och då blev jag jäkligt förbannad. Och ilskan började koka och jag kände hur Sahara min inre varg ville ta över. Det var länge sedan jag kände av henne, men jag lät henne ta över men jag vet inte hur jag tänkte, om jag ens tänkte. Jag såg hur allt blev svart, och nu visste jag att hon tagit över...
" Sahara's pers "
Det var länge sedan jag tog kontakt med Lovely, och jag såg hur Charlie blev lite små rädd eftersom att när vi tar över får vi röda ögon.
- Lovely om du fortfarande är där kom till baka då. Hörde jag att han sa med rädsla i rösten. Jag fnös mot honom och jag såg hur han blev rädd. Och Skye tog Kelly med sig in i bilen i baksätet. För att det var den säkraste platsen nu när jag var framme. Sen kollade jag på Charlie i gen. Och han svalde hårt, jag började skratta lite lätt. Och han bakade men jag gick mot honom. Jag såg att han hållde på att skifta. Men jag gick i mot honom och slog honom hårt i magen, han föll ner på marken och gnydde.
- Och du ska kalla dig för ledare som inte kan stå emot ett slag från en tjej. Men så klart var flocken tvungen att höra att han gnydde, så inte långt efter åt så stog många flock medlemmar samlade runt oss. Till slut så kom några krigare från deras flock och ställde sig framför Charlie för att kunna skydda honom.
-Akta på er. sa jag med ilskan i rösten och sen såg dom mina röda ögon och blev lite små rädda, men dom stog kvar.
-Aldrig att vi flyttar på oss. Sa en kille som var väldigt muskulös och som jag tror var betan i flocken.
" Sky's pers "
Jag såg när hon slog sin egen bror i magen och flinade, men på sätt och vis så är det inte Lovely utan hennes inre varg. Medans dom håller på där ute och Kelly borrar in sitt ansikte i min arm så känner jag att någon försöker kontakta mig och jag förstår direkt att det är Isak
' Låt mig ta över så kan jag nog lugna mer hennes inre varg '
' Hur kan du göra det ?' Frågar jag honom undrade. Liksom ska han kunna lugna ner hennes varg.
' Jo eftersom att ni två är mates så är jag och hennes varg typ som mates '
' Ok, men så fort jag vill ta över i gen så får jag det ok? '
' Jag lovar '
' Men vänta tills jag har gått ur bilen, lova '
' Jag lovar '. Jag hoppas verkligen att hans plan fungerar. Jag vänder mig mot Kelly och drar henne i från mig och kollar på henne.
-Jag går ut ur bilen en liten stund. Säger jag till henne och ser att en liten tår har fallit ner för hennes kind och jag torkar bort den.
-Ok men var försiktig.
-Jag lovar. Säger jag och går ut ur bilen och känner hur Isak vill ta över och jag låter honom göra det.
" Isak's per "
Det var länge sen jag har tagit över kroppen så jag passar på att sträcka på mig. Och sen går jag mot Sahara (Lovely) och hon är så vacker även om hon bara är som en själ inuti en kropp som tillhör en annan.
-Sahara. säger jag och hon vänder sig om och kollar in i mina röda ögon och hon börjar le.
-Sluta med det här. säger jag och pekar på Charlie. och då blev hennes ansikte stelt och hon spärrade upp ögonen.
-Han skrämde Kelly, han förolämpade Skye och värst av allt,
han tror att han kan bestämma över Lovely ända sedan deras mor dog. Halv skrek hon ut och kollade in i mina ögon och jag såg sorg, ilska och tveksam het. Jag gick i mot henne och hon bara väntade på att jag skulle komma fram. När jag är framme så tog jag henne i min famn och hon började gråta.
-Jag är så ledsen. säger hon med tårar i halsen. Och hon börjar lugna ner sig och slappna av.
" Lovely's pers "
Jag börjar se lite ljus och då passar jag på att försöka ta över min kropp i gen innan det är försent och det gör jag och jag lyckas. Jag märker att jag är nåns famn och kollar upp och ser att det är Skye men han har röda ögon så hans varg måste ha tagit över och lugnat ner Sahara och det är jag glad över sen så ändras dom tillbaka till sina vanliga djupa ögon. Sen kollar jag mig runt och ser att Kelly sitter i baksätet och gråter, Charlie ligger på marken och stönar av smärta och många krigare står runt honom och kollar argt på mig.
-Vad har hänt. viskar jag så bara Skye skulle höra, men så klart hade jag glömt bort att alla hade varg öron så den största och ser ut som starkaste krigaren svarar.
-Det som hände var att du var än idiot. Säger han med flin på läpparna. Och jag kände ilskan inuti mig, men till min förvåning så ville inte Sahara ta över, så jag tog tag det i egna händer. Jag drog mig ur Skye's famn och gick mot kilen och knöt mina händer.
-Vad sa du !?! Skrek jag i hans ansikte av ilska.
-Jag sa att du var en idi... mer han han inte innan jag tog min högra knut näve och slog till honom mitt på käken och jag hörde hur den knäcktes och hela hans huvud flög åt sidan och jag bara flinade mot honom. Jag såg honom göra konstiga grimaser med ansiktet för att se om hans käke är bruten och tyvärrär var den inte det.
-Varför gjorde du så !?! Skrek han i mitt ansikte och spottade på sidan av mig.
-Du kallade mig för idiot. Säger jag och fnyser till och går till Skye i gen. och under tiden så hade Charlie repat sig och ställde sig upp och kollade på oss.
- Jag tror att vi behöver prata säger han. Och börjar gå mot ett hus väldigt långsamt. Jag kollar mot Kelly och vinkar att hon ska komma och hon öppnar dörren och springer mot mig och jag kramar om henne och tar hennes hand i min ena och Skye's i min andra. När vi är framme vid ett stort hus så öppnar han dörren och välkomnar oss in. Vi satte oss ner vid ett bord med några stollar.
-Jag ber om ursäkt för att jag gav er ett oprofessionellt välkomnande, och Skye, Lovely å Kelly jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
-Det är okej, antar jag, och det är inte bara du som ska be om ursäkt här, jag borde inte låtit min inre varg ta över sådär det är ganska korkat.
-Haha, det gör inget, en liten skråma dör ingen av. Och vi alla började skratta sig lite lätt men sen harklade sig Skye och kollade på mig med en allvarlig blick och jag förstod att han menade att vi skulle berätta att jag var gravid NU.
-Charlie, det är så att vi har en sak att berätta. säger jag och hela hans nyfikenhet het sipprade över till oss.
-Jo det är så att du ska bli morbror. sa jag lite tveksamt.
-VA!!! Skrek han lika högt som när vi kom hit och han såg att vi tog illa upp över det och han harklade sig och vi vände våra ansikten mot han.
-Jag menade inte så, jag är glad över att bli morbror men det är så att Ilisabeth var gravid men hon fick missfall och vi tog väldigt illa upp. Och jag kollade så medlidande på honom jag kunde och han log lite snätt mot oss.
-Men nog om det, jag antar att ni vill se era rum.
-Ja gärna.
-Men det är så att vi hade inte tillräckligt med rum så att Kelly skulle få ett eget rum så ni tre får dela, det går väll bra?
-Absolut. svarade jag utan Skye's med givande och han kollade lite små surt på mig men sen gav han mig en kyss på pannan och log mot mig. När vi var framme vid rummen hade våra väskor redan kommit dit och när vi hade gjort oss i ordning och log i sängen, jag och Skye i en och Kelly i en egen bredvid våran så hörde jag ett knak och satte mig hastigt upp och hörde att någon var utanför......

Starten av något..Where stories live. Discover now