AKU terbangun dari tidur. Ia mengambil masa yang agak lama untuk aku terlena. Macam lah aku boleh lena dari tempat sebegini rupa. Kira kira tengah malam gitu lah aku baru nak lena semalam. Dari semalam tangan aku masih diikat.
Tiba tiba kedengaran suara pintu dikancing. Pada mulanya aku ingat lah hantu yang skodeng aku. Rupa rupanya, lelaki tu lagi.
Dia segera membuka tali yang terikat pada tanganku tanpa membuat apa apa kekerasan padaku. Selalunya, penculik akan buat apa apa kekerasan pada si mangsa kan? Tengok tengok dalam filemlah...
Dia membawa aku keluar dari bilik tersebut. Aku pada mulanya nak curi curi lari, tapi tak payahlah. Pantas tangan lelaki itu menarik bajuku dan meletakan aku pada posisi tadi. Dia terus memimpin tanganku dengan kasar.
"Kau lari je lagi, aku bunuh kau!!" Ujar lelaki tersebut. Semakin kasar dia memimpin tanganku. Kebas kot tangan aku dibuatnya, dahlah baru lepas diikat.
Tempat ni macam......, backroom sia!
Macamana dia boleh tinggal kat tempat macam ni ha? Dahlah aku selalu tengok fakta tahyul tentang backroom kat Tik tok. Macamana kalau tiba tiba ada entity muncul kat depan ni kang, the end.
Terdapat banyak bilik di tempat ini. Tapi aku pun tak taulah apa function nya untuk banyak bilik kejedah semua ni.
Dia ni sebenarnya nak hantar aku sampai kat mana sebenarnya ni? Lama jugak perjalanan kitorang ni.
Dia memimpin aku sehinggalah ke sebuah tempat...
Dia membuka pintu tersebut. Dia segera menarik tanganku dengan kasar dan membawa aku masuk ke dalam bilik itu.
"Kat sini ada katil dan bilik mandi. Makan pulak ikut tempoh, yang itu aku akan bawak kau kat dapur nanti. Dan akhir kata, pandai pandailah kau hidup kat sini. Kau cuma tinggal 8 hari je lagi sebelum digunakan untuk bahan uji kaji." Ujar lelaki tersebut lalu keluar dari bilik ini seraya mengunci pintu bilik ini.
Di bilik ini tidak terdapat jam dinding dan juga tv. Aku hanya dapat memikirkan nasib aku je selepas ini.
KEDENGARAN bunyi pintu dikuak,
"Dah, makan lagi!" Ujar lelaki tersebut.
Aku yang masih lena dari mimpiku tadi terus tersedar. Ni sekarang pukul berapa?Dia memimpin tanganku sehinggalah ke sebuah tempat, dekat je. Iaitu tempat makan. Di sana terdapat 2 kerusi dan satu meja. Tempatnya lebih kurang luas sikitlah. Terdapat beberapa almari yang menempatkan pelbagai jenis makanan.
Aku terliur melihat Kit Kat yang ada pada almari tersebut. Kit Kat memang snek favorite aku dari dulu lagi. Sewaktu aku ingin mencapainya tiba tiba,
"Hoi hoi! Nak pergi mana tu hah! Kau letak balik bende tu! Kau sepatutnya makan bende yang dah disediakan kat meja ni, bukan tu!!" Ujarnya kepadaku. Tak jadi pulak aku nak ambil Kit Kat tu.
Aku melihat makanan di hadapan ku. Ianya ialah bakon dan telur. Kenyang ke tak aku makan lauk macam ni. Dahlah nasi pun takda.
"Tak dapatlah saya makan bende ni...." Ujar Ara kepada lelaki itu.
"Kalau kau tak habiskan tu semua, aku sumbat bende tu kat mulut kau FAHAM TAK! Kau patut bersyukur sebab aku dah bagi kau makan, macamana kalau aku biarkan kau kebuluran kat tempat ni?" Ujar lelaki tersebut dengan sarkastik.
"Ba....baik!!" Aku memaksa diriku memakan makanan yang ada di hadapan ku sekarang. Sedap jugak lah...
"Macam tu lah, good girl!" Ujar lelaki tersebut dengan sinis.
-to be continued-
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | THE PSYCHOPATH MEN | HIATUS
Misterio / SuspensoPSYCHO SERIES | 1 ARABELLA MANILA- seorang gadis polos dan antisosial yang tinggal di keluarga sederhana. RAY JAYDEN- salah seorang pesakit mental yang pernah melarikan diri dari hospital mental. **** "Aku tak kira, aku akan escape juga dari setan j...