Aleksi
"Ei Olli nyt ei nukuta." Sanoin jopa hieman kireästi ja nousin seisomaan. Olli katsoi minua hieman säikähtäneesti. Tepastelin alakertaan hakemaan kuumemittarin. Ollin vanhemmat olivat jälleen jossain työreissussa. No anyway menin takaisin Ollin huoneeseen.Ojensin tuolle kuumemittarin. "Mittaa sun kuumees. Nyt!" Komensin. Miksköhä oon näin Karttunen. "Joojoo." Olli vastaa hieman turhautuneesti ja nousee istumaan. Hän laittaa kuumemittarin kainaloonsa.
Hetken kuluttua vehje piippaa. "No?" Kysyn. "39.5" Olli vastaa huokaisten. "Ja sun normi lämpötila on 36.5..?" Varmistan johon Olli nyökkää. "Okei mitä vittua sut pitää viedä lääkäriin. "Aleksi rakas. Vaikka oon sairas se ei tarkota etten vois vilustua." Olli vastaa. "Nii mutta..." Olin aloittamassa mutta Olli siirtää etusormensa huulilleni. "Kyl tää ohi tästä menee. Ei hätää." Olli sanoo rauhallisella äänellä ottaen etusormensa huuliltani pois. "Mä en tuu jättää sua yksin ennenku kuume on laskenu!" Sanon päättäväisesti johon Olli naurahtaa. "Selvä."
Timeskip pari päivää
Olin ollut nyt Ollilla 2 vuorokautta. Odotimme kuumemittarin piippausta. Viimein tuo kapistus piippaa. Asetin Ollille kysyvän ilmeen, merkiksi että kertoisi tuloksen. "39.7... Enemmän ku eilen." Olli huokaisee. "Oikeesti Olli mä vien sut lääkäriin!" Sanon huolestuneesti. "No fine..." Olli huokaisee jälleen.Timeskip
Olimme sairaalalla. "Tää paikka on kyl tullu jo tutuksi.." Olli sanoo katsoen rakennusta.Olin etukäteen jo varannut ajan, joten piti vain ottaa se jonotus numero. "Jännittääkö?" Kysyn Ollilta. "Ei yhtään. Yleensä tuun tänne ambulanssil, joten on vaa kivaa mennä ihan tälleen rennosti. Tai rennosti ja rennosti." Olli vastaa. "Rennosti?" Naurahdan.
Siinä pari tuntia odoteltiin kunnes eräästä huoneesta tullaan huutamaan, tai no ei huutamaan mut niinku sanomaa ns... No ihan sama. "Olli Matela!" Astelimme Ollin kanssa huoneeseen.
"Noniin moikka! Mä olen Helga. Voitte istua noille penkeille." Helgaksi esittäytynyt lääkäri kertoi. Istuimme Ollin kanssa penkeille. "Kertoisitko Olli tarkalleen nyt mitä on käynyt?" Helga kysyy. "No mul on se joku harvinainen sairaus et tuun kuolee niinku parin vuoden päästä. Tai ei parin parhaimmillaan elän vielä 8vuotta, mut siis pääsin sairaalasta noin viikko sitte, ja siitä jotain 3 päivää et mulle nous aika raju kuume, joka nous vaan päivä päivältä. Tällä hetkel ku aamul mitattiin nii oli 39.7" Olli kertoo. "Okei, onko ok jos katson nopeasti sun suuhun?" Helga kysyy johon Olli nyökkää. Hän ottaa jonkin taskulampun ja katsoo Ollin kurkkuun.
"Jess. Otetaan nyt sulta kuume, ihan vaan varmuuden vuoksi." Helga sanoo johon Olli jälleen nyökkää.
Helga laittaa kuumemittarin Ollin korvaan jolloin kapistus piippaa parin sekunnin jälkeen. "38.9" Helga kertoo. Onkohan Ollin kuumemittari rikki..? "Oho, sehän on laskenu." Olli sanoo. "Jep. Annan sulle kotiin mukaan rela tabletteja, ja jos ne ei auta niin voitte soittaa vaan tänne ajan." Helga sanoo ojentaen pari purkkia rela tabletteja. "Kiitos" Kiitämme vielä ja lähdemme sitten pois.
"Miten nää muka vois auttaa kovaan kuumeeseen?" Olli ihmettelee ulos päästyämme. Kohautan olkapäitäni. "Ei mitään hajua." vastaan.
YOU ARE READING
this side of heaven || Oleksi x reade
RomanceJatko osa "this side of paradise || oleksi x reade" kirjalle. Aleksilla on ollut vaikea vaihe elämässä. Poikaystävänsä ei muista enää häntä, koulu menee päin persettä, koulu kiusaaminen jatkuu. Vaikkei Olli muistakaan enää Aleksia, Aleksi rakastaa O...