Luku 11 "Nikon paska läppä"

178 15 2
                                    

Timeskip pari päivää
Aleksi
Makoilin Ollin kanssa sängyllä. "Pitäskö mitata kuume ja ottaa rela tabletti?" Kysyn Ollilta. "No jos niin haluut." Olli vastaa kohauttaen olkiansa. "Sun parasta tässä ajattelen. Nyt perse ylös ja alakertaan!" Sanon tomerasti.

Käppäilimme Ollin kanssa alakertaan suoraan lääke kaapille. Kurotin ottamaan sieltä rela tabletin ja kuumemittarin. Ojensin Ollille kuumemittarin ja annoin rela tabletin. "Kiitos" Olli sanoo ennen kuin laittaa rela tabletin suuhunsa. Olli laittoi kuumemittarin kainaloonsa.

Hetki kuluu ennenkuin vehje piippaa.  "37.2" Olli sanoo. "Eli parempaan päin ollaan menossa. "No hyvä. Kohta päästäänki jo kouluun!" Sanon pirteästi. Niin. Olin lintsannut koulusta nyt pari päivää Ollin vuoksi. En halua että hän joutuu olemaan yksin kuumeessa  "Innolla ootan." Olli vastaa turhautuneesti.

Timeskip huomiseen
"NYT MITATAAN KUUME!" Huudahdan herättyäni herätyskelloon. Tänään se ei kyllä ärsyttänyt. "Ei vieläää." Olli mankuu ja vetää minut aivan kiinni häneen. "Eikun NYT!" Sanon topakasti. Olli huokaisee ja lähdemme tepastelemaan alakertaan.

Kurotan jälleen lääke kaapille ottamaan kuumemittarin. Olli työntää sen suoraan kainaloonsa.

Kestää jälleen hetki kunnes vehje piippaa. Katson Ollia suurin silmin. "36.6" Olli sanoo. "JES!!!" Huudahdan. En tiiä mut haluan kouluun. Kuulostipa oudolta? "Eli kouluun" Olli sanoo. Menemme yläkertaan pukemaan. Sen jälkeen pesemään hampaat, jonka jälkeen lähdettiin ottamaan vielä reput ja kohti koulua.

---
Olimme matkalla lukiolle kunnes tuttu mopo hiljentää vauhtia minun ja Ollin kohdalla. "Moro Porko!" Olli huikkaa. "Vittu vihdoin. Arvatkaa oonko kestänyt Nikon paskaa läppää viimesen viikon? Kyllä." Joonas sanoo turhautuneesti mutta sarkastisesti. "No sori. Olin kipee ja Aleksi lintsas sen takia." Olli sanoo. "Just joo." Joonas naurahtaa ennenkuin jatkaa matkaansa.

Mitäköhän tänäänki tulee tapahtuu...

-sanoja +250
Joo aika lyhyt mut moti vähä hukas

this side of heaven || Oleksi x readeWhere stories live. Discover now