Ayana pov
AKU melabuhkan begku di sampingku sementara menunggu grab untuk mengambilku. Segera tanganku pantas menaip "Ui", simple and ringkas pada kenalanku iaitu Ara a.k.a Arabella. Saje saje nak menjenguk bah!
Jam tanganku menunjukkan pukul 2:56 petang. Manalah pemandu grab ni tadi, masih lambat sampai ke dari tadi?
Tiba tiba sahaja telefonku berdering. Pantas tanganku menekan butang yang berwarna hijau di telefonku.
"Hello, siapa ni?" Jawabku pada panggilan tersebut.
"Ni mak Ara" Ujar suara milik kepada mak Ara. Mana pulak mak dia ni dapat nombor aku pula?
"Ouh, hello ada apa mak cik ..." Soalku kepada ibu Ara menerusi panggilan telefon tersebut. Macam someting wrong je.
"Kamu ada tak nampak Ara?" Ujarnya kepadaku. Kenapa ngan si Ara pulak?
"Tak langsung." Jawabku dengan mendatar. Tak nampak langsung kelibat si Ara di kawasan ini.
"Mak cik tengok si Ara tiba tiba dah takde dah kat bilik dia tadi, satu keluarga mak cik dah risau sekarang ni." Huh? Bagaimana boleh jadi sebegitu cerita sekali? Apakah....
"Huh? Yeke? Saya tak nampak dia pun langsung, saya akan beritahu mak cik kalau saya ada nampak dia." Kataku lalu mematikan panggilan telefon. Wah..... Risau jugak aku dengan keadaan si Ara sekarang ni.
Arabella pov
Aku terbangun. Aku memandang keadaan sekeliling. Aku mendapati bahawa aku sekarang berada di sebuah bilik, dinding retak dan kotor mahupun tiada perabot di sekeliling. Ni bilik akuke?
Aku juga mendapati bahawa kedua dua tanganku diikat menggunakan tali. Aku cuba menggerakkan seluruh tubuhku, tetapi tidak berjaya. Terdapat sebuah lampu yang menerangkan kawasan tersebut.
"Lepaskan aku! Lepaskan aku! Tolong lepaskan aku!" Aku menjerit sekuat hati. Apa pula nasib yang aku timpa kali ni ha? Bukan ke lelaki tu tadi dah selamatkan aku ke? Ke jangan jangan....
Tiba tiba, kedengaran bunyi ketukan pintu yang datang dari luar. Pintu tersebut dikuak perlahan. Kelihatan seorang lelaki. Macam aku kenal je lelaki tu, tu bukan ke lelaki yang selamatkan aku tadi? Mengapa dia membawa aku ke sini?
"Dah bangun kau rupanya..." Dia duduk mencangkung di hadapanku sambil menunjukkan senyuman psiko terhadapku. Jangan jangan, dia juga ialah seorang penculik!! Aku sangka lah tadi dia nak selamatkan aku, rupa rupanya aku telah termakan dengan umpannya! Matilah....
"Apa yang kau nak dengan aku!!" Ujar Ara a.k.a Arabella kepada lelaki tersebut. Memang kebetulan pulak aku terjumpa 2 penculik pada hari ini.
"Pertanyaan yang bagus. Aku culik kau sebab aku nak jadikan kau sebagai bahan uji kaji untuk ubat ciptaan untuk penyakit aku ni, dapatkan kau memberi kerjasama? he...he..." Ujar lelaki tersebut. What?! Dia nak suruh aku jadi bahan uji kaji untuk ubat dia?! Puiiilahh!! Tak mau!! Aku hanya nak balik!
"Untuk apa!? Lebih baik je tadi aku tak ikut cakap kau tadi!! Takkan aku jadi macam ni!! Aku tak kisahlah dengan ubat ciptaan kau tu!!" Mengapa lah aku bergitu bodoh sangat mengikuti katanya! Kalau aku tak bodoh sangat termakan umpannya tadi, sudah pasti aku tempat aku di rumah, bukan di sini! Aku sepatutnya lebih berhati hati dari awal lagi!! Tengok! Sekarang keadaan menjadi lebih teruk lagi!! Aku akan dijadikan bahan eksperimen nya itu.
"Shut! Sudah, diam! Sekarang ni, kau minum air ni, mesti kau haus sekarang kan?" Ujar lelaki tersebut kepada aku lalu menyuapkan aku sebuah air mineral. Aku mengelak daripada suapan lelaki itu. Dia segera menampar aku dan menyuapkan aku air itu. Selepas itu dia beredar.
Aku mula berfikir panjang selepas itu...
To be continued
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | THE PSYCHOPATH MEN | HIATUS
Mystère / ThrillerPSYCHO SERIES | 1 ARABELLA MANILA- seorang gadis polos dan antisosial yang tinggal di keluarga sederhana. RAY JAYDEN- salah seorang pesakit mental yang pernah melarikan diri dari hospital mental. **** "Aku tak kira, aku akan escape juga dari setan j...