Luku 20 "kuolema"

233 18 17
                                    

Aleksi
"Miten niin sä huumasit sen?!!!" Huusin Paavolle. "No se kaikki kävi niin nopee..." Paavo vastasi hiljaa. "Mä näin Ollin ruumiin!!! Sä valehtelet!!!" Huudan. "M-mä tiiän et tein väärin... Ja se ruumis ei ollu Olli..." Paavo sanoo. "Mä vihaan sua!!! Vie mut Ollin luo!" Huudan. "En voi..." Hän vastaa. Miten niin ET VOI? Katson häntä kysyvällä ilmeellä. "Olli ei tuu koskaan olemaan sama ihminen..." Paavo sanoo. Tunnen kuinka kyynelkanavani aukeavat. "Sä olit tietonen Ollin muistinmenetyksestä. Kai sä tajuut mitä sä teit?!!! Miten sä ajattelit et kestän tän kaiken paskan?!!!" Itken. "Mä tiedän!!! Mut jos tosiaan haluut nähä Ollin, nii seuraat vaan tätä polkua. Käänny ekassa risteyksessä vasemmalle, eka polku mikä tulee vastaan, on tosi Syrjänen, niin meet sinne. Löydät sieltä pienen vajan, johon piilotin Ollin." Paavo sanoo. "Muista et kostan tän." Sanon itkuisena.

Lähin kävelemään tietä pitkin. Hetken kuluttua käännyin risteyksestä vasemmalle, ja löysin kans syrjäsen polun. Löysin myös vajan...

Kävelin vajan luo ja avasin sen. "Olli...." Sanon hiljaa.

Kamalaa... Olli on hirveillä ruhjeilla... Mustelmia, ja kaikkea... Miten vitussa se jätkä on voinu tehä jotain näin kauheeta.  Tunsin kuinka kyyneleet valuivat poskillani. "Olli herää" Sanon ja laskeudun hänen eteensä. Ei reaktiota. "Olli pliis. Mä en voi elää ilman sua! Sä muutit mun elämän... Muutit kaiken. Mä rakastan sua. Sua tarvitaan täällä! Me kaikki rakastetaan sua älyttömästi joten pliis, herää! Rakastan sua!!!" Itken.

Olli ei anna kuitenkaan mitään elon merkkejä. "Olli sä et voi kuolla!!!! Mä tarviin sua!!!" Huutoitken. "Aleksi... Rakastan sua... Älä..." Kuulen jotain Ollin mumisevan. "Olli? Olli!! Olli kuuletko sä mut?!" Sanon. Olli ei enää kuitenkaan vastaa. Otan hänen kädestään kiinni. "Purista mun kättä jos kuulet mut!" Sanon hätäisesti. Tunnen pienen puristuksen. "Olli ei hätää mä vien sut sairaalaan!" Sanon itkuisesti.

Huomaan Ollin raottavan silmiään. Hän nostaa päätään ja katsoo minua hänen täydellisillä sinisillä silmillään... "Se on ohi" Olli sanoo. "Ei Olli ei et oo valmis!!!" Itken. "Mä rakastan sua Aleksi Matias Kaunisvesi" Olli sanoo puristaen kättäni tiukasti kunnes sulkee jälleen silmänsä. "EIEIEIEI Olli älä jätä mua!!!! Olli pliis en pärjää ilman sua!!!" Huutoitken jälleen. "En voi elää ilman sua!!! Olli herää!!"  Jatkan. Sisälläni tulee tyhjä olo kun Ollin ote kädestäni lähtee.

Joonas
Kuulimme Paavolta kaiken. Lähdimme Nikon kanssa suoraan vajaa kohti.

Päästyämme sinne huomaamme Aleksin elottoman katseen. Tunnen kuinka kyyneleet valuvat poskiani pitkin. "Aleksi? Onko Olli..." Niko kysyy. Aleksi ei vastaa. Lähden vajasta ulos. Ei tää voi olla mahdollista... Tää on unta. Jos oltais menty aikasemmin tonne, nii oltais voitu pelastaa Olli!!! Vielä kauheemmalta tuntuu nyt, kun tiedän, et Olli kitu täällä samaan aikaan kun suunniteltiin hautajaisia. Olli oli vielä elossa.... Ei elämä voi koskaan jatkua samalla tavalla enää ikinä. Niko tulee vajasta ulos. Hän astelee luokseni ja pussaa mua poskelle. "Me oltais voitu pelastaa se jos-" olin aloittamassa mutta Niko keskeyttää lauseeni. "Joonas, älä ainakaan syytä itteäs. Me ei voitu tietää tästä. Uskon, et Olli on onnellinen et viimeinen näky, minkä Olli näki oli Aleksi." Niko lohduttaa. "Mistä sä sen tiedät? Ei välttämättä Aleksi ees kerenny..." Itkin. "Kyl mä kerkesin" kuulin Aleksin äänen takaamme. Hänen äänensä oli jotenkin tyhjä. "Mä oon niin tyhmä... Olis heti pitäny arvata et siinä Paavossa on jotain hämärää" Aleksi sanoo hieman änkyttäen.

Huomaan Joelin ja Tommin rientävän juosten paikan päälle "missä Olli?!" Tommi huudahtaa heti ensimmäisenä. "Ollia ei oo." Aleksi sanoo tunteettomasti. Niko nyökkää vajaa kohden. Joel ja Tommi astuvat vajaan.

Timeskip pari päivää
Aleksi
Olin Ollin ja minun kalliolla. Tiedän mitä aijon tehdä, enkä muuta mieltäni vaikka mikä ois.

Lauloin hetken This Side Of Paradise kunnes nousin seisomaan. Otin pari askelta kallion reunalle.

Ei kauaakaan kun kaikki pimenee.

-sanoja +600-
Siinä ois sit tän kirjasarjan loppu! Eli joo, tästä ei tuu enää toista kirjaa. Mietin kauan et miten tää loppu vois mennä, ja alunperin Ollin ei pitänyt kuolla, mut mulle vaan tuli pieni tommonen älynväläys. Eikä itseasiassa Aleksinkaan pitänyt kuolla tässä, mutta noh...

Nyt olis vaan uuden kirjasarjan keksiminen. Haluutteko siitä jälleen jonkun Oleksi kirjan tai jonkun muun? Onks ne siinä isoja? Tai isoja isoja... Tajusitte kyllä. Haluutteko jotain kouluun liittyvää? Ideoita voit, ja mieluusti laitakin kommentteihin, tai yv:nä.

Kiitos paljon kun luit tän kirjasarjan.❤️

this side of heaven || Oleksi x readeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz