KELIHATAN berberapa penjara dan bilik di situ. Terdapat juga satu pintu gerbang di depan sana. Nak pergi ke tak? Apa apapun, demi melarikan diri dari neraka ini, aku harus berani dan menguatkan imanku.
Aku tidak berani untuk membuka pintu yang lain, aku terus menuju ke pintu gerbang di depan sana. Pintu gerbang itu tidaklah besar mana. Nasib baiklah pintu itu tidak berkunci. Aku ingin membuka pintu tersebut tetapi hatiku mengatakan, 'jangan, ada benda yang tidak diingini dalam tu,' tetapi fikiranku mengatakan,'kalau kau nak bebas dari tempat ni, bukaklah pintu tu dan larilah sejauh hati kau'. Jadi takut pula aku nak buka pintu ni.
Aku membuka pintu tersebut dengan perlahan dan senyap sambil menutup mataku. Aku hampir berjaya membukanya dengan luas....
Meow...
Tump!! Aku menutup semula pintu tersebut sehingga menghasilkan bunyi bising yang dihasilkan oleh pintu ini. Kelihatan seekor kucing yang duduk di sebelah sana. Aku tersentak gara gara kucing tersebut. Aku sangkalah bunyi apa tadi?! Nasib aku tak sakit jantung tadi.
Aku membuka pintu tersebut sekali lagi. Setelah dibuka luas, syukur tiada apa apa di sana.
Ingatkan ada kepala yang tiba tiba terbang keluar tadi, naya aku. Maklumlah aku ini suka sangat tengok filem hantu.
Aku melanjutkan langkahku ke hadapan.
Terdapat beberapa penjara di sini. Tiba tiba, aku terhidu bau yang aneh yang datang dari entah mana. Aku menjejak bau tersebut. Ia datang dari sebuah penjara satu lagi. Aku memasuki penjara tersebut.
Penjara tersebut sangat gelap. Hanya terdapat beberapa cahaya yang datang dari berberapa celah penjara tersebut. Bau tersebut semakin kuat dan busuk. Kelihatan sebuah barrel(tong kayu) yang terletak pada sudut di sana. Bau itu datang dari barrel tersebut.
Aku membuka barrel tersebut secara perlahan lahan. Alangkah terkejutnya aku....
"Arghhh!!!!"
Di dalam tong tersebut mengandungi organ dan mayat manusia yang sudah berulat. Aku segera menjauhi dari tong tersebut. Tidak semena mena aku terjerit kuat.
Aku segera keluar dari tempat itu dan terus menuju ke pintu yang ada di depan sana. Inilah sebabnya mengapa aku tidak ingin memasuki bilik yang lain. Benda pelik pelik yang ada dalam tu. Mengapa Ray melakukan semua ini?
Ray pov
Di makmal....
Ray memakai sarung tangan plastik yang ada di sana. Kelihatan seorang wanita iaitu mangsanya yang baru sahaja melahirkan anak yang sedang duduk menyusukan anak di katil sana. Ray mendekati dua orang itu.
"Bak sini anak kau!" Ujar Ray selamba kepada ibu anak tersebut.
"Tak! Taknak! Aku taknak bagi kau! Ni anak aku!" Ujar ibu tersebut dengan menangis dan trauma.
Ray yang bengang tadi terus merampas anak wanita tersebut dengan kasar. Wanita tersebut merebut anaknya semula daripada Ray. Ray menepis tangan wanita itu dan menolaknya sehingga jatuh dari katil. Perempuan itu tidaklah kuat mana pun untuk melawan Ray yang 100 kali lebih kuat daripadanya.
Ray meletakkan bayi tadi di atas meja. Ray menarik ibu kepada anak tersebut sehinggalah ke sebuah sangkar yang terletak pada sebelah almari di sana. Ray menghumban wanita tersebut ke dalam sangkar. Ray mencapai sebuah kapak yang terletak di suatu sudut di sana.
Ray menghalakan kapak tersebut ke hadapan bayi itu. Tanpa belas kasihan, Ray terus memanggal kepala bayi tersebut. Banyak percikan darah yang keluar dari bekas panggalan bayi itu.
"ANAK AKU!!!!!!!"
Ibu kepada bayi yang menyaksikan perbuatan tersebut menangis meronta ronta di dalam sangkar itu. Siapa tak nangis kalau bayi baru lahir dibunuh bergitu sahaja.
Ray dengan tidak berhati perutnya mengisar kepala bayi yang telah dipanggal tadi menggunakan blender. Badan bayi itu pula dibelah menggunakan pisau dan terpaparlah pelbagai jenis organ di dalam badan mayat bayi itu. Ray melahap organ bayi tersebut dengan rakus.
Arabella pov
AKU menyelak pintu tersebut dengan perlahan. Dengan hati yang berdebar, aku membuka pintu tersebut dengan luas. Alangkah terkejutnya aku....
Setelah pintu itu dibuka luas, mataku terbeliak besar. Dipenuhi berberapa lampu di sekitarnya, tempat yang seakan akan seperti bandar di Italy, papan yang ada di sebelah sana tertulis.....
The town room
-to be continued-
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | THE PSYCHOPATH MEN | HIATUS
Mystery / ThrillerPSYCHO SERIES | 1 ARABELLA MANILA- seorang gadis polos dan antisosial yang tinggal di keluarga sederhana. RAY JAYDEN- salah seorang pesakit mental yang pernah melarikan diri dari hospital mental. **** "Aku tak kira, aku akan escape juga dari setan j...